Η Ford ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα απολύσει περίπου το 14% του ευρωπαϊκού εργατικού της δυναμικού, λόγω των σημαντικών απωλειών των τελευταίων ετών. Όπως επισημαίνει αυτές επιδεινώθηκαν από την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, την έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη στροφή προς τα EV αλλά και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι περικοπές 4.000 θέσεων εργασίας θα πραγματοποιηθούν κυρίως στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του εργατικού δυναμικού της Ford που φτάνει τα 174.000 ατόμα.
Η Ford ανέφερε ότι οι ευρωπαϊκές απολύσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2027.
Η αμερικανική εταιρεία είναι η πιο πρόσφατη αυτοκινητοβιομηχανία μετά τη Nissan, τη Stellantis και τη GM που μείωσε το κόστος καθώς η βιομηχανία παλεύει με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Ευρώπη από τους Κινέζους κατασκευαστές, τη μείωση της ζήτησης στην Κίνα και τις προκλήσεις της στροφής της αγοράς σε EV που παραμένουν πολύ ακριβά για τους περισσότερους καταναλωτές, όπως αναφέρει το Reuters.
Τα μέτρα θα είναι μεγάλο πλήγμα ιδιαίτερα για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία όπου η Volkswagen απειλεί να κλείσει εργοστάσια, να μειώσει τους μισθούς και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της.
Η εντεινόμενη πολιτική κρίση της χώρας προσθέτει επίσης αβεβαιότητα στις εταιρείες που παλεύουν με τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με την Κίνα και την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «αντιμετωπίζουν σημαντικά ανταγωνιστικά και οικονομικά προβλήματα, ενώ αντιμετωπίζουν επίσης μια κακή ευθυγράμμιση μεταξύ των κανονισμών για το CO2 και της ζήτησης των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα», ανέφερε η εταιρεία.
Η Ford υποβάλλεται σε μια οδυνηρή αναδιάρθρωση στην Ευρώπη, ανακοινώνοντας περικοπές 3.800 θέσεων εργασίας τον Φεβρουάριο του 2023. Η Ford κλείνει επίσης το εργοστάσιό της στο Saarlouis στη Γερμανία το επόμενο έτος, με περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς στα κινεζικής κατασκευής EV, λέγοντας ότι επωφελούνται από άδικες επιδοτήσεις από την κυβέρνηση της Κίνας.