Ενα καινοτόμο και τολμηρό πλάνο επεξεργάστηκε η Opel, από κοινού με τη νέα ιδιοκτήτριά της PSA, προκειμένου να βγει επιτέλους από τη χρόνια κρίση που τη μαστίζει. Η εταιρεία με σήμα τον κεραυνό έχει ξεχάσει τι σημαίνει κερδοφορία από το 1999, oπότε η πρώην μητρική της GM έχασε την υπομονή της και την παρέδωσε από εφέτος το καλοκαίρι στους Γάλλους της Peugeot και Citroen (όμιλος PSA).
Mέσα σε 100 ημέρες κατέληξαν οι δύο νέοι συμπαίκτες σε μία μελλοντική στρατηγική με στόχο το θετικό πρόσημο στα οικονομικά αποτελέσματα της Opel από το 2020 και μετά. Αυτά είναι τα σημαντικότερα σημεία του:
- Τα επόμενα επτά χρόνια θα αποκτήσουν όλα τα μοντέλα της Opel και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις είτε ως αμιγώς ηλεκτρικά είτε ως Plug-in υβριδικά. Θα παραμείνουν ωστόσο –τουλάχιστον το πρώτο διάστημα- στη γκάμα της και τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
- Η νέα στρατηγική θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται με το Plug-in υβριδικό Grandland X, το compact SUV της Opel με βάση το Peugeot 3008. To 2019 θα δούμε το Opel Corsa της επόμενης γενιάς και ως 100% ηλεκτροκίνητο.
- Όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Opel θα χρησιμοποιούν τις δύο πλατφόρμες CMP και EMP2 της Peugeot, που είναι τεχνολογικά προηγμένες και πιο ευέλικτες. Μέχρι το 2024 θα αντικαταστήσουν τα νέα πατώματα όλες τις πλατφόρμες της GM στο σύνολο της γκάμας της Opel.
- Το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Opel στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας θα μετατραπεί σε ένα παγκόσμιο κέντρο ανάλογου περιεχομένου για όλον τον όμιλο PSA
- Δεν πρόκειται να κλείσει καμία μονάδα της Opel ούτε θα γίνουν απολύσεις, όμως θα υπάρξουν μειώσεις μισθών και περιορισμός των δαπανών στο διοικητικό μέρος. Αντίστοιχα, τα εργοστάσια της Opel θα προσαρμοστούν στις νέες πλατφόρμες της Peugeot, αρχής γενομένης με την μονάδα παραγωγής στο Αϊζεναχ της Γερμανίας, όπου θα παραχθεί ένα νέο SUV.
- Σε τρία χρόνια προβλέπεται επιστροφή στην κερδοφορία, με στόχο να φτάσει η ετήσια παραγωγή αυτοκινήτων της Opel τις 800.000 μονάδες.
- Η πρώην γερμανική μάρκα θα εξοικονομήσει περίπου 1,1 δις ευρώ χάρη στις συνέργειες με την PSA και το κόστος παραγωγής ανά αυτοκίνητο θα μειωθεί κατά 700 ευρώ έως το 2020.