Πρόεδρος BMW Group Ελλάς: «Η ευελιξία και οι γρήγορες αποφάσεις είναι το αντίδοτο στις κρίσεις»

Κώστας Μπιτσικώκος
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πρόεδρος BMW Group Ελλάς: «Η ευελιξία και οι γρήγορες αποφάσεις είναι το αντίδοτο στις κρίσεις»
Andreas Sieben, Πρόεδρος BMW Group Hellas
Ο Αντρέας Ζίμπεν μιλάει στο Insider για το πώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και συγκεκριμένα ο γερμανικός όμιλος έμαθαν να αντιδρούν σε έκτακτες καταστάσεις, όπως η πανδημία και ο Πόλεμος στην Ουκρανία.

Τα τελευταία δύο έτη είναι γεμάτα… αναταράξεις για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αρχικά η πανδημία του COVID-19 διέκοψε για αρκετές εβδομάδες την παραγωγή οχημάτων στα περισσότερα εργοστάσια και όταν η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα επέστρεψε στα φυσιολογικά επίπεδα, η έλλειψη ημιαγωγών ανάγκασε τους κατασκευαστές να περιορίσουν σημαντικά την παραγωγή τους.

Και ενώ τα στελέχη τους αναζητούσαν λύσεις στα προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησε νέα δεδομένα σε όλο τον πλανήτη και κυρίως στην Ευρώπη. Οι δύο συγκεκριμένες χώρες είναι από τους σημαντικότερους προμηθευτές πρώτων υλών για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, ενώ επιπλέον η αγορά της Ρωσίας είναι από τις μεγαλύτερες στην περιοχή.

Το BMW Group ήταν ένας από τους πρώτους ομίλους του κλάδου που ανακοίνωσε τη διακοπή παραγωγής στη Ρωσία και αποστολής οχημάτων στη χώρα, συντασσόμενο με τη στάση που κράτησαν ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι μόνο. Πώς τα όσα έχουν συμβεί στον πλανήτη μας την τελευταία διετία θα κάνουν την αυτοκινητοβιομηχανία να γίνει ανθεκτική σε μελλοντικές κρίσεις;

«Το ζητούμενο για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία είναι να είμαστε αρκετά πιο ευέλικτοι και να αντιδρούμε πιο γρήγορα σε κάθε περίπτωση, ή σε κάθε εξωτερικό παράγοντα», δηλώνει στο Insider ο Αντρέας Ζίμπεν, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group Hellas. «Για παράδειγμα, η Ρωσία είναι μία χώρα όπου πουλάμε 45.000 αυτοκίνητα ετησίως. Φυσικά αυτές οι πωλήσεις χάνονται. Άρα πρέπει να αντιδράσουμε πολύ γρήγορα ώστε να στρέψουμε την παραγωγή σε άλλες αγορές ή χώρες. Πρέπει να αποδεχτούμε επίσης ότι η νέα κανονικότητα είναι η αστάθεια, αυτό είναι το κλειδί για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία».

Ο κ. Ζίμπεν θεωρεί ότι η ευελιξία στο ρυθμό παραγωγής των εργοστασίων μπορεί να φέρει άμεσα αποτελέσματα. «Στις παλιές καλές εποχές η παραγωγή ήταν επίσης εστιασμένη στη στρατηγική Just in Sequence, που προέβλεπε την ακριβή άφιξη των απαραίτητων εξαρτημάτων στη γραμμή συναρμολόγησης των αυτοκινήτων. Όλη η διαδικασία είχε σχεδιαστεί να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική, με συνεχή ροή. Αυτό που μάθαμε αρκετά γρήγορα είναι πώς να γίνουμε πιο ευέλικτοι στη διαδικασία παραγωγής. Ειδικά όσον αφορά το προσωπικό που εργάζεται εκεί».

BMW Group Dingolfing

Ο επικεφαλής του BMW Group στη χώρα μας επικαλείται το παράδειγμα του εργοστασίου στο Ντίνγκολφινγκ, της μεγαλύτερης μονάδας παραγωγής του ομίλου επί ευρωπαϊκού εδάφους. «Εκεί απασχολούνται περίπου 20.000 άτομα. Αυτό που αποφασίσαμε πολύ γρήγορα όταν είδαμε πόσο άστατος είναι ο τομέας της παραγωγής, είναι ότι χρειαζόμαστε περισσότερη ευελιξία όσον αφορά το προσωπικό. Μπορούν να εργάζονται με μειωμένο ωράριο ή με αυξημένο ωράριο όταν χρειάζεται, για να πετύχουμε την ευελιξία. Οι μισθοί είναι εξασφαλισμένοι και οι εργαζόμενοι δεν αγχώνονται αν χρειαστεί να διακόψουμε για σύντομο χρονικό διάστημα τη λειτουργία κάποιων γραμμών παραγωγής, όπως έγινε για παράδειγμα στην αρχή του πολέμου».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider