Ήταν να μην πάρουν φόρα οι Ιταλοί της Alfa Romeo, γιατί τώρα δεν τους σταματά τίποτα. Πρώτα παρουσίασαν τη νέα Giulia, μετά την Stelvio και τώρα μία ακόμη πιο καυτή έκδοση του πρώτου SUV τους με σήμα το τετράφυλλο τριφύλλι, εξ ου και η ονομασία Quadrifoglio. Οι προδιαγραφές της προκαλούν ταχυπαλμίες, ακόμη και στα χαρτιά. Το εντυπωσιακό μοντέλο εφοδιάζεται με Biturbo βενζινοκινητήρα 2,9 λίτρων, που αποδίδει 510 ίππους και 600 Nm μέγιστη ροπή στρέψης, ενώ πραγματοποιεί την κλασική επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.
Το επόμενο βήμα, ήταν να αποδείξουν οι Ιταλοί στην πράξη αυτές τις επιδόσεις και το έκαναν με εμφατικό τρόπο, καταρρίποντας το ρεκόρ γύρου για SUV στο φημισμένο ‘’Ρινγκ’’ και θριαμβεύοντας απέναντι στην Porsche Cayenne. Η Stelvio Quadrifoglio έσπασε τα χρονόμετρα και ολοκλήρωσε τον γύρο στην περίφημη «Πράσινη Κόλαση» σε 7 λεπτά και 51,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή οκτώ δευτερόλεπτα γρηγορότερα από την Porsche Cayenne Turbo S, που κατείχε μέχρι τότε το ρεκόρ.
Ο κινητήρας της Stelvio με σήμα το τετράφυλλο τριφύλλι έχει εξελιχθεί με την πολύτιμη συνδρομή της Ferrari και συνεργάζεται με ένα υπερσύγχρονο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, στο οποίο διαρκεί μία αλλαγή ταχύτητας όσο ένα…βλεφάρισμα. Ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Race ολοκληρώνεται αυτή η αλλαγή μέσα σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η τελική ταχύτητα του γρηγορότερου SUV παραγωγής στη γερμανική πίστα αγγίζει τα 283 χλμ./ώρα, ενώ η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται σε 9,0 λίτρα ανά 100 χλμ. Για το τελευταίο δεν παίρνουμε και όρκο, αφού η δίλιτρη Stelvio των 280 ίππων, που είχαμε δοκιμάσει πρόσφατα, δεν έπεφτε με τίποτα κάτω από τα 10 λίτρα για την ίδια απόσταση.
Εδώ να διευκρινίσουμε, ότι υπό κανονικές συνθήκες μεταδίδεται η ροπή στους πίσω τροχούς του ιταλικού αυτοκινήτου, όταν όμως αποφασίσει να το πιέσει δυνατά ο οδηγός του ή το απαιτούν οι συνθήκες του οδοστρώματος, τότε κατανέμεται έως και το 50% της ισχύος στον μπροστινό άξονα και γίνεται η Stelvio τετρακίνητη.
H τιμή της Alfa Romeo Stelvio των 510 ίππων ακούγεται ολίγον…εξωπραγματική, καθώς ξεκινά από 130.000 ευρώ, όμως αδικείται κατάφωρα από τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων αυτοκινήτων στην Ελλάδα (προ φόρων κοστίζει 74.132 ευρώ). Ας μην ξεχνάμε πάντως, ότι πρόκειται για έναν ρέκορντμαν, που έχει υποτάξει –μεταξύ άλλων- και μία Porsche!