Ο γαλλικός όμιλος των Peugeot, DS, Citroen και εσχάτως της Opel, βρέθηκε σήμερα εν μέσω κυκλώνα, που καταβαράθρωσε τη μετοχή της και απειλεί την αξιοπιστία της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας Le Monde, που επικαλείται ευρήματα έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταστολής Απατών (Direction Générale de la Concurrence, de la Consommation et de la Répression des Fraudes) σχετικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους των μοντέλων του ομίλου, 2.000.000 οχήματα φέρονται να έχουν λογισμικό χειραγώγησης ρύπων.
Η έρευνα ξεκίνησε με αφορμή το σκάνδαλο ρύπων της VW και μέχρι σήμερα αντίστοιχες κατηγορίες έχουν εκφραστεί για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι κάτω από το μικροσκόπιο της γαλλικής DGCCRF, όπως η Renault και η FCA (Fiat – Chrysler Automobiles).
Με επίσημη ωστόσο ανακοίνωσή της, η PSA αρνείται κατηγορηματικά κάθε παράνομη ενέργεια και δηλώνει «εξοργισμένη για τις πληροφορίες που διέρρευσαν σε τρίτα μέρη, καθώς στο φάκελο της DGCCRF που κατατέθηκε σε δημόσιο κατήγορο της Γαλλίας, η εταιρεία δεν είχε μέχρι σήμερα καμία πρόσβαση για να εκθέσει τις απόψεις της».
Η PSA συνεχίζει ακόμα πιο σκληρή στην ανακοίνωσή της, υπενθυμίζοντας πως «η κατάσταση αυτή υπονομεύει τη φήμη της εταιρείας και τα συμφέροντα των 210.000 εργαζομένων, των πελατών της και των συνεργατών της. Η PSA διατηρεί το δικαίωμα υποβολής καταγγελίας για παραβίαση της εμπιστευτικότητας της έρευνας και της υποχρέωσης εμπιστευτικότητας των αρχών».
Είναι γεγονός ότι με τη δημοσίευση του σχετικού άρθρου της Le Monde σήμερα, η μετοχή της PSA κατρακύλησε κατά 4,4% τις πρωινές ώρες. Στην ανακοίνωσή της η γαλλική εταιρεία διαβεβαιώνει ότι ποτέ δεν έχει χρησιμοποιήσει ειδικό λογισμικό παραποίησης των ρύπων και συγκεκριμένα αναφέρει πως: «(H PSA) συμμορφώνεται με τους κανονισμούς σε κάθε χώρα όπου λειτουργεί και τα οχήματά της δεν έχουν ποτέ εξοπλιστεί με λογισμικό ή συστήματα που καθιστούν εφικτή την ανίχνευση δοκιμών πιστοποίησης ρύπων και την ενεργοποίηση συσκευής παραποίησης, που παραμένει ανενεργή σε πραγματικές συνθήκες κίνησης».
Να σημειωθεί ότι ο όμιλος PSA είναι από τους πρώτους που συμμορφώθηκε στο νέο πρότυπο πιστοποίησης ρύπων και κατανάλωσης της Ε.Ε. που ισχύει από την 1η Σεπτεμβρίου 2017, το WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), ενώ ήδη πραγματοποιεί δοκιμές σύμφωνα με το πρότυπο RDE (Real Driving Emissions). Μάλιστα, τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών αναρτά και σε ειδικό ιστότοπο για κάθε μια από τις Citroen, DS και Peugeot.