Tις επόμενες ημέρες λήγει η προθεσμία των 100 ημερών, που έδωσε ο γαλλικός όμιλος PSA (Peugeot – Citroen – DS) στη διοίκηση της Opel, για να επεξεργαστεί ένα σχέδιο εξυγίανσης της φίρμας με σήμα τον κεραυνό. Οι νέοι Γάλλοι ιδιοκτήτες της Opel είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε ριζικές αλλαγές και πιθανότατα και σε μείωση του προσωπικού της πρώην θυγατρικής εταιρείας της GM, του οποίου ο αριθμός ανέρχεται σήμερα σε περίπου 38.000 άτομα.
Ο πρόεδρος της PSA, Κάρλος Ταβάρες, έστειλε ήδη μία προειδοποιητική βολή προς το Ρίσελσχαϊμ όπου εδρεύει η Opel, με μία δήλωσή του στη γερμανική εφημερίδα ‘’Die Welt’’, στην οποία τονίζει, ότι «θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους, ότι το Status quo στην Opel δεν αποτελεί επιλογή».
Ο 59χρονος Πορτογάλος είχε εκφράσει τον Σεπτέμβριο τη δυσαρέσκειά του για το πανάκριβο περίπτερο της Opel στη Διεθνή Εκθεση της Φρανκφούρτης και έγινε ακόμη πιο συγκεκριμένος υποστηρίζοντας, ότι οι μονάδες παραγωγής της πρώην θυγατρικής μάρκας της GM δεν είναι αποδοτικές και δεν ανταποκρίνονται στις δικές του πεποιθήσεις. Ο Ταβάρες έχει δώσει απόλυτη προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση και έχει ανακοινώσει, ότι έως το 2023 θα είναι τα τέσσερα στα πέντε μοντέλα Peugeot και Citroen τέτοιας τεχνολογίας. Ζήτησε μάλιστα από την Opel, να ακολουθήσει παρόμοια στρατηγική με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητά της.
Αυτή τη στιγμή κυμαίνεται η μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα για τον στόλο της PSA μόλις στα 101 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και της Opel στα 127 γραμμάρια για την ίδια απόσταση, ενώ το ευρωπαϊκό όριο έχει καθοριστεί στα 95 γραμμάρια από το 2020 και μετά!
Όπως φαίνεται, η Peugeot θα εφαρμόσει ένα μνημόνιο σκληρής λιτότητας και μαζικών απολύσεων στην Opel, προκειμένου να την εξυγιάνει και να την επαναφέρει στην κερδοφορία. Εκτιμάται, ότι με βάση τα επίπεδα παραγωγικότητας των Γάλλων, θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 6.000 εργαζομένους το προσωπικό της Opel. Να σημειώσουμε, ότι η PSA εξετάζει ήδη σοβαρά το ενδεχόμενο της εθελουσίας εξόδου για περίπου το ένα τέταρτο των 1.600 εργαζομένων της Vauxhall στην Αγγλία, οι οποίοι απασχολούνται στη μονάδα παραγωγής του Opel Astra στο Ellesmere Port. Βρετανοί αναλυτές της Evercore εκτιμούν, ότι είναι πιθανόν να κλείσουν άλλα δύο εργοστάσια της Opel στην Ευρώπη, αν δεν τα αξιοποιήσει η μητρική PSA για την παραγωγή αυτοκινήτων Peugeot, Citroen και DS, ώστε να μην λειτουργούν ζημιογόνα.
Η αιτία της κακοδαιμονίας της Opel εντοπίζεται - σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της γερμανικής μάρκας - στο…Ντιτρόιτ. Εκεί εδρεύει η General Motors, στην οποία ανήκε η Opel επί πολλές δεκαετίες και από εκεί λαμβάνονταν οι σημαντικότερες αποφάσεις για την πορεία της Γερμανίδας θυγατέρας. Όπως αποδείχθηκε, οι περισσότερες από αυτές έβλαψαν την Opel, η οποία ελπίζει ότι με το νέο μητρικό όμιλο θα πάνε τα πράγματα καλύτερα.