Με 339 ψήφους υπέρ, 249 ψήφους κατά και 24 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τις προτάσεις της Κομισιόν για απαγόρευση πωλήσεων από το 2035 επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών (βαν) που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το κείμενο που εγκρίθηκε αποτελεί τη βάση της διαπραγμάτευσης που θα ακολουθήσει με τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Προβλέπει την μείωση κατά 100% των εκπομπών το 2035 σε σύγκριση με το 2021, με ενδιάμεσο στόχο το 55% για τα αυτοκίνητα και το 50% για τα βαν.
Η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) αντέδρασε στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, καλώντας τόσο τους Ευρωβουλευτές όσο και τους Υπουργούς της ΕΕ να λάβουν υπόψη όλες τις αβεβαιότητες που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καθώς προετοιμάζεται για έναν τεράστιο βιομηχανικό μετασχηματισμό. Μέσω της ανακοίνωσης, η ACEA προειδοποιεί ότι οι στόχοι για το 2025 και το 2030 μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω της τεράστιας αύξησης των υποδομών φόρτισης (για ηλεκτρικά) και ανεφοδιασμού (για οχήματα υδρογόνου).
Η ACEA αντιδρά για το στόχο του μηδενισμού των εκπομπών ρύπων από αυτοκίνητα και βαν έως το 2035, καθώς όπως αναφέρει ο μετασχηματισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας εξαρτάται από πολλούς εξωγενείς παράγοντες. «Η αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεισφέρει τα μέγιστα προκειμένου να καταστεί η Ευρώπη κλιματικά ουδέτερη έως το 2050», δήλωσε ο Πρόεδρος της ACEA και επικεφαλής του BMW Group, Όλιβερ Τσίπσε.
«Δεδομένης όμως της αστάθειας και της αβεβαιότητας που βιώνουμε καθημερινά σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι πρώιμος κάθε στόχος πέραν της δεκαετίας που διανύουμε. Αντίθετα, απαιτείται ξεκάθαρη αναθεώρηση, προκειμένου να καθοριστούν οι στόχοι μετά το 2030. Θα πρέπει να αξιολογηθεί αν η ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης και η διαθεσιμότητα των πρώτων υλών για την παραγωγή μπαταριών θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα», τόνισε ο κ. Τσίπσε.