Η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί βασικό και αξιόπιστο παράγοντα προστασίας ιδιωτών και επιχειρήσεων από τις συνέπειες των κινδύνων που καθημερινά τους απειλούν.
Παρά την παρατεταμένη οικονομική ύφεση και την υγειονομική κρίση του τελευταίου έτους ο ασφαλιστικός κλάδος βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης με σημαντική αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων. Οι παθογένειες του εθνικού συστήματος υγείας που αναδείχθηκαν ακόμα περισσότερο με την πανδημία του covid-19 και η ανεπάρκεια της κρατικής ασφαλιστικής κάλυψης, απέδειξαν την αξία της ιδιωτικής ασφάλισης και ενίσχυσαν σημαντικά το ρόλο της.
Η ιδιωτική ασφάλιση δεν είναι πολυτέλεια είναι η αξιόπιστη λύση για οτιδήποτε αναπάντεχο μπορεί να συμβεί στον άνθρωπο ή στην επιχείρηση.
Αυτό, πλέον, έχει γίνει κατανοητό και αποδεικνύεται από τη συνεχή ανάπτυξη του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης που αποτελεί και έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της οικονομίας.
Καριέρα στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης
Αν κάποιος το προηγούμενο διάστημα θα εξέταζε την προοπτική να ενταχθεί και να αναζητήσει μια ευκαιρία καριέρας στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης μάλλον είναι καιρός να μην μείνει μόνο στη σκέψη, αλλά να περάσει άμεσα στην πράξη, αφού η ανάγκη της αγοράς για δυναμικά στελέχη, πλέον, είναι μεγάλη!
Σε μία Ελλάδα που βρίσκεται σε παρατεταμένη ύφεση και με την ανεργία να κυμαίνεται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδα που ξεπερνούν το 20% η ασφαλιστική αγορά και οι ευκαιρίες που προσφέρει καθιστούν το επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου ένα από τα πιο προσοδοφόρα και ελκυστικά επαγγέλματα σήμερα.
Η ιδιωτική ασφάλιση μέσω του ασφαλιστικού συμβούλου προσφέρει στους ανθρώπους προϊόντα και λύσεις για υγειονομική περίθαλψη, συνταξιοδοτικά και αποταμιευτικά προγράμματα καθώς και προγράμματα που καλύπτουν ενδεχόμενες ζημιές που μπορεί να προκύψουν σε οργανισμούς και επιχειρήσεις. Ειδικά για τους τελευταίους η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί ένα στρατηγικό εργαλείο που προσφέρει, μεταξύ άλλων, σημαντικά φορολογικά οφέλη.
Ο ασφαλιστικός σύμβουλος παρουσιάζει τα ασφαλιστικά προϊόντα, εξηγεί τους όρους του εκάστοτε συμβολαίου, φροντίζει να μην μείνουν απορίες και ασάφειες και εξασφαλίζει ότι ο πελάτης θα επιλέξει την ιδανική για εκείνον λύση.
Τι λένε οι έρευνες
Άλλωστε, με το 25% των Ελλήνων να είναι ασφαλισμένοι - το ποσοστό αυτό στις ευρωπαϊκές χώρες ξεπερνά το 70% - και με τη σταθερή και συνεχή αύξηση των ασφαλίστρων από το 2016 και μετά γίνεται αντιληπτό ότι ο κλάδος προσφέρει ένα μεγάλο πεδίο δράσης για επαγγελματική εξέλιξη.
Στην 1η μελέτη για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση που έγινε από το ΕΕΑ σε συνεργασία με την ΙCAP παρουσιάζονται πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα για την ιδιωτική ασφάλιση, για τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας στον κλάδο, καθώς και το ποιο είναι τελικά το επαγγελματικό προφίλ του Έλληνα ασφαλιστή.
Αξίζει να επισημάνουμε ότι το 22,4% των ασφαλιστικών συμβούλων της έρευνας είχε προμήθειες το 2019 μέχρι €10.000, το 21,1% μεταξύ €10.001-€20.000, ενώ γενικότερα το 60% είχε προμήθειες μέχρι και €30.0000, εύρημα που καταδεικνύει ότι οι αποδοχές τους είναι πολύ υψηλότερες από τον μέσο όρο αποδοχών ενός ιδιωτικού υπαλλήλου. Σχετικά με τη διάρθρωση της αξίας της ετήσιας παραγωγής των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της έρευνας, το 38,8% προέρχεται από ασφάλειες υγείας και συμπληρωματικές του κλάδου υγείας. Οι ασφαλίσεις υγείας, επομένως, αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο της παραγωγής των ασφαλιστικών συμβούλων καθώς αποτελούν τα πιο δυνατά προϊόντα τους.
Τι απαιτείται για μια επιτυχημένη πορεία
Ο ασφαλιστικός σύμβουλος φροντίζει να αναπτύσσει συνεχώς το πελατολόγιό του, ενώ η τακτική επικοινωνία με τους πελάτες του είναι επιβεβλημένη. Η συχνή επαφή του δίνει την ευκαιρία να ενημερώνεται έγκαιρα για αλλαγές που μπορεί να προκύπτουν π.χ. οικογενειακές, επαγγελματικές, οχημάτων, ακινήτων κ.α. και να προτείνει λύσεις στις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται με τα κατάλληλα ασφαλιστικά προϊόντα.
Ο ασφαλιστικός σύμβουλος ως ελεύθερος επαγγελματίας έχει ένα ευέλικτο ωράριο εργασίας και διαμορφώνει το πρόγραμμά του και τα ραντεβού του έτσι όπως εκείνος κρίνει ότι εξυπηρετεί το πελατολόγιο του και τις συναντήσεις τους.
Για μια επιτυχημένη καριέρα ως ασφαλιστικός σύμβουλος απαιτούνται κάποιες προσωπικές δεξιότητες όπως η υπευθυνότητα, η ευγένεια, η ευχάριστη προσωπικότητα, η υπομονή και η επιμονή με διακριτά όρια και σεβασμό στον πελάτη.
Η καλή γνώση των μαθηματικών και η υπολογιστική ικανότητα είναι απαραίτητα, ενώ η ευχέρεια λόγου και η κοινωνικότητα θα του δώσουν άνεση στην επικοινωνία με τους πελάτες του.
Φυσικά, ο ασφαλιστικός σύμβουλος δεν αρκεί να γνωρίζει σε βάθος τα ασφαλιστικά προϊόντα που προτείνει, αλλά οφείλει να γνωρίζει τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τα προγράμματα του ανταγωνισμού, ώστε να έχει σφαιρική άποψη, να ενημερώνει σωστά τους πελάτες του αποτρέποντας τους από λάθος επιλογές που θα τους κοστίσουν!
Σπουδές & προϋπηρεσία
Οι άνθρωποι της ασφάλισης τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται πιο καταρτισμένοι με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης σε σχέση με παλαιότερες δεκαετίες. Ειδικότερα, με ανώτερες σπουδές εμφανίζεται το 25,7% με ανώτατες το 31,6% ή με μεταπτυχιακό το 15%. Για να εργαστεί κάποιος ως ασφαλιστικός σύμβουλος δεν είναι απαραίτητο να είναι πτυχιούχος ΑΕΙ και γενικότερα απόφοιτος ανώτατης εκπαίδευσης. Ωστόσο, το πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου προσφέρουν εξειδικευμένες σπουδές στο Τμήμα Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης και στο τμήμα Τμήμα Στατιστικής & Αναλογιστικών – Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών αντίστοιχα.
Φυσικά, η εκπαίδευση του ασφαλιστικού συμβούλου δε σταματά ποτέ! Οι ασφαλιστικές εταιρίες φροντίζουν να επιμορφώνουν τα στελέχη τους και να τους προσφέρουν τη γνώση με τακτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια και ημερίδες ενημέρωσης πάνω σε όλες τις εξελίξεις των ασφαλιστικών προγραμμάτων και τις ευκαιρίες προώθησής τους.
Ασφαλιστικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες προσφέρει και το ΕΙΑΣ (Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών) που καλύπτουν τους νεοεισερχόμενους στον κλάδο, τα μεσαία και ανώτερα στελέχη των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και όλες τις κατηγορίες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών παρέχοντάς τους πιστοποιημένα ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα καθώς επίσης και με πανεπιστήμια εξωτερικού και οργανισμούς με ανάλογες πιστοποιήσεις γνώσεων.
Τρόποι επικοινωνίας και προσέγγισης του νεοεισερχόμενου στον κλάδο με τον υποψήφιο πελάτη του
Ευτυχώς σήμερα στην εποχή τους ψηφιακού μετασχηματισμού, η τεχνολογία προσφέρει νέους και ιδιαίτερα αποδοτικούς τρόπους επικοινωνίας όπως είναι για παράδειγμα το e-mail. Είναι πολύ σημαντική η συχνή επαφή του ασφαλιστικού συμβούλου μέσω e-mail επικοινωνίας με τον πελάτη του, αφού δίνει την ευκαιρία στον τελευταίο να λαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες και για άλλα προϊόντα που μπορεί να τον ενδιαφέρουν τώρα ή για νέα προϊόντα που μπορεί καλύψουν μελλοντικές του ανάγκες. Επίσης, ένας αρκετά καλός τρόπος είναι η επικοινωνία στα social. Οι συχνές αναρτήσεις του ασφαλιστικού συμβούλου για τα ασφαλιστικά προϊόντα που προσφέρει ενημερώνουν τακτικά και με ακρίβεια τους διαδικτυακούς του φίλους που ξέρουν πια που να απευθυνθούν όταν τα χρειαστούν. Το επάγγελμα του ασφαλιστικού συμβούλου μπορεί να είναι συνυφασμένο με την προσωπική και άμεση επαφή με τον πελάτη, ωστόσο ο κλάδος ανταποκρίθηκε και προσαρμόστηκε άψογα στις νέες συνθήκες που επέβαλαν τα lockdown αξιοποιώντας όλα τα εργαλεία που προσφέρονται για online απομακρυσμένη επικοινωνία. Σύμφωνα με έρευνα της EEAΕ ο κλάδος αξιοποίησε την ηλεκτρονική επικοινωνία στο πρώτο lockdown σε ποσοστό που άγγιξε το 75%, ενώ η παραδοσιακή επικοινωνία μέσω τηλεφώνου και email άγγιξε το απόλυτο 100%.
Φυσικά πάντα υπάρχουν οι παραδοσιακοί, δοκιμασμένοι και αποτελεσματικοί τρόποι που είναι:
-Τηλεφωνική επικοινωνία/προσέγγιση/πώληση
-Συστάσεις
-Ευρύτερος κοινωνικός κύκλος
Υπάρχουν στην ασφαλιστική αγορά γραφεία (συνήθως σε αποκλειστικά δίκτυα των μεγάλων εταιρειών), που έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση και βοηθούν τον νέο συνεργάτη να φθάσει νωρίτερα στον στόχο του, κατευθύνοντας τον ανάλογα με το τι του ταιριάζει, να χτίσει τις σωστές και ποιοτικές επαγγελματικές σχέσεις . Η πολυετής τους πείρα και τεχνογνωσία, η διαρκής παρεχόμενη εκπαίδευση αλλά και η διάθεση να βοηθήσουν τον νέο συνεργάτη, στα πρώτα του βήματα, αποτελούν εχέγγυο, μιας επιτυχημένης καριέρας.
O ασφαλιστικός σύμβουλος πάνω απ' όλα είναι:
- ο άνθρωπος εμπιστοσύνης! Ο άνθρωπος με ενσυναίσθηση πάνω απ’ όλα που θέλει και μπορεί να ακούσει τις ανάγκες των ανθρώπων
- ο άριστος επαγγελματίας που παρέχει με σαφήνεια και ακρίβεια όλες τις απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που του θέτει ο πελάτης.
- ο γνώστης όλων των ασφαλιστικών προϊόντων που προσφέρει την ιδανική λύση εξασφάλισης, προστασίας και σιγουριάς σε κάθε απαίτηση!
Οι ευκαιρίες σήμερα
- Έντονη ανασφάλεια των πολιτών για την κρατική υγειονομική περίθαλψη
- Σύμπραξη ιδιωτικού & δημοσίου τομέα στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης
- Εκπαίδευση, πιστοποίηση & κατάρτιση στα ασφαλιστικά προϊόντα
- Δημιουργία νέων ασφαλιστικών προϊόντων που καλύπτουν νέες ανάγκες
- Ψηφιακός μετασχηματισμός και νέες τεχνολογίες
Οι απαραίτητες δεξιότητες
- Διαπραγματευτική ικανότητα
- Άψογη διαχείριση χρόνου
- Αυτοπεποίθηση
- Αξιοπιστία
- Αξιοπρέπεια
- Ειλικρίνεια
- Οργανωτικότητα
- Ευελιξία
- Λήψη αποφάσεων
- Ευχέρεια επικοινωνίας
- Εξοικείωση με την Τεχνολογία
- Ευχάριστος και κοινωνικός χαρακτήρας
- Φιλόδοξος
- Ανταγωνιστικός
- Φιλοπρόοδος