Η επέκταση της Lancia πέρα από την ιταλική αγορά θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο, όταν θα αποκαλύψει το Ypsilon τρίτης γενιάς, ξεκινώντας με μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση σε περιορισμένη έκδοση 1.906 μονάδων.
Το νέο Ypsilon είναι ένα κρίσιμο μοντέλο για τη Lancia, καθώς η μητρική εταιρεία Stellantis επιδιώκει να αναβιώσει τη μάρκα με μια σειρά premium μοντέλων και να επιστρέψει στις πωλήσεις αυτοκινήτων εκτός Ιταλίας. Το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2024 ως πεντάθυρο hatchback. Θα είναι η πρώτη πλήρως ηλεκτρική Lancia καθώς και το τελευταίο μοντέλο της ιταλικής μάρκας που θα προσφέρεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Lancia πουλά τώρα μόνο ένα μοντέλο, το τρίθυρο Ypsilon που κυκλοφόρησε το 2011. Είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα Mini, την οποία μοιράζεται με το Fiat panda, που αναπτύχθηκε από τη Fiat Chrysler Automobiles πριν από τη συγχώνευση με τον Όμιλο PSA για να σχηματιστεί η Stellantis.
Το Ypsilon τρίτης γενιάς θα έχει μήκος λίγο πάνω από τέσσερα μέτρα, δηλαδή θα είναι περίπου 150 χιλιοστά μακρύτερο από τη δεύτερη γενιά. Θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική Stellantis e-CMP2 που χρησιμοποιείται από άλλα μικρά αυτοκίνητα του ομίλου, όπως το Peugeot 208 και το Opel Corsa. Το Ypsilon θα κατασκευάζεται στη Σαραγόσα της Ισπανίας μαζί με το Corsa.
Το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα παρουσιάζει λεπτομέρεια του εσωτερικού και συγκεκριμένα από την κεντρική κονσόλα.
Η Lancia επέλεξε τον αριθμό 1.906 για την έκδοση για να γιορτάσει το έτος ίδρυσης της μάρκας (1906). Τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν εσωτερικούς χώρους που έχουν σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Cassina, την ιταλική εταιρεία που ειδικεύεται σε έπιπλα, η οποία συνεργάστηκε με τη Lancia σε χρώματα και υλικά εσωτερικού χώρου. Η Lancia έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser του επαγωγικού φορτιστή τηλεφώνου του νέου Ypsilon, ενός ημικυκλικού δίσκου που αποκαλεί «tavolino», ή τραπεζάκι.
Μετά το νέο Ypsilon, η Lancia θα λανσάρει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξεκινώντας με το μεσαίο fastback Gamma το 2026. Θα ακολουθήσει το κόμπακτ χάτσμπακ Delta το 2028.
Φωτογραφία: Stellantis