Κάθετα αντίθετος ήταν ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στην άποψη πως οι δασμοί που έχει επιβάλει για να αναγκάσει την Κίνα να διαπραγματευτεί μια εμπορική συμφωνία αποτελούν πρόβλημα για την οικονομία,
Ο ίδιος έστρεψε και πάλι τα βέλη του εναντίον της Fed, την οποία θεωρεί υπεύθυνη για την επιβράδυνση της μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου.
If the Fed would cut, we would have one of the biggest Stock Market increases in a long time. Badly run and weak companies are smartly blaming these small Tariffs instead of themselves for bad management...and who can really blame them for doing that? Excuses!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 30 Αυγούστου 2019
«Δεν έχουμε πρόβλημα με τους τελωνειακούς δασμούς (ξαναβάζουμε στον σωστό δρόμο τους κακούς παίκτες και εκείνους που εφαρμόζουν άδικες πρακτικές), όμως η Fed αποτελεί πρόβλημα. Δεν έχουν ιδέα τι κάνουν», έγραψε στο Twitter ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος.
Πολλές ομοσπονδίες επαγγελματιών προειδοποίησαν τον πρόεδρο τις τελευταίες ημέρες για τις επιπτώσεις που θα έχουν οι επιπρόσθετοι δασμοί στα κινεζικά εισαγόμενα προϊόντα. Οι δασμοί αυτοί θα τεθούν σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου.
General Motors, which was once the Giant of Detroit, is now one of the smallest auto manufacturers there. They moved major plants to China, BEFORE I CAME INTO OFFICE. This was done despite the saving help given them by the USA. Now they should start moving back to America again?
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 30 Αυγούστου 2019
Λίγο νωρίτερα, ο Τραμπ, με άλλη ανάρτησή του, κάλεσε την General Motors να μεταφέρει τη δραστηριότητά της πίσω στις ΗΠΑ.
«Η General Motors, που κάποτε ήταν ο γίγαντας του Ντιτρόιτ, σήμερα είναι ένας από τους μικρότερους κατασκευαστές εκεί. Μετέφεραν μεγάλα εργοστάσια στην Κίνα, πριν αναλάβω εγώ την προεδρία. Και αυτό έγινε παρά τη σωτήρια βοήθεια που τους δόθηκε από τις ΗΠΑ. Μήπως τώρα θα έπρεπε να αρχίσουν να επιστρέφουν και πάλι στην Αμερική;», έγραψε.
Ο Αμερικανός πρόεδρος πιθανότατα σχολίασε με αυτόν τον τρόπο ένα ρεπορτάζ του Bloomberg που ανέφερε ότι η GM, με ανθρώπινο δυναμικό 46.000 εργαζομένων στις ΗΠΑ, έχει γίνει η μικρότερη από τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, πίσω και από τη Fiat Chrysler. Τα τελευταία 40 χρόνια, η GM έχει μειώσει δραστικά το εργατικό δυναμικό της που το 1979 αριθμούσε σχεδόν 620.000.
Η εταιρεία δεν απάντησε στα σχόλια του προέδρου, ο οποίος της έχει επιτεθεί και στο παρελθόν επειδή κατασκευάζει οχήματα στο Μεξικό και σταμάτησε την παραγωγή της σε εργοστάσια στο Μίσιγκαν, το Οχάιο και το Μέριλαντ.