Σε δύο εταιρείες διασπάται η GlaxoSmithKline, μετά τη συμφωνία για συγχώνευση των κλάδων καταναλωτικών προϊόντων με τη Pfizer. Η νέα εταιρεία που θα προκύψει, θα έχει ετήσιο τζίρο περίπου 12,7 δισ. δολάρια.
Η Glaxo θα κατέχει το 68% της κοινοπραξίας και ως εκ τούτου θα αναλάβει το management. Με την ανακοίνωση του deal, η μετοχή της Glaxo στη Βρετανία έκανε άλμα 7,8%.
Οι δύο εταιρείες κατέχουν πολλά μη φαρμακευτικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως συμπληρώματα διατροφής, περιποίηση δέρματος, στοματική υγεία κ.ά.
Στο ρόστερ τους περιλαμβάνονται η οδοντόκρεμα Aquafresh και το διάσημο Viagra, και η συγχώνευσή τους αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται.
Όπως δήλωσαν στελέχη της GSK, το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία δύο ξεχωριστών εταιρείωνμε έδρα τη Βρετανία. Η μία θα επικεντρώνεται στα φαρμακευτικά προϊόντα και τα εμβόλια και άλλη, η οποία θα έχει ως αντικείμενο τα φαρμακευτικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Η συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.