Με τάσεις συρρίκνωσης από τους πρώτους μήνες του 2020 και πραγματική κατάρρευση τους μήνες του lockdown λόγω Covid-19, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έστειλε το πρώτο μήνυμα αισιοδοξίας τον Ιούλιο. Παρά τη μείωση των συνολικών ταξινομήσεων κατά 4% σε σχέση με πέρυσι, ο προηγούμενος μήνας του 2020 ήταν ο πρώτος μετά το Σεπτέμβρη του 2019 με τόσο μεγάλο όγκο πωλήσεων και επίσης ο πρώτος του 2020 με τόσο μικρό ποσοστό μείωσης.
Τα δεδομένα της JATO για 27 αγορές κατέγραψαν 1.278.521 ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων.
Τεράστια η ζήτηση ηλεκτρικών και PHEV μοντέλων
Ο ισχυρός αντίκτυπος της παγκόσμιας πανδημίας στην οικονομία δεν έχει επηρεάσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα. Ο Ιούλιος του 2020 ήταν ένας χρυσός μήνας για τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας και plug in hybrid, καθώς οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 131%. Επίσης είναι ο πρώτος μήνας στην ιστορία που τα ηλεκτρικά οχήματα προτιμήθηκαν από περισσότερους από 200,000 αγοραστές.
Ως εκ τούτου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευσαν το 18% των συνολικών ταξινομήσεων τον Ιούλιο, πολύ μεγαλύτερο από το μερίδιο αγοράς τους που δεν ξεπερνούσε το 7,5% τον Ιούλιο του 2019 και το 5,7% τον Ιούλιο του 2018. Χαρακτηριστικό είναι το γραφικό που ακολουθεί.
Η τάση αυτή δεν είναι χωρίς εξήγηση. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπως και στη δική μας εδώ και λίγες ημέρες, έχουν ξεκινήσει προγράμματα επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών και plug in hybrid αυτοκινήτων, με οφέλη που φτάνουν έως και τα 20.000 ευρώ σε ορισμένες χώρες.
Τα SUV συνεχίζουν την επέλαση
Όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, έτσι και τα SUV παρουσίασαν επίσης αποτελέσματα ρεκόρ. Τον περασμένο μήνα, αντιπροσώπευαν σχεδόν το 42% των συνολικών ταξινομήσεων, με 530.800 μονάδες, σημειώνοντας τον υψηλότερο μηνιαίο όγκο από τον Ιούλιο του 2019.
Τα μεσαία SUV ήταν το μόνο τμήμα που σημείωσε μείωση, 6%, σε αντίθεση με τα θετικά αποτελέσματα που παρατηρήθηκαν από τα μικρά (+ 9%), συμπαγή (+ 4%) και μεγάλα / πολυτελή SUV (+ 14%).
Αναφορικά με τα μοντέλα που προτιμήθηκαν περισσότερο από τους Ευρωπαίους οδηγούς, αξίζει να αναφερθεί η επιστροφή στην πρωτοκαθεδρία του VW Golf, στην 8η πλέον γενιά του, η σταθερά ψηλή ζήτηση του Clio που συνεχίζει δεύτερο και η σημαντική άνοδος των Skoda Octavia, Peugeot 208 και Renault Captur, τα οποία έχουν όλα αλλάξει ριζικά πολύ πρόσφατα. Στον πίνακα που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε το top 10 των ταξινομήσεων τον Ιούλιο με βάση στο σύστημα κίνησης -συμβατικό, υβριδικό, plug in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικό.