Στις 18 Δεκεμβρίου 2019, με την υπογραφή Δεσμευτικής Συμφωνίας Συγχώνευσης, οι δύο μεγάλοι όμιλοι κατασκευής αυτοκινήτων ξεκίνησαν τη διαδικασία της συγχώνευσής τους, σε μια νέα εταιρεία στην οποία θα συμμετείχαν σε σχέση 50:50. Εν αναμονή απόφασης της ευρωπαϊκής επιτροπής ανταγωνισμού -η οποία αναμενόταν αρχικά στις 17 Ιουνίου αλλά μετατέθηκε για αργότερα καθώς ζητήθηκαν περαιτέρω διευκρινήσεις- οι δύο όμιλοι ανακοίνωσαν το όνομα της νέας τους εταιρείας, το οποίο είναι STELLANTIS.
Το όνομα STELLANTIS προέρχεται από το λατινικό ρήμα «stello» που σημαίνει «φωτίζω με τα αστέρια». Αποτελεί έμπνευση για τη φιλόδοξη εναρμόνιση των 14 μαρκών που πλέον θα εκπροσωπεί η νέα εταιρεία, αλλά και των ισχυρών εταιρικών δεσμών, που δημιουργούν έναν από τους νέους ηγέτες στην επόμενη εποχή της αυτοκίνησης.
Συγχώνευση μαμούθ
Πιο συγκεκριμένα, η η πολυεθνική FCA και η γαλλική PSA διαθέτουν στην αγορά τις μάρκες Abarth, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge, RAM, Chrysler και Citroen, Peugeot, DS, Opel kai Vauxhall . Το 2018 κατείχαν ως ξεχωριστοί όμιλοι τις θέσεις 8 και 9 στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.
Η συνένωσή τους θα δημιουργήσει τον τέταρτο όμιλο κατασκευής αυτοκινήτων παγκοσμίως, με συνολική παραγωγή που το 2018 ανερχόταν στο ύψος των 7,4 εκατομμυρίων οχημάτων.
Η STELLANTIS έχει ως στόχο να συνδυάσει την κλίμακα μιας πραγματικά παγκόσμιας επιχείρησης, με τις εξαιρετικές δυνατότητες ευελιξίας, τεχνογνωσίας και πόρων, ικανών να παρέχουν βιώσιμες λύσεις κινητικότητας για τις επόμενες δεκαετίες.
Η λατινική προέλευση του ονόματος αποτίει φόρο τιμής στην πλούσια ιστορία των ιδρυτικών εταιρειών της, με ιταλική και γαλλική ρίζα, ενώ η αναφορά στα άστρα αποτυπώνει το πνεύμα αισιοδοξίας, θετικής ενέργειας και ανανέωσης, που έχει ως στόχο να φέρει νέες ιδέες και δυνατότητες στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η διαδικασία προσδιορισμού του νέου ονόματος ήταν πολύμηνη, και αποτέλεσε συνδυασμό ιδεών τόσο της διοίκηση και των δύο εταιρειών, όσο και του διαφημιστικού ομίλου Publicis.
Το όνομα STELLANTIS θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε επίπεδο Ομίλου, ως εταιρική μάρκα. Το επόμενο βήμα στη διαδικασία θα είναι η αποκάλυψη ενός λογότυπου, το οποίο μαζί με το όνομα θα γίνει η εταιρική ταυτότητα της μάρκας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα λογότυπα και οι ονομασίες των δύο ομίλων αλλά και των μαρκών που εκπροσωπούν, παραμένουν αμετάβλητα.
Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, με την έγκριση από τους μετόχους και των δύο εταιρειών στις αντίστοιχες Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις και την ικανοποίηση των αντιμονοπωλιακών και άλλων κανονιστικών απαιτήσεων.