Στην εκλογή του Κωνσταντίνου Τασούλα στη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας, αναφέρεται η βρετανική Independent, επικεντρώνοντας κυρίως στο τι σημαίνει η εκλογή του για τη «μάχη» σχετικά με την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.
Όπως αναφέρει ο Independent, ο 65χρονος πρώην πρόεδρος του κοινοβουλίου που εξασφάλισε 160 ψήφους στο κοινοβούλιο κατά τον τέταρτο γύρο της ψηφοφορίας και διαδέχεται την Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την πρώτη γυναίκα αρχηγό κράτους της χώρας, «κατά τη διάρκεια της θητείας του, έπαιξε βασικό ρόλο στην αναζωογόνηση της εκστρατείας της Ελλάδας για την ανάκτηση των 2.500 ετών γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο».
«Κατά τη διάρκεια της θητείας του ως υπουργός Πολιτισμού, φιλοξένησε τη δικηγόρο Amal Clooney στην Αθήνα, η οποία της παρείχε την υποστήριξή της στην προσπάθεια της χώρας για την επιστροφή των γλυπτών. Η Κλούνεϊ, σύζυγος του ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ, βοήθησε στην ευαισθητοποίηση διεθνώς για την εκστρατεία» σημειώνει η εφημερίδα.
Τα γλυπτά αφαιρέθηκαν από την Ακρόπολη της Αθήνας από τον Βρετανό διπλωμάτη Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 1800 και έκτοτε φυλάσσονται στο Βρετανικό Μουσείο, σημειώνει η εφημερίδα.
Σύμφωνα με τον Independent, «οι Έλληνες αξιωματούχοι πιστεύουν ότι η επιστροφή των γλυπτών είναι πιο πιθανή τώρα επειδή η κυβέρνηση των Εργατικών είναι πιο «ανοιχτή» στην περίπτωση να προχωρήσει μία περίπτωση δανεισμού.
Τον Δεκέμβριο, ο Κιρ Στάρμερ απέκλεισε το ενδεχόμενο να συζητηθεί η επιστροφή των γλυπτών στην Ελλάδα στη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη παρά τους ισχυρισμούς του Έλληνα πρωθυπουργού ότι είχε σημειωθεί πρόοδος στο θέμα.
Οι συνεχιζόμενες συζητήσεις για μια πιθανή διευθέτηση πιθανότατα θα περιλαμβάνουν μια προσφορά για τη διευκόλυνση εκ περιτροπής εκθέσεων αρχαίων ελληνικών αντικειμένων στο Βρετανικό Μουσείο.
«Τον Δεκέμβριο, εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου είπε ότι οι συζητήσεις με την Ελλάδα σχετικά με μια ''εταιρική σχέση του Παρθενώνα'' είναι συνεχείς και εποικοδομητικές».
«Πιστεύουμε ότι αυτό το είδος μακροπρόθεσμης συνεργασίας θα επιτύχει τη σωστή ισορροπία μεταξύ της κοινής χρήσης των μεγαλύτερων αντικειμένων μας με το κοινό σε όλο τον κόσμο και της διατήρησης της ακεραιότητας της απίστευτης συλλογής που διατηρούμε στο μουσείο» υπενθυμίζει το δημοσίευμα.