Τα Μέγαρα ενοποιούν το κέντρο τους με τους αρχαιολογικούς χώρους

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα Μέγαρα ενοποιούν το κέντρο τους με τους αρχαιολογικούς χώρους
Το έργο είναι συνολικού ύψους 6.219.400 ευρώ και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».

Με την έλευση της νέας χρονιάς, ένα μεγάλο έργο ανάπλασης ξεκίνησε στα Μέγαρα, με στόχο να αλλάξει το κέντρο της πόλης, να γίνει πιο φιλικό σε δημότες και επισκέπτες, αλλά ταυτόχρονα, να επιτευχθεί και διασύνδεση με αρχαιολογικούς χώρους, ώστε να αναδειχθεί και το ιστορικό κομμάτι της περιοχής.

Το έργο είναι συνολικού ύψους 6.219.400 ευρώ και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» στον άξονα προτεραιότητας «Ποιότητα ζωής και εύρυθμη λειτουργία των πόλεων της υπαίθρου και των οικισμών» με τίτλο «Αστική αναζωογόνηση». Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το ιστορικό φορτίο της πόλης, το οποίο αποτυπώνεται στην οικιστική της φυσιογνωμία, το έργο παρεμβαίνει σ’ έναν άξονα κι έναν μεγάλο δακτύλιο, ο οποίος περικλείει το ιστορικό, αρχαιολογικό, διοικητικό, εμπορικό, αλλά και κοινωνικό κέντρο των Μεγάρων. Αφορά στις οδούς πέριξ του αρχαιολογικού χώρου της Κρήνης του Θεαγένους και του Αρχαιολογικού Μουσείου, του διαμήκους άξονα της κεντρικής οδού Χρήστου Μωραΐτη (όπου βρίσκεται και το Δημαρχείο), από την Αγίου Δημητρίου μέχρι την 28ης Οκτωβρίου, την οδό 28ης Οκτωβρίου και τμήματα των οδών Αχιλλέως, Βύζαντος, Μ. Παπαγιάννη, Κοραή και Σαρανταπόρου μπροστά από την πλατεία.

Η μελέτη στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση όλης αυτής της περιοχής, καθώς και στη μικροκλιματική βελτίωση, στη διαμόρφωση και οργάνωση των χώρων κίνησης-στάσης πεζών και στάθμευσης οχημάτων και ποδηλάτων, στη βελτίωση και στον εμπλουτισμό του υπάρχοντος πρασίνου, με ευεργετική επίδραση στο μικροκλίμα της περιοχής και τέλος, στην επιβράδυνση της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων, ώστε να μετατραπούν οι συγκεκριμένοι δρόμοι σε ήπιας κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ως προς τα πεζοδρόμια, η μελέτη προβλέπει να είναι 2,5 μέτρων, να τοποθετηθούν νέα φωτιστικά, παγκάκια, νέα δέντρα (μετά την απομάκρυνση των ακατάλληλων) και μικροί κάδοι για απορρίμματα. Ακόμη, διαμορφώνει συνθήκες ασφαλούς κίνησης των ΑΜΚ ατόμων, με τη συνεχή όδευση τυφλών, καθώς και τις ράμπες καθόδου των πεζοδρομίων. Στο οδόστρωμα επίσης 2,5 μέτρων, θα τοποθετηθεί κυβόλιθος, ένα υλικό οικολογικό, που μειώνει τις ταχύτητες των οχημάτων.

Ως προς τις φυτεύσεις, στα νέα δέντρα θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την αποφυγή της βλάβης των κτιρίων και των δομικών κατασκευών από το ριζικό σύστημα, ενώ θα διασφαλίζεται η καθοδήγηση και ο περιορισμός του ριζικού συστήματος και η υπόγεια στήριξη του δέντρου με ταυτόχρονη άρδευση και αερισμό. Εκτός των μεμονωμένων νέων δένδρων, προβλέπεται φύτευση θάμνων και καλλωπιστικών φυτών.

«Η ανάπλαση θα διευκολύνει τη ζωή των πολιτών»

«Είναι ένα μεγάλο έργο που αναδεικνύει όλο το κέντρο της πόλης και συνδέει το κέντρο με τους αρχαιολογικούς χώρους, οπότε αναδεικνύεται και το ιστορικό και πολιτιστικό κομμάτι των Μεγάρων. Κεντρικά κτίρια, δημόσια, το Δημαρχείο, συνδέονται με τρόπο όμορφο και αρμονικό», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Μεγαρέων Παναγιώτης Μαργέτης και συνεχίζει:

«Η μελέτη έγινε από την προηγούμενη διοίκηση, όμως ο δήμος έχει συνέχεια, οπότε η τωρινή διοίκηση έβαλε το έργο μπροστά. Θα διευκολύνει τη ζωή των πολιτών, αφού μεταξύ άλλων διαμορφώνει τον κεντρικό δρόμο, τον κάνει ήπιας κυκλοφορίας, που σημαίνει πιο βιώσιμη και πιο ασφαλής η διέλευση. Τα πεζοδρόμια θα μεγαλώσουν, οπότε αυτό θα βοηθήσει τα εμποδιζόμενα άτομα, μητέρες με καροτσάκια, ηλικιωμένους. Βελτιώνεται φυσικά και ο φωτισμός».

Και για το εμπορικό κέντρο ο κ. Μαργέτης προσθέτει: «Σε δεύτερο χρόνο ωφελείται και η τοπική οικονομία, αφού και η τοπική αγορά αναδεικνύεται, γίνεται πιο όμορφη και πιο προσβάσιμη».

Ωστόσο, δεν λείπουν και οι ιδιομορφίες της πόλης, που κάνουν σε κάποιους τομείς το έργο πιο δύσκολο. Ο δήμαρχος εξηγεί πάνω σε αυτό: «Ως πόλη γενικότερα έχουμε ένα θέμα με το πάρκινγκ στο κέντρο. Τα Μέγαρα είναι μια πόλη χτισμένη πάνω στην αρχαία πόλη κι έτσι υπάρχει περιορισμός στους ελεύθερους χώρους. Γι’ αυτό, έχουμε έρθει σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ και θα μας παραχωρήσει επιπλέον θέσεις για παρκάρισμα, στα τμήματα του σταθμού που δεν χρησιμοποιούνται. Έτσι, θα αυξηθούν και οι δημόσιοι χώροι στάθμευσης».

Ως προς την ολοκλήρωση των εργασιών ο κ. Μαργέτης απαντά: «Το χρονοδιάγραμμα μιλάει για μια διετία. Ο εργολάβος είναι νοικοκύρης και πιστεύουμε ότι θα τηρηθεί».

«Μπαίνουμε σε λογική ευρωπαϊκής πόλης», λέει από τη μεριά του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Βασίλης Σάλτας και επισημαίνει: «Το έργο θα αλλάξει ριζικά την όψη του κέντρου και ταυτόχρονα θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη και στον επισκέπτη μέσω πλακόστρωτου από φυσικό λίθο, να πάει με τα πόδια στα σημαντικά μνημεία, στους αρχαιολογικούς χώρους και να δει την ιστορία που υπάρχει στα στενά της πόλης. Να επισκεφτεί το Αρχαιολογικό Μουσείο και την Κρήνη του Θεαγένους, που είναι και το πιο μεγάλο ιστορικό εύρημα, καθώς πρόκειται για την πηγή, από εκεί έπαιρναν το νερό. Με τα πόδια θα επισκεφτεί και το εμπορικό κέντρο, προς όφελος της τοπικής αγοράς, αλλά και το διοικητικό κέντρο, τις διάφορες υπηρεσίες για να εξυπηρετηθεί».

Και ο κ. Σάλτας προσθέτει: «Θέλουμε η πόλη να είναι φιλική για τους δημότες, να μπορούν να περπατούν άνετα, να μπορούν οι μαμάδες να κινηθούν με τα καρότσια, να κυκλοφορούν απρόσκοπτα τα ΑμεΑ, να μπορεί ο κόσμος να κάτσει κάπου, σε ένα παγκάκι. Να γίνουν οι υποδομές φιλικές στο περιβάλλον και η πόλη φιλική για τους πολίτες, αυτές είναι οι βασικές μας αρχές και με αυτές πορευόμαστε».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider