Σημαντικές ανακοινώσεις και πλήθος κόσμου στο 3ο Ecomobility Conference

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σημαντικές ανακοινώσεις και πλήθος κόσμου στο 3ο Ecomobility Conference
Κοινή συνισταμένη όσων παρευρέθηκαν στο συνέδριο ήταν η θέσπιση ισχυρών οικονομικών κινήτρων για την αγορά και τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και η επιδότηση των υποδομών φόρτισης.

Μια σειρά από σημαντικές ανακοινώσεις για τα κίνητρα αγοράς και χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων έγιναν κατά τη διάρκεια του 3ου Ecomobility Conference που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της διοργάνωσης Eco-Fest 2020, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Κοινή συνισταμένη τόσο του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστή Χατζηδάκη, του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη αλλά και της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, κυρίας Αλεξάνδρας Σδούκου που παρευρέθηκαν στο συνέδριο ήταν η θέσπιση ισχυρών οικονομικών κινήτρων για την αγορά και τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και η επιδότηση των υποδομών φόρτισης.

Δείτε εδώ τo σχετικό βίντεο:

{"preview_thumbnail":"/sites/default/files/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/Pv36_3Imrmk.jpg?itok=sepQxhIK","video_url":"https://www.youtube.com/watch?v=Pv36_3Imrmk&feature=youtu.be&fbclid=IwA…","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":1},"settings_summary":["Embedded Video (Responsive, autoplaying)."]}

Αναλυτικά, και σύμφωνα με τα όσα ανέφερε τη Δευτέρα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης από το βήμα του Eco-Fest 2020, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 αναμένεται η δημιουργία νομοθετικού πλαισίου για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι επιδίωξη του ενεργειακού επιτελείου της κυβέρνησης είναι η χρησιμοποίηση κοινοτικών πόρων (όπως από το ΕΣΠΑ), «ώστε να δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα που θα ενεργοποιήσει την ιδιωτική πρωτοβουλία και για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης μεταξύ άλλων, αρχικά στα καίρια σημεία όπως αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια και αεροδρόμια».

Τα κίνητρα θεωρούνται αναγκαία, εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μάλιστα, όπως ο καθηγητής ενεργειακής οικονομίας Δρ. Κώστας Ανδριοσόπουλος, εκτός από τα οικονομικά ή φορολογικά κίνητρα τα οποία μπορούν να θεσπιστούν για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να εμπεδωθεί από τους πολίτες ότι απαιτείται αλλαγή φιλοσοφίας και τρόπου ζωής.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς αναφέρθηκε στην «Πράσινη Συμφωνία» η οποία συνήφθη σε ευρωπαϊκό επίπεδο για μια βιώσιμη ήπειρο και η οποία μέσα στην επόμενη δεκαετία θα φέρει την αλλαγή που θέλουμε στις πόλεις μας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και νέες τεχνολογίες. Επίσης τόνισε ότι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε είναι η απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων, προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα νέο ενεργειακό μήνα. Αντίστοιχα στο θέμα της ηλεκτροκίνησης ανέφερε ότι υπάρχει η πολιτική βούληση προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο σύστημα φόρτισης για δημόσια αλλά και ιδιωτική χρήση, ανακοινώνοντας ότι μέχρι το τέλος της Άνοιξης θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.

Όσον αφορά στις φιλόδοξες δεσμεύσεις της κυβέρνησης στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), ο κ. Ανδριοσόπουλος ανέφερε ότι, οι τεχνολογίες αλλάζουν και σε πέντε χρόνια μπορεί να μην ακούγονται τόσο φιλόδοξα τα συγκεκριμένα σχέδια.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, κυρία Αλεξάνδρα Σδούκου, η οποία υπογράμμισε, την ανάγκη να αναπτυχθεί γρήγορα η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, καθώς παρατηρείται υστέρηση στον κλάδο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με την ίδια, πέρυσι στην Ελλάδα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είχαν μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4% με 5%. Μάλιστα σε ορισμένα κράτη όπως στη Νορβηγία φτάνουν το 50%, αν και αυτό έχει μεγάλο κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό της χώρας.

Επί ελληνικού εδάφους, η Αθήνα, μαζί με το Μιλάνο στη γειτονική Ιταλία, κατέχουν τις πρώτες θέσεις σε ποσοστό ρύπων από τις μεταφορές (75%), γεγονός που αποδίδεται στον γερασμένο στόχο των οχημάτων, γεγονός που επιβεβαίωσε στην ομιλία του και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης. Ο κυβερνητικός στόχος, όπως επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης είναι το 1/3 των λεωφορείων που θα αγοραστούν για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης. Επίσης, σχεδιάζεται και η ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.

Στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, αναμένεται να βοηθήσει και η εξέλιξη της τεχνολογίας. Όπως ανέφερε ο εμπορικός διευθυντής της Kosmocar - Skoda, κ. Ανδρέας Χαλμπές «σήμερα για να φορτίσει κανείς το 80% της ισχύος ενός ΙΧ χρειάζεται μισή ώρα, κάτι που θα αλλάξει γρήγορα με τον προβλεπόμενο χρόνο να υπολογίζεται στα 10 λεπτά με τις νέου τύπου μπαταρίες».

Σημειώνεται ότι ο Εμπορικός Διευθυντής της Kosmocar-VW, Θανάσης Κονιστής είχε παρουσιάσει τους φιλόδοξους στόχους για την αλλαγή του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα και την προσθήκη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, παρουσιάζοντας παράλληλα τις σημαντικές προκλήσεις που υπάρχουν. Αναφέρθηκε ταυτόχρονα και στον εταιρικό μετασχηματισμό που πραγματοποιεί ο όμιλος της Volkwsagen διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτές, ενώ στάθηκε και στο ρόλο που οφείλει να παίξει η πολιτεία προκειμένου να διευκολύνει τη μετάβαση στη νέα εποχή.

Αντίστοιχα, ο Διευθυντής επικοινωνίας του ομίλου Kosmocar, κ. Νίκος Μαρτίνος έκανε την πρόβλεψη ότι η νεότερη γενιά θα υιοθετήσει νωρίτερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ τόνισε ότι με την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης στον οδικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα υποχωρήσει και το συγκεκριμένο ψυχολογικό κομμάτι. Ανέφερε επίσης πως ήδη στην Ιονία Οδό υπάρχει αξιόλογο δίκτυο φορτιστών και ως εκ τούτου υπάρχει μεγαλύτερη χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Και προσέθεσε ότι το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αλματώδη τεχνολογική ανάπτυξη στο κομμάτι της αυτονομίας των μπαταριών, διέγνωσε όμως υστέρηση στο κομμάτι των υποδομών, που είναι απαραίτητες για να προχωρήσει η υιοθέτηση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης.

Όπως τόνισε και ο διευθυντής του insider.gr κ. Δημήτρης Πεφάνης, η πράσινη μετακίνηση μπαίνει όλο και περισσότερο στην πολιτική ατζέντα, ενώ επεσήμανε ότι στα επόμενα Ecomobility το τοπίο στην εναλλακτική μετακίνηση θα έχει αλλάξει ριζικά . «Θεωρούμε ότι στα επόμενα Ecomobility Conferences θα δούμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον», επεσήμανε. Το ζητούμενο, όπως σημείωσε, είναι να θεσπιστούν κίνητρα ώστε οι επιχειρήσεις να γίνουν πιο πράσινες και να δούμε περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους, ώστε να περάσουμε από μια θεωρητική κουβέντα στην πράξη.

Ηλεκτροκίνηση στα νησιά

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα νησιά. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Χατζηδάκης ανέδειξε το ρόλο των δήμων στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με έμφαση στη νησιωτική Ελλάδα. «Εκεί όπου οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και άρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooters δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της αυτονομίας, αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η “καθαρή μετακίνηση”», σημείωσε. Τόνισε μάλιστα την πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ για την εκπόνηση του εγχειριδίου για την «Ανάπτυξη Έξυπνων και Πράσινων Πόλεων», που αποσκοπεί να καθοδηγήσει τους δήμους στην αναζήτηση των χρηματοδοτικών εργαλείων, από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, προκειμένου να υιοθετήσουν την ηλεκτροκίνηση τόσο στις δημοτικές συγκοινωνίες, όσο και στα οχήματα ιδιωτικής χρήσης και στις υποδομές φόρτισης.

Τους προβληματισμούς τους για την επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ όσον αφορά στην κάλυψη της ζήτησης της ηλεκτρικής ενέργειας, εξέφρασε μιλώντας στο 3ο Ecomobility Conference o Γιώργος Αρβανιτίδης, τομεάρχης Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής ΚΙΝΑΛ. Όπως σημείωσε, η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2020 μπορεί να ξεπεράσει τις 65 τεραβατώρες, κάτι το οποίο γεννά ερωτήματα για το κατά πόσο ένα κορεσμένο δίκτυο όπως είναι αυτό που υπάρχει τώρα, θα μπορέσει να «σηκώσει» τους φιλόδοξους στόχους του ΕΣΕΚ.

Ομοίως, ο κ. Αρβανιτίδης θεωρεί ότι η κυβέρνηση έχει υποεκτιμήσει τη συμμετοχή των σιδηροδρομικών μεταφορών υπενθυμίζοντας ότι το Green Deal προβλέπει ότι τα ¾ των μεταφορών θα πρέπει να διεκπεραιώνονται μέσω των θαλάσσιων και σιδηροδρομικών μεταφορών.

Όσον αφορά στις προκλήσεις στην αγορά της ηλεκτροκίνησης, ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ σημείωσε ότι πρέπει να επιλυθούν διάφορα ρυθμιστικά ζητήματα ενώ επεσήμανε ότι πρέπει να εφαρμοστούν νέα επιχειρηματικά μοντέλα όπως είναι το car sharing κλπ.

Τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η Ελλάδα να κερδίσει το χαμένο χρόνο όσον αφορά στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ανέδειξε ο Δρ. Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΕ.

«Βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού του πλαισίου στήριξης. Στόχος είναι το 2030 ένα ποσοστό 30% στις ταξινομήσεις. Παρουσιάζεται μια καθυστέρηση σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και ο στόχος είναι μια πρόκληση. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εμπειρία και τα μοντέλα άλλων κρατών ώστε να κερδίσουμε έδαφος», σημείωσε ενώ αναφέρθηκε στις εισηγήσεις της Ρυθμιστικής Αρχής προς τα υπουργεία σχετικά με τις υποδομές.

Συγκεκριμένα, η ΡΑΕ γνωμοδότησε υπέρ του πρώτου μοντέλου που έχει πλέον επικρατήσει και είναι συμβατό με την ευρωπαϊκή οδηγία. Η πρότασή της είναι να δοθεί ένα διάστημα 2-3 ετών και μετά να αξιολογηθεί η κατάσταση. Αν η ανάπτυξη δεν καταστεί εφικτή τότε η ΡΑΕ προτείνει ανοικτούς διαγωνισμούς για την ανάπτυξη υποδομών. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να ανατεθεί στο διαχειριστή με ισότιμη πρόσβαση όλων στις υποδομές.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέλυσε και θέματα που άπτονται της οργάνωσης της αγοράς υπηρεσιών. Όπως τόνισε είναι αναγκαία η δημιουργία ενός κεντρικού μητρώου αγοράς ηλεκτροκίνησης με έργο την καταγραφή των δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

Στο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση και την πράσινη ενέργεια αναφέρθηκε ο κ. Χριστόφορος Χατζόπουλος, Δ/ντής Διοίκησης, Δ/νση Προϊόντων, Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων & Δανείων Λιανικής από την Εθνική Τράπεζα.

«Χρειάζεται να σκεφθούμε ποιοι είναι οι επενδυτές. Ένας από τους βασικούς επενδυτές είναι και ο πολίτης. Θα πρέπει όλοι μαζί , εμείς ήμασταν πάντα η τράπεζα της ενέργειας, να σκεφθούμε πως θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τις δύο πρωτοβουλίες (ανάπτυξη αγοράς/αυτοκινητοβιομηχανίες και υποδομές) ταυτόχρονα. Εάν λύσουμε το θέμα των υποδομών φόρτισης, τότε θα επιταχυνθεί η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση», σημείωσε.

Κληθείς να σχολιάσει την απόφαση της ΕΤΕ και άλλων ευρωπαϊκών τραπεζών να σταματήσουν τη δανειοδότηση project φυσικού αερίου, σημείωσε ότι «το φυσικό αέριο είναι μια από τις μεγάλες επενδύσεις, είναι το μεταβατικό καύσιμο αλλά πρέπει να το στηρίξουμε για 20, 30 ή 40 χρόνια. Το στηρίζουμε προκειμένου να διανεμηθεί. Εκτός από τα δίκτυα χρειάζονται και οι συνδέσεις και αυτό είναι κάτι το οποίο χρηματοδοτούμε επίσης προκειμένου να φθάσει μέχρι το νοικοκυριό.

«Το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας επενδύει συστηματικά στον μετασχηματισμό της εταιρείας σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο όχι μόνο ενέργειας αλλά και υπηρεσιών» σημείωσε ο Γενικός Διευθυντής του Φυσικού Αερίου Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας κ. Γιάννης Μητρόπουλος, ως ομιλητής στο συνέδριο.

Ο κ. Μητρόπουλος εξήγησε πώς η εταιρεία σχεδιάζει τις εξελίξεις στη βάση ενός πιο βιώσιμου και πράσινου μέλλοντος επενδύοντας καθημερινά στην επόμενη ημέρα της ενέργειας και τόνισε: «Καθώς η αγορά, η οικονομία και οι άνθρωποι αλλάζουν και εξελίσσονται, αυτό είναι το μέλλον για τις επιχειρήσεις που θέλουν να βρίσκονται ένα βήμα μπροστά. Σε αυτό το πλαίσιο, ο χώρος της ηλεκτροκίνησης έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εταιρεία μας και γι’ αυτό εντάσσουμε στον σχεδιασμό μας ενέργειες που θα αποτελέσουν κομμάτι του ευρύτερου οικοσυστήματος που δημιουργείται σε αυτόν τον τομέα».

Στη διεθνή παρουσία της εταιρείας ΑΒΒ στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αναφέρθηκε ο Απόστολος Πετρόπουλος, Δ/νων σύμβουλος της ΑΒΒ. Κληθείς να σχολιάσει τις επερχόμενες αλλαγές στα συστήματα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα αλλά και την τεχνική «ετοιμότητα» της χώρας για τη δημιουργία συστήματος ταχυφορτιστών, ο κ. Πετρόπουλος σημείωσε ότι:

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι πολύ καινούριο. Στις αρχές του 20ου αιώνα το 1/3 των οχημάτων στις ΗΠΑ ήταν ηλεκτροκίνητα. Η ηλεκτροκίνηση επανέρχεται. Η εταιρεία μας ασχολείται από το 2010 με ταχυφορτιστές, έχει δώσει 13.000 σε όλο τον κόσμο αλλά τον τόνο για την παγκόσμια αγορά θα τον δώσει η αυτοκινητοβιομηχανία. Αν στραφεί στο ηλεκτροκίνητο όχημα (κάτι που όπως φαίνεται το κάνει), τότε θα πρέπει να απαντήσουμε με ένα μεγαλύτερο δίκτυο. Τα μοντέλα υπάρχουν, το ίδιο και η τεχνογνωσία», σημείωσε.

Τέλος, ο κ. Σπύρος Ράπτης, Γενικός Διευθυντής, Schneider Electric Ελλάδας-Κύπρου μίλησε για έναν θαυμαστό καινούργιο κόσμο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, τόνισε όμως ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να μην δημιουργήσουμε προβλήματα στα πρώτα της βήματα, ώστε ο κόσμος να μπορέσει να την αγκαλιάσει ανεμπόδιστα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider