Η Toyota Corolla καταλαμβάνει ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Από το 1966 που πρωτοεμφανίστηκε, δεκάδες εκατομμύρια αυτοκίνητα έχουν παραχθεί και πουληθεί με αυτό το όνομα – και συνεχίζουν ακάθεκτα. Και παρότι στην Ευρώπη για ένα μεγάλο διάστημα δεν είχαμε Corolla, καθώς η Toyota ονόμαζε από το 2003 το μικρομεσαίο μοντέλο της Auris, το ιστορικό όνομα έχει επιστρέψει για τα καλά και διεκδικεί τη θέση του στην αγορά.
Η Toyota επέλεξε να επαναφέρει το όνομα Corolla παρουσιάζοντας ένα μοντέλο ο σχεδιασμός του οποίου έχει ξεκινήσει από μια λευκή κόλλα χαρτί – ή λευκή οθόνη υπολογιστή αν προτιμάτε. Και ταυτόχρονα να τη συνδυάσει με την εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία που οι Ιάπωνες κατέχουν ίσως καλύτερα απ' όλους. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά την πρακτικότητα, την οικονομία αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά που του προσδίδει η νέα του εμφάνιση.
Δυναμική απ' έξω – ποιοτική από μέσα
Γιατί η εμφάνιση της νέας Toyota Corolla είναι όντως δυναμική. Είναι «χτισμένη» πάνω στη νέα πλατφόρμα TNGA, και με εξωτερικές διαστάσεις 4,370 μ. μήκος, 1.790 μ. πλάτος και 1.435 μ. ύψος, τοποθετείται στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας. Οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να συνδυάσουν αρμονικά ακμές και καμπύλες και έχουν δώσει στο αμάξωμα ένα επιθετικό, σφηνοειδές σχήμα. Την επιθετικότητα του εμπρός μέρους τονίζουν ακόμα περισσότερο η μάσκα και τα LED φωτιστικά σώματα. Η κατάσταση στο πλάι και στο πίσω μέρος είναι λιγότερο δραματική, αλλά και αυτά τα μέρη είναι αντίστοιχα καλοσχεδιασμένα.
Στο εσωτερικό επικρατεί η ποιότητα και η λιτότητα, χωρίς να υπάρχουν σχεδιαστικές ακροβασίες. Στο επίκεντρο βρίσκεται η τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό οθόνη αφής των 8 ιντσών, που πλαισιώνεται από φυσικά πλήκτρα για να γίνεται πιο εύκολα ο έλεγχος, των λειτουργιών . Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και παρέχει στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών.
Οι χώροι της Corolla για επιβάτες και αποσκευές είναι απλώς επαρκείς χωρίς να εντυπωσιάζουν. Οι πίσω επιβάτες θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες αν στα μπροστινά καθίσματα βρεθούν άτομα με ύψος αρκετά άνω του μέσου όρου. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 361 λίτρα αλλά παρότι το νούμερο ακούγεται ανεπαρκές, στην πράξη έχει μεγάλο άνοιγμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Εξελιγμένο υβριδικό σύστημα
Το σημαντικότερο σημείο της Toyota Corolla όμως είναι το υβριδικό σύστημα κίνησης. Όταν ο οδηγός πατάει το κουμπί και βάζει μπροστά, όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου ξεκινούν, εκτός από τον θερμικό κινητήρα. Πατώντας το γκάζι η Corolla ξεκινά πάντα χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα, και το μοτέρ εσωτερικής καύσης μπαίνει στην εξίσωση είτε όταν ο οδηγός ζητήσει με το γκάζι περισσότερη ισχύ είτε όταν η μπαταρία αδειάσει και χρειάζεται να φορτιστεί. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η Corolla οδηγείται και συμπεριφέρεται σαν ηλεκτρικό όχημα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παίρνει μπροστά με πολύ ομαλό τρόπο και σπάνια τον αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Συνδυάζεται με το e-CVT κιβώτιο, που λειτουργεί πολύ καλά και βοηθάει αν οδηγηθεί το αυτοκίνητο με τον τρόπο που ζητάει ο οδηγός. Όταν το γκάζι πατηθεί στο πάτωμα, οι στροφές ανεβαίνουν αμέσως περίπου στις 4.000, με τρόπο ομαλό και χωρίς ξαφνιάσματα. Πολύ καλά επίσης λειτουργεί η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, κάτι αναμενόμενο καθώς η Toyota έχει τεράστια εμπειρία με τα υβριδικά συστήματα και τα έχει τελειοποιήσει.
Πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο
Στο δρόμο η Toyota Corolla αποδεικνύεται το ίδιο ποιοτική και ραφιναρισμένη. Η ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η συνταγή που είναι πολλά υποσχόμενη στα χαρτιά και σαφώς επιτυχημένη στην πράξη. Η ανάρτηση δείχνει να είναι λίγο σφικτή αλλά δεν προβληματίζεται καθόλου στις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Ταυτόχρονα όμως δίνει μια πολύ ωραία αίσθηση στον οδηγό, που έχει κάθε στιγμή τον έλεγχο.
Η ποιότητα κύλισης είναι υψηλή, με τις αποστάσεις να διανύονται χωρίς κόπωση και μόνο ο αεροδυναμικός θόρυβος στις πολύ υψηλές ταχύτητες κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς ωστόσο να κουράζει ιδιαίτερα.
Εκδόσεις 1,8 και 2,0 λίτρων
Η Toyota προσφέρει την υβριδική Corolla σε δύο διαμορφώσεις. Η μία έχει τον 1,8 λίτρων βενζινοκινητήρα, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκισον, συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα των 53 kW και συνολικά αποδίδει 122 ίππους. Η άλλη «φορά» 2λιτρο κινητήρα βενζίνης, που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 180 ίππους.
Μέσα στην πόλη, όπου ο ηλεκτρικός κινητήρας κάνει την περισσότερη δουλειά, οι διαφορές ανάμεσά τους δεν είναι πολύ μεγάλες τόσο στις επιδόσεις όσο και στην κατανάλωση. Με λογική χρήση χρειάζονται από 4,5 έως 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμές που είναι εξαιρετικές για αυτοκίνητο αυτού του όγκου και βάρους και δύσκολα πλησιάζουν οι ανταγωνιστές.
Οικονομία και δυναμισμός
Σε πιο ανοιχτούς δρόμους οι δύο εκδόσεις έχουν λίγο πιο διαφορετικό προσανατολισμό. Η έκδοση με τον 1,8 λίτρων κινητήρα είναι σαφώς πιο αδύναμη και επικεντρώνεται στην ήρεμη και χωρίς ακρότητες μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο, αποστολή που θα εκτελέσει με μεγάλη αποτελεσματικότητα και απροβλημάτιστα.
Η 2λιτρη έκδοση όμως μπορεί να καλύψει περισσότερες... ανησυχίες. Δεν είναι σε καμία περίπτωση GTI αλλά έχει αρκετή δύναμη και αρκετή υποστήριξη από πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα για να κάνει τις διαδρομές πολύ πιο ενδιαφέρουσες και διασκεδαστικές. Το Adaptive Variable Suspension (AVS), μέσω του οποίου μεταβάλλεται η σκληρότητα των αμορτισέρ, επίσης δίνει το κάτι παραπάνω.
Με την υβριδική Corolla η Toyota προτείνει ένα «πολυεργαλείο», που μπορεί να κινηθεί πολύ οικονομικά μέσα στην πόλη, αξιοπρεπώς έως... πολύ αξιοπρεπώς έξω από αυτήν και ταυτόχρονα να προσφέρει αρκετή πρακτικότητα. Ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο, η τιμή του οποίου ξεκινάει από 22.370 για την 1,8 ή από 25.270 για τη 2,0.