Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ολοκλήρωση της ανάληψης μέρους του συγκοινωνιακού έργου από τα ΚΤΕΛ για λογαριασμό του ΟΑΣΘ, καθώς υπολείπεται η λειτουργία δύο γραμμών, σε σύνολο των 25 που προέβλεπε η διετής σύμβαση που υπογράφηκε.
Αυτό αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), υπογραμμίζοντας ότι η όλη διαδικασία εκτυλίσσεται «επιτυχώς».
Έτσι, χωρίς αύξηση του κομίστρου, αλλά με πολλαπλάσια από τα σημερινά δρομολόγια και πλήρεις συχνότητες, από την προσεχή Παρασκευή (24 Απριλίου), η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει τη γραμμή 83 του ΟΑΣΘ «Λαγκαδάς- Θεσσαλονίκη».
Σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τον Λαγκαδά θα εκτελούνται περισσότερα από 150 δρομολόγια ημερησίως, με επτά παραλλαγές συνολικά και στη συγκεκριμένη γραμμή θα «απασχολούνται» 11 λεωφορεία, τα οποία θα αυξηθούν κατά ένα όταν ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τα σχολεία.
Με την προαναφερόμενη προσθήκη, όπως αναφέρει ο ΟΣΕΘ, θα υπολείπεται η λειτουργία των δυο τελευταίων γραμμών του ΟΑΣΘ που θα αναλάβουν η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης» (για το Ωραιόκαστρο) και η «ΚΤΕΛ Κιλκίς» (γραμμή 9, Νέος Σιδ. Σταθμός - Λαχαναγορά).
Στην ανακοίνωσή του, ο ΟΣΕΘ υπογραμμίζει τη σημαντική συνδρομή του ΟΑΣΘ στα τεχνικά και οργανωτικά θέματα στα σταθμαρχεία και στην ενημέρωση.
Μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας αναφέρει ότι η επιβατική κίνηση στην αστική συγκοινωνία υπολογίζεται ότι συρρικνώθηκε, λόγω κορονοϊού, κατά 85%-90%, με λιγότερους από 900.000 επιβάτες τον τελευταίο μήνα.
Πώς θα γίνει η επανεκκίνηση του ΟΑΣΘ μετά την κρίση του κορονοϊού
Στο μεταξύ, το επιχειρησιακό σχέδιο επανεκκίνησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και σε συνδυασμό με την συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, μετά την κρίση του κορονοϊού, ήταν το αντικείμενο τηλεδιάσκεψης που είχε χθες, Τρίτη ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής με τη διοίκηση του Οργανισμού, και τη συμμετοχή του υφυπουργού, Γιάννη Κεφαλογιάννη και του γενικού γραμματέα, Νίκου Σταθόπουλου.
Ο κ. Κώστας Καραμανλής ζήτησε από τους συμμετέχοντες αναλυτική ενημέρωση σχετικά με:
- την πορεία εφαρμογής των μέτρων αντιμετώπισης του Covid-19,
- την οικονομική διαχείριση του Οργανισμού, σε σχέση με τη μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω της πανδημίας,
- την πορεία της συνεργασίας του ΟΑΣΘ με τα ΚΤΕΛ,
- τη συντήρηση των οχημάτων,
- τον προγραμματισμό ενοικίασης λεωφορείων,
- την πορεία της αναδιάρθρωσης του οργανισμού.
Πώς κυκλοφορούν τα λεωφορεία
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, κατά τις ώρες αιχμής (06:00-10:00 και 14:00 -18:00) κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 295 λεωφορεία (220 οχήματα του ΟΑΣΘ και ακόμη 75 που προέκυψαν από τη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ).
Διαβεβαίωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως ο αριθμός των επιβατών ανά λεωφορείο δεν ξεπερνάει τα 25 άτομα, όπως άλλωστε ορίζει και η σχετική ΠΝΠ, ενώ εφαρμόζονται κατά γράμμα οι οδηγίες προφύλαξης του ΕΟΔΥ για τους εργαζόμενους. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα του Οργανισμού, αυτά είναι μειωμένα, ευελπιστώντας σε καλύτερα αποτελέσματα με τη σταδιακή άρση των μέτρων - όποτε αποφασιστεί - από την κυβέρνηση. Στόχος είναι, περί τα μέσα Μαΐου, εφόσον αρθούν όλα τα μέτρα, να κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη έως και 350 λεωφορεία (αύξηση που θα βασιστεί στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και στην βελτίωση της συντήρησης). Το φθινόπωρο με την ολοκλήρωση του διαγωνισμό για leasing στόχος είναι να φτάσουμε προοδευτικά στα 500 οχήματα.
Όπως είπε στους συμμετέχοντες στη τηλεδιάσκεψη ο κ. Κώστας Καραμανλής, «ο ΟΑΣΘ γυρίζει σελίδα» ώστε σταδιακά να επανέλθει σε επίπεδο, στόλου και συχνότητας, των υπηρεσιών του 2014.