Η Stellantis υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την Ample, μια αμερικανική εταιρεία εναλλαγής μπαταριών, για τη χρήση της τεχνολογίας της στα οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεκινώντας με έναν στόλο αυτοκινήτων κοινής χρήσης Fiat New 500 EV στη Μαδρίτη το επόμενο έτος.
Η αρθρωτή τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών της Ample θα μπορούσε αργότερα να χρησιμοποιηθεί σε άλλα οχήματα της Stellantis, ξεκινώντας με ιδιωτικές εκδόσεις του Fiat New 500. Η Ample λέει ότι οι ιδιόκτητες μπαταρίες της μπορούν να αντικατασταθούν σε πέντε λεπτά με ένα ρομποτικό σύστημα που αφαιρεί τα αποφορτισμένα μονάδες από κάτω από το αυτοκίνητο και τις αντικαθιστά με φορτισμένες.
Η εναλλαγή μπαταριών έχει προταθεί ως λύση στο λεγόμενο «άγχος εμβέλειας» και μεγάλη αναμονή στους σταθμούς φόρτισης και θα μπορούσε να μειώσει την πίεση στο ηλεκτρικό δίκτυο κατά τους χρόνους αιχμής φόρτισης. Οι αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν ότι θα γίνει εφικτό μόνο αν οι μπαταρίες γίνουν πιο τυποποιημένες, κάτι που η Ample λέει ότι είναι το βασικό πλεονέκτημα της εταιρείας.
Η Stellantis λέει ότι η συνεργασία με την Ample είναι μέρος της στρατηγικής της για «διερεύνηση όλων των οδών» της ηλεκτρικής κινητικότητας, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να πετύχει τον στόχο της να πουλάει μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, όπως και το 50% όσων πουλάει στις Η.Π.Α., έως το 2030.
Η Ample προς το παρόν έχει εγκατεστημένους 12 σταθμούς στην περιοχή του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο στην Καλιφόρνια και τέσσερις σταθμούς στη Μαδρίτη, ενώ άλλοι εννέα προγραμματίζονται ή κατασκευάζονται ήδη στην ισπανική πόλη.
Η ιδέα των εναλλάξιμων μπαταριών δεν είναι καινούρια. Η κινεζική Nio επενδύει σε αυτήν τα τελευταία χρόνια και μάλιστα έχει ήδη εγκατεστημένους περίπου 30 σταθμούς στην Ευρώπη και πάνω από 2.200 παγκοσμίως.