Η μητρόπολη της υβριδικής τεχνολογίας ανακάλυψε ξαφνικά τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς, ενώ την ίδια στιγμή βρίσκονται στην Ευρώπη υπό…διωγμό. Οι αριθμοί λένε –στη συγκεκριμένη περίπτωση- την αλήθεια, αφού το πρώτο εξάμηνο του 2017 ταξινομήθηκαν στην Ιαπωνία 20% περισσότερα ντιζελοκίνητα Ι.Χ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Μία στις δύο BMW, που εισάγονται στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου είναι μία πετρελαιοκίνητη 523d, ενώ το συγκεκριμένο ποσοστό αναμένεται να μεγαλώσει με το λανσάρισμα της νέας Χ3 και της Χ5 στην Ιαπωνία. Αυτό ισχύει και για άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως η Mercedes, της οποίας ένα στα τρία μοντέλα που πωλούνται στην Ιαπωνία είναι επίσης πετρελαιοκίνητο.
Μία αιτία για το ενδιαφέρον των Ιαπώνων για την πετρελαιοκίνηση, είναι η αγάπη τους για περίπλοκες τεχνολογίες, αλλά και η χαμηλή κατανάλωση και το οικονομικότερο κόστος χρήσης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Μάλιστα η ιαπωνική κυβέρνηση ανταμείβει αυτές τις οικονομικές καταναλώσεις και τις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα με ένα φορολογικό μπόνους. Σε μία λιμουζίνα Mercedes σειρά Ε-class το οικονομικό όφελος της πετρελαιοκίνητης έκδοσης απέναντι στη βενζινοκίνητη ανέρχεται σε περίπου 3.800 ευρώ.
Για τους εγχώριους αυτοκινητοκατασκευαστές, οι πετρελαιοκινητήρες δεν παίζουν σχεδόν κανένα ρόλο. Η Honda, η Nissan, η Mitsubishi και η Toyota προσφέρουν τέτοιες εκδόσεις ουσιαστικά μόνον για εξαγωγή στο εξωτερικό ή για τα επαγγελματικά τους οχήματα. Η Toyota ποντάρει στην υβριδική τεχνολογία και όχι στο ντίζελ, γιαυτό και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά εφοδιάζονται με μηχανικά σύνολα αγορασμένα από τη BMW.
Μοναδική εξαίρεση μεταξύ των Ιαπώνων αυτοκινητοκατασκευαστών αποτελεί η Mazda, που της αρέσει να διαφοροποιείται είτε με τους περιστροφικούς κινητήρες Βάνκελ είτε με τους πολύστροφους βενζινοκινητήρες Diesotto. Ωστόσο ήταν η πρώτη ιαπωνική μάρκα που λανσάρισε μοντέλα με πετρελαιοκινητήρες, όπως το SUV CX-5, στην εγχώρια αγορά και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Στο CX-5 ανέρχεται το ποσοστό του diesel στο 70%, στο μικρότερο CX-3 δεν προβλέπονται επί της ουσίας κινητήρες βενζίνης.
Από τη μία πλευρά θεωρείται ο πετρελαιοκινητήρας «τελειωμένη υπόθεση» στην Ευρώπη και από την άλλη τον ερωτεύονται σε μία μακρινή χώρα, όπου μέχρι πρόσφατα αποτελούσε μία περιθωριακή τεχνολογία. Περίεργος κόσμος!