Τα σχέδια ήταν εξ' αρχής φιλόδοξα, όμως κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει την κατάληξη.
Από μητροπολιτικό πάρκο και ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά θέρετρα της Ευρώπης, το Ελληνικό έχει μετατραπεί σε αποθήκη ψυχών, σε μια «μικρή Ειδομένη» που σήμερα φιλοξενεί πάνω από 6.000 πρόσφυγες.
Άνθρωποι της αγοράς που γνωρίζουν την ιστορία του αναφέρουν στο insider.gr ότι πάντα κάτι πήγαινε στραβά με τον χώρο του Ελληνικού.
Σχέδια για την αξιοποίηση της έκτασης υπήρχαν από την εποχή ακόμη της Μεταπολίτευσης, όπως και πολλές άλλες ακόμη φορές στο παρελθόν, τα οποία όμως δεν υλοποιήθηκαν ποτέ.
Η μελέτη μεταφοράς του αεροδρομίου από το Ελληνικό στα Σπάτα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα το 1976. Λίγο αργότερα ξεκίνησαν και οι πρώτες προκαταρκτικές εργασίες αλλά το 1979, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης το έργο αναβλήθηκε προσωρινά και το Δεκέμβριο του 1981 ακυρώθηκε. Το 1986 και ξανά το 1987, το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων συμπεριλήφθηκε στα έξι μεγάλα έργα που ανακοίνωσε η τότε κυβέρνηση. Όμως η εκκίνηση των έργων δεν ξεκίνησε λόγω έλλειψης πόρων.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν πλέον προφανές ότι το Ελληνικό δε θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις αυξημένες επιβατικές ανάγκες του μέλλοντος - εκτός αν επεκτεινόταν. Την περίοδο εκείνη βρέθηκε και μέρος των απαιτούμενων πόρων για την κατασκευή του από το Β' και Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.
Στις 31 Ιουλίου 1995, μετά από διεθνή διαγωνισμό, επελέγη η γερμανική εταιρία Hochtief για την κατασκευή ενώ στις 5 Σεπτεμβρίου του 1996 του επόμενου χρόνου έγινε η τελετή θεμελίωσης από τον πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Σημίτη.
Το αεροδρόμιο εγκαινιάστηκε στις 27 Μαρτίου 2001.
Η έκταση του Ελληνικού ήταν έτοιμη προς αξιοποίηση.
Από τη στιγμή που το Ελληνικό έπαψε να λειτουργεί ως αεροδρόμιο αποτέλεσε το μήλον της έριδος μεταξύ επίδοξων επενδυτών, κυβερνήσεων και τοπικής κοινωνίας ως προς τον τρόπο εκμετάλλευσής του. Οι πρώτες αντιδράσεις ξεκίνησαν με το σχέδιο Σουφλιά που κατηγορήθηκε ότι παραχωρούσε προς οικιστική αξιοποίηση μέγαλο μέρος του χώρου.
Αργότερα ο Γ. Παπανδρέου τον Φεβρουάριο του 2009, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τότε, πρότεινε τη μετατροπή του σε μητροπολιτικό πάρκο με πράσινο και υποδομές που θα το υποστηρίζουν.
Στη συνέχεια ήρθε το μνημόνιο και το Ελληνικό, το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ και κατόπιν διαγωνισμού που έγινε (και τότε υπήρξαν φωνές διαμαρτυρίες, καταγγελίες για αδιαφανείς διαδικασίες κλπ), το ακίνητο πέρασε στην Lamda Development.
H έκταση του Ελληνικού καταλαμβάνει συνολική έκταση περίπου 6,20 εκατομμυρίων τ.μ. και εκτείνεται σε μία απόσταση 3,5 χιλιομέτρων κατά μήκος της αθηναϊκής ακτογραμμής, περιλαμβάνοντας μία μαρίνα 337 θέσεων σε πλήρη λειτουργία.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι το Ελληνικό έχει περισσότερο από τρεις φορές το μέγεθος του Μονακό, περισσότερο από δύο φορές το μέγεθος του Hyde Park (Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο) και σχεδόν δύο φορές το μέγεθος του Central Park (Νέα Υόρκη, ΗΠΑ).
Αυτή λοιπόν η έκταση, η αξιοποίηση της οποίας θα απέφερε σημαντικά οικονομικά οφέλη για ολόκληρη την Αττική αφού θα αποτελούσε πλέον ευρωπαϊκό τουριστικό προορισμό, θα δημιουργούσε 35.000 νέες θέσεις εργασίας και θα συνεισέφερε άμεσους και έμμεσους φόρους στα κρατικά ταμεία, έχει μετατραπεί σε προσωρινό χώρο φιλοξενίας προσφύγων και κανείς πλέον δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν και πότε θα ξεκινήσει η επένδυση.