Διατεθειμένοι να αντιδράσουν με κάθε τρόπο απέναντι στη δημιουργία παράπλευρων διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης είναι οι κάτοικοι της Κηφισιάς αλλά και του Διονύσου, όπως εξηγεί στο insider.gr o δήμαρχος Κηφισιάς κ. Γιώργος Θωμάκος.
Μάλιστα, τονίζει ότι αυτή τη στιγμή έχει δημιουργηθεί ένα πολύ ισχυρό μέτωπο κατά των διοδίων, στο οποίο συμμετέχουν οι δήμοι Κηφισιάς, Διονύσου, η Περιφέρεια Αττικής και έξι όμοροι δήμοι, οι οποίοι αντιτίθενται στο σχεδιασμό.
Σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα γνωμοδότησε κατά των διοδίων και το Περιφερειακό Συμβούλιο, απορρίπτοντας της σχετική περιβαλλοντική μελέτη. Και αυτό παρά το γεγονός ότι υπήρχε θετική εισήγηση υπέρ των διοδίων και των έργων. Όμως η ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου αποτελεί μια πρώτη «νίκη» για όσους αντιτίθενται στη δημιουργία διοδίων.
«Κανένας υπουργός δεν μπόρεσε να εξηγήσει την ανάγκη να μπουν παράπλευρα διόδια. Με αυτό τον τρόπο, χρεώνουν μια κίνηση εντός του δήμου ή διαδημοτική και μόνο από αυτό το γεγονός συνάγεται ότι είναι παράλογα» τονίζει ο κ Θωμάκος.
Η επανάληψη που μετατρέπεται σε κακόγουστη φάρσα κουράζει. Αλλά εμείς δεν θα κουραζόμαστε να παλεύουμε
Μάλιστα, όπως εξηγεί, επειδή κατά καιρούς έχει αναφερθεί ότι κάτοικοι των περιοχών θα απαλλαγούν από αυτή τη χρέωση, ο λόγος της αντίδρασης δεν είναι αυτός. Με την εφαρμογή των διοδίων, χιλιάδες αυτοκίνητα θα μπαίνουν στους δύο δήμους για να αποφύγουν τη χρέωση. Και αυτό θα δημιουργήσει τεράστια κυκλοφοριακή υποβάθμιση καθώς οι δρόμοι στις περιοχές είναι μικροί, στενοί και δεν μπορούν να αντέξουν τόσο μεγάλη κυκλοφορία.
Τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση
Επιπλέον, όπως τονίζει ο δήμαρχος Κηφισιάς, για πρώτη φορά η μελέτη που εκπονήθηκε το Καλοκαίρι του 2019 προβλέπει απίστευτα έργα. Σε αυτά περιλαμβάνονται η κατεδάφιση και ανακατασκευή της Γέφυρας Βαρυμπόμπης με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και επανακατασκευή των δύο ραμπών.
«Το πιο εξωφρενικό είναι ότι προβλέπουν δημιουργία κυκλικού κόμβου στη συνοικία Αδάμες και Γράμμος-Φοίνικα. Με το σχέδιο αυτό εξαφανίζονται χώροι πρασίνου και κοινόχρηστοι χώροι, προκαλείται τεράστια περιβαλλοντική υποβάθμιση και θα ακινητοποιούνται χιλιάδες αυτοκίνητα» τονίζει ο κ. Θωμάκος, αναφέροντας ότι συνολικά οι δημότες είναι διατεθειμένοι να αντιδράσουν με κάθε με κάθε τρόπο, καθώς γνωρίζουν ότι ο Δήμος θα αντιτίθεται σε αυτό το εφιαλτικό σενάριο
Μια ιστορία από το 2007
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το σχέδιο επιβολής πλευρικών διοδίων στον κόμβο της Βαρυμπόμπης είναι μια παλιά ιστορία που ξεκίνησε από το 2007. Το έργο είναι συμβατική υποχρέωση του Ελληνικού δημοσίου από την παραχώρηση της Νέα Οδού και οι πολίτες έχουν βρεθεί ουκ ολίγες φορές διαμαρτυρόμενοι, με πιο πρόσφατη «κόντρα» το 2018. Και τότε η υπόθεση πήγε στο ΣτΕ, η απόφαση του οποίου αναμένεται.
Όσο για τα επόμενα, βήματα, αύριο Τετάρτη συνεδριάζει η διαδημοτική επιτροπή Αγώνα και «αν τις επόμενες ημέρες δεν δούμε μεταστροφή ή αναβολή, ή αν δεν γίνει καν η συνάντησή που έχουμε ζητήσει από τους αρμόδιους υπουργούς, σε πρώτη φάση θα γίνει συγκέντρωση στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης».
Όπως εξηγεί ο κ. Θωμάκος, «ζητούμενο είναι η αναβολή των έργων. Επιθυμία είναι οριστικά να μετατραπούν οι συμβάσεις, όμως είναι ένα εξαιρετικά πολύπλοκο θέμα. Μόνο τότε θα ησυχάσουν οι περιοχές μας και θα ηρεμήσουμε. Η επανάληψη που μετατρέπεται σε κακόγουστη φάρσα κουράζει. Αλλά εμείς δεν θα κουραζόμαστε να παλεύουμε», καταλήγει
Τι συνέβη με την Ανθοκομική Έκθεση
Πέρα από το ζήτημα των διοδίων, το άνοιγμα της Ανθοκομικής Έκθεσης της Κηφισιάς ήταν μια εξέλιξη ανέλπιστη για το πλατύ κοινό.
«Όμως το είχαμε βάλει πείσμα και πλέον λειτουργεί μια διαφορετικη Ανθοκομική, με λιγότερα περίπτερα, με αποστάσεις και με αντισηπτικά. Είναι όμως η πιο αγαπημένη από όλες γιατί νικάει το φόβο και γράφει ιστορία», τονίζει ο κ. Θωμάκος.
Παράλληλα πρόκειται για μια έμπρακτη τόνωση της πρωτογενούς παραγωγής όχι μόνο για το στενό κύκλο των ανθοπαραγωγών αλλά και ευρύτερα την τοπική αγορά της Κηφισιάς. Σε αυτό το μέτωπο, όπως εξηγεί ο δήμαρχος Κηφισιάς έγιναν αρκετά βήματα για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. «Απαλλάξαμε όλα τα καταστήματα από την καταβολή των δημοτικών τελών ενώ σε όσα υπολειτούργησαν (take away) τους επιτρέψαμε να πληρώσουν μήνες αργότερα. Δώσαμε διπλάσιο χώρο για τραπεζικαθίσματα, κατ’ εξαίρεση για την περίοδο των μέτρων ενώ σε όσα δεν είχαν τραπεζοκαθίσματα, μειώνουμε 50% στα τέλη που πληρώνουν».
Συνολικά πάντως ο κ. Θωμάκος εμφανίζεται αισιόδοξος για το μέλλον. «Η εμπορική αγορά της Κηφισιάς και της Νέας Ερυθραίας άντεξε στη μνημονιακή περίοδο και όπου υπήρχαν λουκέτα μπήκαν άμεσα νέα καταστήματα. Η Κηφισιά συνεχίζει να έχει επισκεψιμότητα. Οι τζίροι είναι έτσι και αλλιώς μειωμένοι, στόχος είναι να παραμείνουν σε ανεκτά επίπεδα. Εκτιμώ πάντως ότι όλα τα πράγματα θα πηγαίνουν διαρκώς καλύτερα και ειδικά το 2021 θα είναι πολύ καλό».