H Renault θέλει να γίνει «Νούμερο 1» εταιρεία αυτοκινήτων παγκοσμίως

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H Renault θέλει να γίνει «Νούμερο 1» εταιρεία αυτοκινήτων παγκοσμίως
Η γαλλική μάρκα σχεδιάζει να εξελιχθεί τα επόμενα χρόνια σε μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο προχωρώντας σε εντυπωσιακές συγχωνεύσεις και εξαγορές.

Η Renault φιλοδοξεί να αναδειχθεί τα επόμενα χρόνια σε μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο. Αυτό αναφέρει σχετικό δημοσίευμα των ‘’Financial Times’’, σύμφωνα με το οποίο οι Γάλλοι σχεδιάζουν να προχωρήσουν μέσα στους επόμενους 12 μήνες σε συγχώνευση με τη Nissan, με την οποία έχουν σχηματίσει μέχρι τώρα μία πολύ επιτυχημένη συμμαχία. Ακολούθως θα επιδιώξει να εξαγοράσει η Renault άλλον έναν μεγάλο αυτοκινητοκατασκευαστή, πιθανότατα τον ανταγωνιστικό όμιλο της FiatChrysler.

Πρόκειται ουσιαστικά για την αναθέρμανση της στρατηγικής του απολυθέντα Διευθύνοντα Σύμβουλου της Renault, Κάρλος Γκον, ο οποίος είχε πραγματοποιήσει ήδη πριν δύο – τρία χρόνια συζητήσεις με τη FiatChrysler, με στόχο τη συγχώνευση των δύο αυτοκινητιστικών ομίλων. Οι διαπραγματεύσεις είχαν αποτύχει τότε, εξαιτίας των αντιρρήσεων της γαλλικής κυβέρνησης, που εκπροσωπεί το γαλλικό δημόσιο ως μεγαλομέτοχο στη Renault.

H νέα ηγεσία της Renault μετά την αποπομπή του Γκον έχει εφαρμόσει ένα νέο σύστημα συνεργασίας με τις άλλες δύο «συμμάχους της», δηλαδή τη Nissan και τη Mitsubishi. Τώρα πλέον υπάρχει ένα κοινό σώμα διοίκησης με μέλη και των τριών εταιρειών, ώστε να αποφευχθούν τα φαινόμενα της παντοδυναμίας και της αυθαιρεσίας του ενός και μόνον στελέχους, όπως είχε συμβεί στην περίπτωση του Γκον.

Η αλλαγή του τρόπου διοίκησης της γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας έχει φέρει πιο κοντά τις τρεις εταιρείες και γι αυτό επιδιώκει να ξεκινήσει η Renault όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις διαδικασίες συγχώνευσης με τη Nissan. Από εκεί και μετά θα προσπαθήσει να προσεγγίσει η νέα εταιρεία και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να μπορέσει να διεκδικήσει την πρώτη θέση σε παγκόσμιες πωλήσεις από τους ομίλους της Vοlkswagen και της Toyota. Η Renault και η Nissan δεν θέλησαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα των ‘’Financial Times’’, ενώ το ίδιο συνέβη και από την πλευρά της FiatChrysler.

Η τελευταία φέρεται ως στόχος εξαγοράς και από άλλους μνηστήρες, μεταξύ των οποίων και η Peugeot. Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος θεωρείται μεσαίου μεγέθους, με περίπου πέντε εκατομμύρια ετήσιες πωλήσεις οχημάτων, ενώ περιλαμβάνει τις μάρκες Fiat, Chrysler, Jeep και Alfa Romeo. Η αξία του εκτιμάται, ότι ξεπερνά τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αντίθετα η τριάδα των Renault – Nissan – Mitsubishi ξεπερνά σε αξία τα 50 δισεκατομμύρια ευρώ. Το δημοσίευμα των ‘’Financial Times’’ είχε θετικό αντίχτυπο στην αγορά με τις μετοχές όλων των εμπλεκομένων αυτοκινητοβιομηχανιών να καταγράφουν αυξήσεις μεταξύ 3,6% και 3,7%.

Να σημειώσουμε, ότι η Renault κατέχει αυτή τη στιγμή το 43,4% της Nissan και η τελευταία συμμετέχει με 34% στη Mitsubishi. Η Nissan κατέχει από την πλευρά της το 15% της Renault, χωρίς ωστόσο δικαίωμα ψήφου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider