Χουδαλάκης: «Γέφυρα» για εμπορικές συμφωνίες η HORECA

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Χουδαλάκης: «Γέφυρα» για εμπορικές συμφωνίες η HORECA

Υψηλά τον πήχη θέτει για τη φετινή διεθνή έκθεση HORECA, o πρόεδρος της Forum, διοργανώτριας εταιρείας Νίκος Χουδαλάκης, επισημαίνοντας ότι αποτελεί την σημαντικότερη εμπορική συνάντηση για την τουριστική βιομηχανία σε Ελλάδα, Βαλκάνια και Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Όπως εξηγεί σε συνέντευξή του στο insider.gr, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία στη ΗORECA συμμετέχουν οι κορυφαίες προμηθεύτριες επιχειρήσεις των Ξενοδοχείων, των Τουριστικών καταλυμάτων, των καταστημάτων εστίασης και καφεστίασης και των μονάδων catering, ενώ πολλές είναι οι εμπορικές συμφωνίες που κλείνονται κατά την διάρκεια της έκθεσης.

Σύμφωνα με έρευνα το 64% των εκθετών έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της περσινής έκθεσης, ενώ το 96% των εκθετών έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες μέσα σε ένα διάστημα 6 μηνών από την ολοκλήρωση έκθεσης.

Για μία ακόμη χρονιά πραγματοποιείται η έκθεση HORECA που απευθύνεται σε επαγγελματίες στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης. Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από τη φετινή διοργάνωση;

Η HORECA, όπως γνωρίζετε, είναι μια μεγάλη διεθνής έκθεση για την τροφοδοσία και τον εξοπλισμό των Ξενοδοχείων και των χώρων Μαζικής Εστίασης. Έχουμε επιτύχει μέσω της έκθεσης να φέρνουμε σε επαφή τους επαγγελματίες του Τουρισμού με ολόκληρη την προμηθευτική αλυσίδα του Hospitality και Foodservice industry και αυτό σίγουρα δεν είναι μικρό επίτευγμα. Είμαστε μία από τις μεγαλύτερες και καλύτερες εκθέσεις του είδους διεθνώς και με την πάροδο των ετών έχουμε εξελιχθεί στο σημαντικότερο εμπορικό φόρουμ για την τουριστική βιομηχανία σε Ελλάδα, Βαλκάνια και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αρκεί να σημειώσω ότι την περσινή χρονιά είχαμε 550 εκθέτες με παρουσία που εκτείνονταν σε 55.000 τετραγωνικά μέτρα και 120.000 επισκέπτες από 55.000 επιχειρήσεις. Συνεπώς, όπως διαπιστώνετε και εσείς ο πήχης είναι πολύ ψηλά. Ο στόχος μας λοιπόν παραμένει και αυτή τη χρονιά να διατηρήσουμε το πολύ καλό όνομα της HORECA που κτίσαμε όλο αυτό το διάστημα για να συνεχίσουμε να έχουμε αυτή την τεράστια απήχηση στους επαγγελματίες του Τουρισμού και των σχετικών κλάδων. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα το επιτύχουμε και φέτος, πάντα όμως με μεθοδική δουλειά και προσπάθεια, καθώς πιστεύουμε ότι το να φτάσεις στην κορυφή είναι δύσκολο, το να διατηρηθείς όμως εκεί είναι ακόμα δυσκολότερο.

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της HORECA σε σχέση με άλλες αντίστοιχες εκθέσεις;

Καταρχήν, ο επισκέπτης βιώνει ότι η HORECA είναι μία ζωντανή έκθεση, με έντονο παλμό, ενώ παράλληλα αποτελεί μια πλατφόρμα καινοτομιών και εξελίξεων, που στοχεύει συγχρόνως στην κατάρτιση, την εξειδίκευση και τη διαρκή εκπαίδευση κάθε επαγγελματία επισκέπτη της. Πραγματοποιούμε δε στοχευμένες εκδηλώσεις για κάθε κατηγορία επισκεπτών, (σεμινάρια, master classes, ανοιχτές συζητήσεις, διαγωνισμοί και live επιδείξεις).
Αξίζει να αναφέρω ότι παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία έχουμε κατορθώσει να αυξήσουμε θεαματικά όλα τα βασικά μεγέθη της HORECA και έτσι έχει καταστεί η μεγαλύτερη έκθεση στην Ελλάδα ανεξαρτήτως αντικειμένου και μία από τις σημαντικότερες διεθνώς. Σημειώνω χαρακτηριστικά ότι έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε το εκθεσιακό μας μέγεθος κατά 600% σε διάστημα μόλις 10 ετών. Στη HORECA συμμετέχουν οι κορυφαίες προμηθεύτριες επιχειρήσεις των Ξενοδοχείων, των Τουριστικών καταλυμάτων, των καταστημάτων εστίασης και καφεστίασης και των μονάδων catering, ενώ είμαστε η μοναδική έκθεση στην Ελλάδα που καλύπτει εξίσου όλους τους επαγγελματίες της Εστίασης και των Ξενοδοχείων.

Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι εκθέτες σας;

Θεωρώ καλύτερο να αφήσω τους αριθμούς να μιλήσουν γι αυτό. Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα της IPSOS/OPINION το 96% των εκθετών μας είναι από σχετικά έως πολύ ικανοποιημένοι από τη συμμετοχή τους στην περσινή έκθεση.
Στην HORECA ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών των 250 Ανωνύμων Εταιρειών και των 92 Εταιρειών Περιορισμένης Ευθύνης εκθέτων με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς ανήλθε πέρσι στα 5,25 δις. Σε επίπεδο παρουσίας είχαμε πέρσι 3.500 μπράντες από την Ελλάδα και άλλες 118 χώρες, ενώ το 37% των εκθετών μας προέρχονται από περιοχές εκτός της Αττικής. Τα παραπάνω στοιχεία αναδεικνύουν τη σημασία που έχει η HORECA για τους επαγγελματίες που κινούνται γύρω από τον χώρο τον ξενοδοχείων και της μαζικής εστίασης. Προφανώς λοιπόν υπάρχει μεγάλη ικανοποίηση για τα αποτελέσματα της έκθεσης.

Κλείνονται και σε τι ποσοστό εμπορικές συμφωνίες κατά την διάρκεια της έκθεσης;

Πράγματι, αυτό που τελικά μετράει σε μια έκθεση είναι το τελικό εμπορικό αποτέλεσμα για τους εκθέτες και τους επισκέπτες. Κατά τη διάρκεια της HORECA υπάρχει έντονη εμπορική κινητικότητα. Θα αναφέρω χαρακτηριστικά ότι πέρσι πραγματοποιήθηκαν 280.000 συναντήσεις ανάμεσα στους 550 εκθέτες και τους 120.000 επισκέπτες. Αυτό «μεταφράζεται» σε 120 συναντήσεις το λεπτό κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας της IPSOS/OPINION, το 64% των εκθετών έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες κατά τη διάρκεια της περσινής έκθεσης, ενώ το 96% των εκθετών έκλεισαν εμπορικές συμφωνίες μέσα σε ένα διάστημα 6 μηνών από την ολοκλήρωση της περσινής έκθεσης. Συνεπώς, τα αποτελέσματα της έκθεσης μπορούν να χαρακτηριστούν ως πολύ ικανοποιητικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider