Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q3 Sportback 2.0 TDI (pics & vid)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q3 Sportback 2.0 TDI (pics & vid)
Με “σαν κουπέ” αμάξωμα για σπορ χαρακτήρα και πολύ προσεγμένη αισθητική, το νέο Audi Q3 Sportback με το δίλιτρο diesel είναι ένα εντυπωσιακό SUV από κάθε άποψη.

Στις μέρες μας, ένας premium κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν αρκεί να διαθέτει από ένα SUV μοντέλο σε κάθε κατηγορία μεγέθους. Βλέπετε η ζήτηση διαφόρων παραλλαγών εκ μέρους των αγοραστών για την κάλυψη ακόμη και των πιο ιδιαίτερων απαιτήσεων, οδηγούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην αναζήτηση νέων σχημάτων και υπο – κατηγοριών για τα τόσο δημοφιλή Sport Utility Vehicles. Μετά την αποθέωση της πρακτικότητας και τις πολυμορφικές δυνατότητες, ήρθε ο καιρός της σπορ επίφασης και της κομψότητας. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι προτάσεις προκαλούν θυμηδία. Στην περίπτωση όμως του Audi Q3 Sportback το αισθητικό πρωτίστως αποτέλεσμα, είναι αριστοτεχνικό.

Audi

Talk of the town

Με τη νέα της υλοποίηση η γερμανική μάρκα παραδίδει μαθήματα αρμονικών αναλογιών και αθλητικού παραστήματος. Με βάση το Q3 στο Sportback, το σχήμα αποπνέει δυναμισμό, χωρίς να γίνεται υπερβολικό και αποφεύγοντας τις ακρότητες, κάτι στο οποίο διακρίνεται η Audi. Η μάσκα με τα εντυπωσιακά LED φώτα κερδίζει τις εντυπώσεις, το πλαϊνό υπογραμμίζει τον έντονο χαρακτήρα του και πίσω ενσαρκώνει την καλύτερη έκφανση των Coupe SUV με το ομορφότερο σχέδιο που έχουμε δει μέχρι σήμερα στην κατηγορία, κατά τη δική μας άποψη. Εκτός των προσωπικών μας προτιμήσεων, μπορούμε να πούμε ότι το Q3 Sportback όσο το είχαμε στα χέρια μας απέσπασε μόνο θετικά σχόλια από τρίτους, ενώ κρίνοντας από τον τρόπο που το κοιτούσε ο κόσμος, αρέσει και εντυπωσιάζει στο πέρασμά του.

Audi Q3 Sportback

Χαρισματικό και εντός

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κυμαίνεται και η καμπίνα. Το εσωτερικό του Q3 Sportback είναι το ίδιο με των υπόλοιπων Q3 και αυτό σημαίνει ότι συναντάμε εξαιρετικά υλικά, υποδειγματική συναρμογή, μηδέν τριγμούς και αίσθηση πραγματικής premium κατασκευής. Η επένδυση αλκαντάρα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν διάχυτη σε πολλά σημεία και η λειτουργικότητα βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10,25 ιντσών ανήκει στους ομορφότερους που έχουμε δει και παράλληλα προσφέρει πολυάριθμες επιλογές παραμετροποίησης και προσαρμογής στα γούστα κάθε οδηγού. H κεντρική οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων αντιδρά ακαριαία, προσφέροντας κάθε είδους συνδεσιμότητα με smartphone.

Audi Q3 Sportback

Αν κάτι θα μπορούσε να δεχτεί κριτική στο εσωτερικό του Q3 Sportback, αυτό είναι οι χώρος των πίσω επιβατών. Αν οι εμπρός είναι ψηλοί θα πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις από τους πίσω, ενώ το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης μαζί με το υπερυψωμένο έδρανο του καθίσματος για τον μεσαίο επιβάτη, δυσκολεύουν τη φιλοξενία ενός πέμπτου. Αντίθετα, ο χώρος για τις αποσκευές έχει μεγάλο όγκο 530 λίτρων και μάλιστα με πρακτικό διπλό πάτωμα.

Δυναμική προσωπικότητα παρά τους 150 ίππους

Το Q3 Sportback της δοκιμής μας διέθετε το τετρακύλινδρο τουρμποντίζελ σύνολο πετρελαίου των 2.0 λίτρων με τους 150 ίππους και τα 340 Nm ροπής. Σύμφωνα με την Audi τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Προφανώς, με το βάρος του αμαξώματος στα 1.600 περίπου κιλά, οι 150 ίπποι δεν προσφέρουν συγκινήσεις. Η κατάσταση σώζεται από το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των επτά σχέσεων, που κρατά τον κινητήρα στο ιδανικό φάσμα λειτουργίας του. Η αίσθηση είναι ότι οδηγείς ένα «γεμάτο» αυτοκίνητο χωρίς κενά στην ισχύ του. Το θετικό είναι ότι η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 7,2 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με το εργοστάσιο μπορεί να αρκεστεί σε έως και 4,7 λίτρα / 100 χλμ, σε μικτό κύκλο, όμως ακόμη και τα 7 λίτρα αποτελούν μία εξαιρετική επίδοση για ένα τέτοιο μοντέλο.

Audi Q3 Sportback

Στο ο σπορ χαρακτήρας δεν περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση, αλλά διαχέεται και σε όλο το DNA του. Εντυπωσιαστήκαμε από τον τρόπο που στρίβει και την προθυμία που αλλάζει κατεύθυνση στις αλλεπάλληλες στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης δεν έχει σπουδαία αίσθηση, όμως με το πρόγραμμα Dynamic βαραίνει όσο χρειάζεται και δίνει άμεσες αντιδράσεις. Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά χωρίς να επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα και μάλιστα, αν συνηθίσεις την ψηλή θέση οδήγησης, μετά βίας καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα SUV. Η πρόσφυση των δύο εμπρός τροχών είναι υποδειγματική σε στεγνή άσφαλτο και πουθενά δεν μας έλειψε το σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης quattro.

Audi Q3 Sportback

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών με χαμηλού προφίλ ελαστικά και ο τρόπος που περνούσε από τις λακκούβες ήταν υποδειγματικός. Ακόμη και στους χειρότερους δρόμους δεν ενοχληθήκαμε ποτέ και οι καφέδες μας έμεναν στα ποτήρια μας. Εννοείται ότι και στον αυτοκινητόδρομο, το Q3 Sportback ήταν μια πραγματική απόλαυση. Σε όποια εκτός πόλης διαδρομή κι αν κάναμε, κατάπινε τα χιλιόμετρα αβίαστα και χωρίς να μας κουράσει ποτέ, χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την προσεγμένη ηχομόνωση. Μοναδικό παράπονο, ο δισταγμός του S-Tronic να κατεβάζει ταχύτητα, ακόμη και στο πρόγραμμα Dynamic. Αν βρίσκεστε σε μια διαδρομή και θέλετε να οδηγήσετε πιο σπορτίφ, η λύση είναι να το βάλετε στη χειροκίνητη λειτουργία. Ευτυχώς στο «δικό μας» Q3, υπήρχαν paddles πίσω από το τιμόνι.

Το κόστος της διαφορετικότητας

Μετά τη δοκιμή του Q3 Sportback κάναμε ταμείο και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα Coupe SUV δεν υπάρχουν πλέον μόνο για να ικανοποιούν τη ματαιοδοξία μιας συγκεκριμένης μερίδας αγοραστών. Το συγκεκριμένο Audi μας έπεισε ότι ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί πραγματικά να είναι όμορφο και συγχρόνως με «αθλητικό» χαρακτήρα στον τρόπο που κινείται, ξεπερνώντας τη συνήθως πλαδαρή οδική συμπεριφορά των περισσότερων SUV. Πρόκειται για μια πιο νεανική πρόταση στην γκάμα του Q3 που αξίζει την προσοχή όποιου έχει 44.820€ για να αποκτήσει την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου των 2.0 λίτρων, τους 150 ίππους και το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη S-Tronic των επτά σχέσεων. Η έκδοση της δοκιμής μας, η S-Line, στοιχίζει 47.960€ και ο τιμοκατάλογος ανοίγει στις 34.960€ για το βενζινοκίνητο μοντέλο των 150 ίππων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider