Η Mercedes C – class Cabriolet απαντά στις ανοιχτές εκδόσεις της BMW σειρά 4 και του Audi A5, όπου η γερμανική μάρκα με σήμα το αστέρι δεν είχε μέχρι πρότινος μία δική της πρόταση. Και μπορεί μεν να καθυστέρησε, ωστόσο μας κατέκτησε με το καλημέρα. Οι σχεδιαστές του τετραθέσιου αυτοκινήτου δημιούργησαν ένα συναρπαστικά όμορφο μοντέλο είτε με ανοιχτή είτε με κλειστή κουκούλα και ταυτόχρονα μας έδωσαν ένα πρώτο δείγμα της μελλοντικής σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας με σήμα το αστέρι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν περιορίστηκαν στις – αυτονόητες και αναμενόμενες - παραδοσιακές αξίες της Mercedes, δηλαδή την άνεση και τη διακριτική κομψότητα, αλλά έδωσαν έμφαση στις δυναμικές και σπορ γραμμές. Το τελικό αποτέλεσμα δείχνει απρόσμενα φρέσκο και νεανικό για τα παλαιότερα δεδομένα της Mercedes και ο αρχισχεδιαστής της μάρκας, Γκόρντεν Βάγκενερ, το περιγράφει εύστοχα ως ΄΄Hot and Cool΄΄.
Οι οδηγικές εντυπώσεις ανταποκρίνονται άριστα στη σχεδιαστική φόρμα της νέας C – class Cabriolet. Σε αυτό συμβάλλουν οι πολλαπλές δυνατότητες επιλογής μεταξύ διαφόρων προγραμμάτων χαρτογράφησης του κινητήρα μέσω του συστήματος Dynamic Select. Όποιος επιθυμεί να απολαύσει χαλαρά το αυτοκίνητο, επιλέγει το πρόγραμμα Comfort, όποιος αποφασίσει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του πανέμορφου μοντέλου σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές καταλήγει στο πρόγραμμα Sport, όπου οι αναρτήσεις γίνονται αισθητά πιο σφιχτές, η κλιμάκωση των σχέσεων πιο κοντή και το γκάζι αποκρίνεται αμεσότερα στις εντολές του δεξιού ποδιού. Για τους σκληροπυρηνικότερους προβλέπεται και το πρόγραμμα Sport Plus με ακόμη οδηγοκεντρικότερο χαρακτήρα και πιο…ανήσυχη ουρά στις πολύ γρήγορες στροφές.
Η συνολικότερη εικόνα της Mercedes C – class Cabriolet στον δρόμο είναι εξαιρετική, καθώς κάθεται στιβαρά στην άσφαλτο, η ακαμψία της παραπέμπει σε αμάξωμα κλειστού τύπου, το τιμόνι σημαδεύει με ακρίβεια την επιθυμητή πορεία και οι νευρικές αντιδράσεις σε ακραίες καταστάσεις αποτελούν άγνωστη έννοια. Στο τελευταίο συμβάλλει και η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με ιδανικό timing παρέμβασης ώστε να μην ευνουχίζουν την οδηγική απόλαυση.
Highlight αποτελεί χωρίς αμφιβολία η οδήγηση με ανοιχτή οροφή. Η μαλακή κουκούλα ανοίγει ή κλείνει μέσα σε είκοσι δευτερόλεπτα και σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, ενώ προσφέρει απίστευτη ηχομόνωση στο εσωτερικό και φιλτράρει αποτελεσματικά τους αεροδυναμικούς στροβιλισμούς, τουλάχιστον σε ταχύτητες εντός των νόμιμων ορίων. Συνιστούμε πάντως τον προαιρετικό εξοπλισμό με τον ανεμοθραύστη ΑIRCAP για σχεδόν 100% προστασία από τον αέρα και το AIRSCARF για θέρμανση στο επίπεδο του αυχένα, χάρη στα οποία αυξάνεται αισθητά η περίοδος χρήσης του αυτοκινήτου με ανοιχτή οροφή!
To σαλόνι είναι θεωρητικά τετραθέσιο και μπορεί όντως να φιλοξενήσει έως τέσσερα άτομα, όμως οι πίσω επιβάτες καλούνται να στριμωχτούν απελπιστικά, εφόσον πρόκειται για ενήλικες. Είναι σαφές, ότι προσφέρεται κυρίως για τη μεταφορά παιδιών στα πίσω καθίσματα, όπως συμβαίνει εξάλλου και με τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα της ίδιας κατηγορίας. Πάντως, επικρατεί μία high tech ατμόσφαιρα με κύριο χαρακτηριστικό τη μεγάλη οθόνη υψηλής ανάλυσης του συστήματος πολυμέσων COMAND Online και το κορυφαίο ηχοσύστημα Burmester, που ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής, το ίδιο και το φινίρισμα, ενώ το σύστημα συνδεσιμότητας Mercedes me connect ανήκει στα καλύτερα και πληρέστερα της κατηγορίας.
Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με βασικό κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και με 156 ίππους απόδοση. Με το βάρος του αμαξώματος να κυμαίνεται γύρω στους 1,6 τόνους έχεις τις αμφιβολίες σου, όσον αφορά στη σπιρτάδα του τετραθέσιου Cabrio, οι οποίες διαλύονται ωστόσο από τα πρώτα λεπτά της συμβίωσης μαζί του. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι αντάξιες του πανέμορφου αυτοκινήτου (0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,9΄΄, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα) και οι γρήγορες ρεπρίζ δεν σε κρεμούν, όταν αποφασίσεις να προσπεράσεις. Σε αυτό παίζει καθοριστικό ρόλο το εννιατάχυτο αυτόματο κιβώτιο 9G – Tronic, στο οποίο πραγματοποιούνται οι αλλαγές βελούδινα και αστραπιαία, συμβάλλοντας έτσι και στη μείωση της κατανάλωσης. Η εργοστασιακή τιμή μέσης κατανάλωσης κυμαίνεται στα 6,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ., όμως στην πραγματικότητα θα αγγίξετε τιμές μεταξύ 9,5 και 10,5 λίτρων.
Οι τιμές του αυτοκινήτου είναι δυστυχώς για λίγους, καθώς ξεκινούν από 49.166 ευρώ στη βενζινοκίνητη έκδοση των 156 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Όμως η νέα Mercedes C 180 Cabriolet αξίζει τα λεφτά της μέχρι και το τελευταίο ευρώ, χάρη στη σαγηνευτική της εμφάνιση, τη σπιρτόζα οδική συμπεριφορά και την ανεπανάληπτη εμπειρία που προσφέρει με ανοιχτή οροφή σε μία χώρα με τις ιδανικές καιρικές συνθήκες για κάτι τέτοιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Mercedes C 180 Cabriolet
Τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, 1.595 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 156 ίπποι στις 5.300 σ.α.λ, μεγίστη ροπή στρέψης 250 Nm μεταξύ 1.200 και 4.000 σ.α.λ., μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο εννέα ταχυτήτων, όγκος χώρου αποσκευών 285 έως 360 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.686/1.810/1.409 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,9΄΄, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,2 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.