Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Honda e (pics & vid)

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό Honda e (pics & vid)
Αισθητικά και ονομαστικά αφαιρετικό, το νέο ηλεκτρικό Honda e πλειοδοτεί σε τεχνολογία και οδηγική αίσθηση, όπως διαπιστώσαμε κατά τη σύντομη δοκιμή του στη Γερμανία.

Μοιάζει σχεδιασμένο με δύο βασικές γραμμές. Εξωτερικά, σχεδόν τίποτα δεν διαταράσσει τις κάθετες επιφάνειές του. Δεν υπάρχουν ορατές χειρολαβές για το άνοιγμα των πέντε θυρών, ούτε και εξωτερικοί καθρέπτες στο μήκους 3,99 μέτρων αμάξωμά του. Ως μοντέλο, συστήνεται μόνο με ένα γράμμα, το e. Σε πρώτη ανάγνωση, το Honda e αποτελεί το απόγειο της απλότητας -αυτή όμως είναι η επιφανειακή εντύπωση της νέας πρότασης της ιαπωνικής εταιρείας.

insider

Το νέο Honda e έχει εμφανή στο σχεδιαστικό του χαρακτήρα τα σημάδια της αναβίωσης των Ν360 και Ν600 με τα οποία έκανε η Honda τη δεκαετία του 70 την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά. Ταυτόχρονα όμως ενσωματώνει προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως τις εξωτερικές κάμερες που υποκαθιστούν τους καθρέπτες, τις λαβές των θυρών που αναδύονται και ενσωματώνονται ηλεκτροκίνητα στο αμάξωμα και LED φωτιστικά σώματα.

Έξω vintage, μέσα spaceship



Το εσωτερικό σε υποδέχεται ευχάριστα με τη ζεστασιά ενός υπερσύγχρονου καθιστικού. Οι μεγάλες επιφάνειες με τις ξύλινες επενδύσεις δημιουργούν μία σκανδιναβική ατμόσφαιρα, ωστόσο οι δύο οθόνες 12,3 ιντσών της κεντρικής κονσόλας και εκείνη των 8,8 ιντσών πίσω από το τιμόνι αποτυπώνουν χωρίς περιστροφές τεχνολογία made in Japan και μοιάζουν σαν να έρχονται από το μέλλον.

insider



Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η δυνατότητα μετακίνησης που προσφέρουν, αλλά και εναλλαγής του περιεχομένου κάθε οθόνης είτε πρόκειται για το σύστημα πλοήγησης και διάφορες εφαρμογές είτε για ενημερωτικές πληροφορίες προς τον οδηγό. Όμως και τα διαλείμματα περνούν ευχάριστα μέσα σε ένα Honda e, αφού είναι συμβατό με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες Android-Auto και Apple-Car-Play, ενώ συνδέεται με παιχνιδομηχανές και επιτρέπει την προβολή ταινιών μέσω TV-Stick.

insider

Οι οθόνες δεν έχουν πάντως τέλος, αν προσθέσουμε στις προηγούμενες και άλλες δύο έξι ιντσών, στραμμένες προς τον οδηγό ώστε να προβάλλουν τις εικόνες από τις ισάριθμες εξωτερικές κάμερες που ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό του ιαπωνικού αυτοκινήτου και υπέχουν θέση καθρεπτών. Μάλιστα οι δύο οθόνες είναι πολύ καλύτερα τοποθετημένες σε σχέση με τις αντίστοιχες του Audi e-tron που κοστίζουν πανάκριβα και πρέπει να τις συνηθίσει ο οδηγός.

insider

Οι χώροι και η άνεση δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν ικανοποιητικότατης ευρυχωρίας, ενώ τα μπροστινά καθίσματα διακρίνονται για τις μεγάλες τους επιφάνειες, το σωστό ύψος τους και τον καλό σχεδιασμό τους. Στο πίσω μέρος δυσκολεύουν σαφώς τα πράγματα, καθώς η πίσω σειρά καθισμάτων βρίσκεται τοποθετημένη λίγο χαμηλότερα από τις δύο μπροστινές θέσεις, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για τα πόδια βολεύουν κυρίως παιδιά. Ο χώρος αποσκευών είναι περιορισμένος στα 171 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 861 λίτρα, εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

insider

Μια διαφορετική προσέγγιση

Το Honda e ακολουθεί τον δικό του δρόμο και αυτό ισχύει και στον τρόπο που προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση. Οι άνθρωποι της Honda επέλεξαν για τη συγκεκριμένη περίπτωση τη συνταγή της μικρής μπαταρίας χωρητικότητας 35,5 κιλοβατώρων, η οποία ωστόσο φορτίζεται γρήγορα (με Wallbox σε περίπου τέσσερις ώρες) και δεν προσθέτει υπερβολικό βάρος στο μικρό αμάξωμα. Έτσι περιορίζεται βεβαίως η αυτονομία στα περίπου 220 χιλιόμετρα. Οι Ιάπωνες υποστηρίζουν πάντως ότι πρόκειται για επαρκή εμβέλεια, καθώς σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες ένα μέσο αυτοκίνητο πόλης καλύπτει περίπου 40 χιλιόμετρα την ημέρα, που αντιστοιχούν θεωρητικά σε ένα πενθήμερο χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.



Στα υπέρ του Honda e περιλαμβάνεται η δυνατότητά του να λειτουργήσει αμφίδρομα και να τροφοδοτήσει με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας του το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να χρησιμεύσει το ιαπωνικό μίνι στο μέλλον σαν μία εφεδρική μπαταρία και πηγή ενέργειας για ένα νοικοκυριό σε ώρες αιχμής της κατανάλωσης.

Διασκεδαστικό αποτέλεσμα



Στη Γερμανία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το cult μοντελάκι σε μία μεικτή διαδρομή επαρχιακού δρόμου, αυτοκινητοδρόμου και εντός αστικού περιβάλλοντος. Εκεί εντυπωσιαστήκαμε από την ανεπανάληπτη ευελιξία του και τη μινιμαλιστική διάμετρο ολικής στροφής των 8,6 μέτρων που παραπέμπει ευθέως σε Smart.

insider

Ευχάριστη έκπληξη απετέλεσε για εμάς και η συμπεριφορά του στον δρόμο. Το πεντάθυρο μίνι δεν νιώθει καλά μόνον στη ζούγκλα της πόλης, αλλά και σε δρόμους εκτός αστικού ιστού, όπου εμφανίζει μάλιστα και άφθονα σπορ γονίδια. Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά η αίσθηση του τιμονιού, που μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης, αλλά και το χαμηλό κέντρο βάρους που είναι ταυτόσημο με του καθαρόαιμου σπορ NSX και περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές.

Επιπρόσθετα, έχει γίνει ισορροπημένη κατανομή του βάρους των 1.500 κιλών ανά άξονα, οπότε αναβαθμίζεται το Honda e σε ένα ανέλπιστα διασκεδαστικό εργαλείο στον δρόμο αλλά και στη μικροσκοπική πίστα της Honda Academy έξω από τη Φρανκφούρτη της Γερμανίας, όπου είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε επίσης μερικούς γρήγορους γύρους.

insider



Τα 113 kW της δυνατότερης έκδοσης Advance που είχαμε στη διάθεσή μας, αντιστοιχούν σε 154 ίππους, οι οποίοι μεταδίδονται στους πίσω τροχούς όπως και τα 315 Νm μέγιστης ροπής στρέψης. Αυτά μεταφράζονται βεβαίως σε εξαιρετικές επιδόσεις με αποτέλεσμα να επιταχύνει η γρηγορότερη έκδοση των 154 ίππων από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 8,3’’ , δηλαδή 0,7 δευτερόλεπτα λιγότερο σε σχέση με τη βασική εκδοχή του Honda e με ηλεκτροκινητήρα 100 kw ή αν προτιμάτε 136 αλόγων. Ιδιαίτερα απολαυστικές ήταν η αίσθηση της επιτάχυνσης και η άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, όταν επιλέξαμε το σπορ πρόγραμμα οδήγησης.

insider

Όποιος επιθυμεί μπορεί να πάει βεβαίως και πιο ήρεμα με το πρόγραμμα Normal, σε κάθε περίπτωση ωστόσο ενεργοποιείται στα 145 χλμ./ώρα ο κόφτης προκειμένου να μη γίνεται αλόγιστη σπατάλη της ηλεκτρικής ενέργειας και να περιορίζεται δραστικά η αυτονομία. Στην πόλη συνιστάται η ενεργοποίηση του προγράμματος One-Pedal-Driving.

Αρκεί να πατήσεις το σχετικό διακόπτη της κεντρικής κονσόλας με το σύμβολο ενός παπουτσιού και το Ηοnda e επιταχύνει, επιβραδύνει και ακινητοποιείται μόνον με ένα πεντάλ. Εννοείται ότι και εδώ λειτουργεί σε κάθε επιβράδυνση το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, του οποίου η ένταση ρυθμίζεται μέσω των ειδικών κλαπέτων στο τιμόνι.

insider

Ανεξαρτήτως του προγράμματος οδήγησης, το Honda e συγκαταλέγεται στα μικρά αυτοκίνητα με την αποτελεσματικότερη απορρόφηση κραδασμών, καθώς δεν αφήνει να φτάνει έως τα σώματα των επιβατών του σχεδόν καμία ενόχληση από τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των δρόμων. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν οι πανταχού παρόντες θόρυβοι κύλισης εξαιτίας της απουσίας μηχανικών ήχων, αλλά και οι σχετικά έντονοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα.

insider

Συμπερασματικά, το νέο Honda e μας έκλεψε την καρδιά με το σχήμα και τη σπιρτάδα του, την high tech ατμόσφαιρα του εσωτερικού του, την ευελιξία και τη σχετικά γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας του. Απέναντι σε αυτά υπάρχουν η περιορισμένη αυτονομία του που δεν κρίνεται όμως καθοριστική για ένα καθαρόαιμο μοντελάκι πόλης, ο λιλιπούτειος χώρος αποσκευών και η τσουχτερή τιμή -30.186 ευρώ κοστίζει η βασική και 34.274 ευρώ αυτή με τον ισχυρότερο κινητήρα, με επιδότηση μάλιστα.

Διαβάστε επίσης

 

Το ηλεκτρικό Honda e στην Ελλάδα από 30.186 ευρώ (pics & vid)

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider