Παπουτσάνης: Πώς το… «καραβάκι» ξέφυγε από τη «φουρτούνα» της πανδημίας – Τα μεγέθη και η μετοχή

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παπουτσάνης: Πώς το… «καραβάκι» ξέφυγε από τη «φουρτούνα» της πανδημίας – Τα μεγέθη και η μετοχή

Με βασικό μοχλό ανάπτυξης τη στροφή προς τα αντισηπτικά αλλά και με «όχημα» την κατηγορία των ειδών της προσωπικής υγιεινής, κατάφερε να αναδειχθεί σε μία από τις πλέον ανθεκτικές εταιρείες εν μέσω της πανδημίας, όπως και από τις εισηγμένες που ξεχώρισαν στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Ο λόγος για την Παπουτσάνης, μία ιστορική ελληνική εταιρεία με ιστορία 150 ετών, η οποία στη μνήμη πολλών, ιδίως παλαιότερων, έχει συνδεθεί με τα γνωστά προϊόντα (π.χ. σαπουνάκια) με σήμα το χαρακτηριστικό «καραβάκι».

Μόνο που το «καραβάκι» της Παπουτσάνης, της ελληνικής βιομηχανία με την πλούσια κληρονομιά που σήμερα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς σαπουνιών και υγρών καλλυντικών στην Ευρώπη με πάνω από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως, δεν φάνηκε να καταλαβαίνει από την «υγειονομική φουρτούνα».

Η εισηγμένη κατάφερε να «βγει» αλώβητη από την πανδημία, τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα δεδομένα, εμφανίζοντας αύξηση των πωλήσεων στα επώνυμα προϊόντα της τάξης του 109% στο εννεάμηνο του 2020. Η εξαγωγική δραστηριότητα της Παπουτσάνης ενισχύθηκε κατά 38% το εννεάμηνο του 2020 σε σχέση με τους πρώτους εννέα μήνες του 2019. Η αξία των εξαγωγών ανήλθε σε 14,5 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 47% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Η βιομηχανία ανακοίνωσε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 38%, στα 30,8 εκατ. ευρώ, το μικτό περιθώριο κέρδους εμφάνισε βελτίωση και ανήλθε σε 33,5% έναντι 27,7% το εννεάμηνο του 2019, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 3,5 εκατ. ευρώ έναντι 1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Τα δε αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,3 εκατ. έναντι κερδών 2,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2019.

Και στο χρηματιστηριακό ταμπλό όμως το «καραβάκι» φάνηκε να «πλέει σε… ανοδικά νερά». Η μετοχή της Παπουτσάνης προς 12μήνου κινούνταν στα 1,5 ευρώ, είχε σημειώσει χαμηλό πέρυσι τον Μάρτιο στα 0,9 ευρώ περίπου, αλλά έκτοτε ανέβασε στροφές και βρέθηκε έως τα 2,4 ευρώ σχετικά πρόσφατα. Το τελευταίο διάστημα κινείται σε ένα εύρος 2,1 με 2,3 ευρώ. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν κάμποσες συναλλαγές με πακέτα μετοχών να αλλάζουν χέρια και πωλητές μετόχους και υψηλόβαθμα στελέχη της εισηγμένης. Επίσης, τον Ιανουάριο ανακοινώθηκε ότι το Α/Κ της «3Κ Investment Partners» ενίσχυσε το ποσοστό της στην εισηγμένης από 4,531% σε 5,46%. Βέβαια, ο τίτλος δεν χαρακτηρίζεται από εμπορευσιμότητα και υψηλή συναλλακτική δραστηριότητα και αυτό πρέπει να συνεκτιμηθεί.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 9% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 49% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών. Και παρά τη δεδομένη «τρύπα» από τις πωλήσεις στα ξενοδοχεία (συρρίκνωση 63% στις πωλήσεις του κλάδου), που πέρυσι στοίχισαν τζίρο στην εισηγμένη, η αξιοποίηση της ραγδαίας αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης για είδη προσωπικής υγιεινής, απορρόφησε τις απώλειες από τον κλάδο των ξενοδοχείων.

Μάλιστα, όπως σημείωνε η εταιρεία προ ολίγων μηνών, «η κατηγορία των αντισηπτικών προϊόντων αναπτύσσεται συνεχώς και πλέον αριθμεί μία γκάμα με 10 διαφορετικούς κωδικούς σε εύρος μεγεθών και συσκευασιών, προκειμένου να ανταποκριθεί σε διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις, τόσο σε επίπεδο ατομικής χρήσης όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, μεγάλων καταστημάτων και ξενοδοχείων».

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Παπουτσάνης (στο 9μηνο του 2020), για το σύνολο του έτους οι προοπτικές αναμένονταν θετικές. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υπολογίζεται πως θα έχει ξεπεράσει τα 40,5 εκατ. ευρώ, έναντι 30,7 εκατ. το 2019, σημειώνοντας για ακόμα μια φορά διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, το οποίο για το 2020 θα είναι άνω του 30%. Ενώ και το 2021 αναμένεται να κινηθεί επίσης ανοδικά, με αιχμή και την πλήρη ανάπτυξη εμπορικής συνεργασίας με Γερμανική πολυεθνική εταιρεία για την παραγωγή σαπουνιών, η οποία ξεκίνησε εντός του τρίτου τριμήνου του 2020.

Η εταιρία Παπουτσάνης διαθέτει ηχηρή παρουσία σε όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη και σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι συνεργασίες της με διεθνείς εταιρίες - κολοσσούς του κλάδου, διαδίδουν την υπογραφή των προϊόντων της σε σημεία λιανικής, αλλά και σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στο εξωτερικό. Προϊόντα της εταιρίας Παπουτσάνης διατίθενται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Αυστρία, Σουηδία, Ολλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Αλβανία, Ρουμανία, Σερβία, Βουλγαρία, Λιθουανία, Ρωσία, Κύπρος), στην Αμερική (ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό), στην Ασία (Ιαπωνία, Χονγκ-Κονγκ) και στην Αυστραλία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider