Συνολικά 6.419 είναι οι νέες αιτήσεις για το Κοινωνικό Μέρισμα που εγκρίθηκαν μετά την περίοδο παράτασης.
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ), οι ακυρωμένες αιτήσεις ανέρχονται σε 4.672, οι μη εγκεκριμένες αιτήσεις αριθμούν 19.144, οι μη ολοκληρωμένες αιτήσεις (πιθανές μη εγκρίσεις, αναμονή συναίνεσης) αιτήσεις ανέρχονται σε 21.216 και οι εγκεκριμένες μονογονεϊκές είναι 15.028.
Επίσης, η ΗΔΙΚΑ δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με υποβολές αιτήσεων από μονογονεϊκές οικογένειες στην περίοδο, μετά τις 15 Δεκεμβρίου 2017.
Μονογονεϊκες:
- Υποβλήθηκαν: 5.938
- Εγκρίθηκαν: 1.511
- Ακύρωση: 482
- Μη έγκριση: 2.682
- Μη ολοκληρωμένες: 1.263
Υπενθυμίζεται πως η πλατφόρμα για το Κοινωνικό Μέρισμα (www.koinonikomerisma.gr) άνοιξε εκ νέου στις 15 Δεκεμβρίου και θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 26 Δεκεμβρίου για τις ακόλουθες περιπτώσεις:
-Μονογονεϊκές οικογένειες, οι οποίες λαμβάνουν το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων ή το επίδομα πολυτέκνων για τις οποίες προωθείται η θέσπιση ευνοϊκότερου συντελεστή στάθμισης με στόχο να διευρυνθεί η βάση των δικαιούχων απ’ αυτήν την κατηγορία. Για τις μονογονεϊκές οικογένειες που ήδη η αίτησή τους έχει εγκριθεί η διαδικασία θα γίνει αυτόματα και τυχόν διαφορά στο ύψος του ποσού που έχει εγκριθεί θα πιστωθεί αυτόματα σε δεύτερη πληρωμή στο λογαριασμό που έχει δηλωθεί.
-Ηλικιωμένοι άνω των 67 ετών για τους οποίους δεν θα ισχύσει το κριτήριο της υποχρεωτικής ασφάλισης του ενός μήνα.
-Μονοπρόσωπα νοικοκυριά στα οποία δικαιούχος είναι άτομο με αναπηρία 67% και άνω για τα οποία επίσης, δεν θα ισχύσει το παραπάνω κριτήριο.
-Νοικοκυριά που από σφάλμα στις φορολογικές τους δηλώσεις, δήλωσαν δαπάνες φροντιστηρίων στο πεδίο για τις δαπάνες των ιδιωτικών σχολείων.
-Νοικοκυριά στα οποία εντοπίστηκαν σφάλματα κατά τη διασταύρωση των στοιχείων τους στις βάσεις δεδομένων και οι αιτήσεις τους απορρίφθηκαν ή ακυρώθηκαν.
Συχνές ερωτήσεις για το μέρισμα
Ποιοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση κατά την περίοδο παράτασης;
Απάντηση: Όλοι ανεξαιρέτως, αρκεί να μην συμμετέχουν σε νοικοκυριό, του οποίου η αίτηση έχει εγκριθεί. Δεν απαιτείται να έχετε εκκρεμή, ακυρωμένη ή απορριφθείσα αίτηση.
Έχω εγκεκριμένη αίτηση, αλλά δεν έλαβα το επίδομα, λόγω προβλήματος με το λογαριασμό μου. Τι κάνω τώρα;
Απάντηση: Μόλις ενημερωθούμε με την τελική λίστα απορρίψεων από τις τράπεζες, θα ακυρώσουμε τις αιτήσεις που δεν πληρώθηκαν και θα μπορείτε να κάνετε νέα αίτηση, στην οποία πρέπει να προσέξετε να δηλώσετε ΙΒΑΝ που να μπορείτε να εισπράξετε το κοινωνικό μέρισμα. Θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Είμαι μονογονεϊκή οικογένεια που εγκρίθηκε στην κυρίως φάση. Πως μπορώ να κάνω αίτηση, ώστε να πάρω τη διαφορά;
Απάντηση: Δεν χρειάζεται να κάνετε αίτηση. Θα υπολογιστεί αυτόματα από το σύστημα η διαφορά και θα πιστωθεί στο λογαριασμό που έχετε ορίσει στην αίτησή σας, όταν πληρωθεί το κοινωνικό μέρισμα αιτήσεων που υποβλήθηκαν στην περίοδο παράτασης.
Έχω εγκεκριμένη αίτηση από την κυρίως φάση του κοινωνικού μερίσματος (έως 12/12/2017) και θέλω να την ακυρώσω. Πώς το κάνω;
Απάντηση: Δεν έχετε δικαίωμα ακύρωσης εγκεκριμένης αίτησης της κυρίως φάσης.