Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων τεράστιες επενδύσεις, που μπορεί να έχουν οικονομικές «παρενέργειες». Αυτό διαπίστωσε εφέτος από πρώτο χέρι η BMW, η οποία αναβάθμισε το κόστος έρευνας και εξέλιξης μελλοντικών μοντέλων από το 5,0% - 5,5% του κύκλου εργασιών της, όπως προβλεπόταν αρχικά, σε 6,5% με 7,0%. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσό, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου επτά δισεκατομμύρια ευρώ με βάση τα εφετινά οικονομικά στοιχεία της βαυαρικής μάρκας.
Η BMW θεωρεί απολύτως αναγκαία την αύξηση των προαναφερόμενων κονδυλίων για έρευνα και εξέλιξη και θα τη συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια, δίνοντας έμφαση μεταξύ άλλων στο λανσάρισμα νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης.
Ωστόσο, οι επιπρόσθετες επενδύσεις γίνονται σε βάρος της κερδοφορίας της μάρκας με το μπλε – άσπρο λογότυπο και οι επενδυτές δεν βλέπουν με καλό μάτι τέτοιες κινήσεις, ιδίως αν δεν λειτουργούν με μακροπρόθεσμα κριτήρια. Γιαυτό και η μετοχή της BMW είναι μία από τις ελάχιστες του δείκτη DAX του Χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης, που εμφανίζει πτώση εφέτος. Βεβαίως η μείωση της αξίας της σε σχέση με πέρυσι περιορίζεται μόνον γύρω στο 3%, ωστόσο σε αρκετούς επενδυτές που ανέμεναν κέρδη και όχι ζημιές, φαίνεται μεγαλύτερη.
Ανάλογο πρόβλημα έχει και ο μεγάλος ανταγωνιστής της BMW στον χώρο του αυτοκινήτου, η Daimler. Και σε αυτή την περίπτωση επενδύει η Daimler τεράστια ποσά στους τομείς έρευνας και εξέλιξης, προκαλώντας δυσαρέσκεια σε ορισμένους μετόχους της. Το αποτέλεσμα είναι να σημειώνει και η δική της μετοχή εφέτος μία ελαφρά πτώση και να μην ακολουθεί την ανοδική πορεία του DAX.
Βέβαια, όσοι επενδύουν σήμερα χρήματα σε αυτές τις δύο μετοχές, θα βρεθούν τα επόμενα χρόνια πολύ ωφελημένοι από μία ενδεχομένως αυξημένη κερδοφορία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, που θα οφείλεται ακριβώς σε μοντέλα και τεχνολογίες, για τα οποία δαπανούν σήμερα τόσα χρήματα.