Οι Έλληνες ψωνίζουν διαδικτυακά και μάλιστα από ελληνικές επιχειρήσεις

Δήμητρα Σκούφου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι Έλληνες ψωνίζουν διαδικτυακά και μάλιστα από ελληνικές επιχειρήσεις
Το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές σημείωσε αύξηση 10,4% το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ενισχύεται και μάλιστα με γοργούς ρυθμούς η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην καθημερινότητα των Ελλήνων. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές σημείωσε αύξηση 10,4% το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ωστόσο, τη μερίδα του λέοντος στις ηλεκτρονικές συναλλαγές κατέχουν οι αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 60,3%, ενώ ακολουθούν οι υπηρεσίες διαμονής (ξενοδοχεία και καταλύματα) με 28,3%, ενώ τα είδη σούπερ μάρκετ και το γρήγορο φαγητό 23,2%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τέσσερις στους δέκα Έλληνες που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο, έστω και μία φορά, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, έχουν κάνει κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου για προσωπική χρήση, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Από τους χρήστες - ηλεκτρονικούς καταναλωτές, το 85,6% που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από ελληνικές επιχειρήσεις, το 34,9% έκανε ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 18,9% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 4,3%.

Από τους καταναλωτές αυτούς το 47,1% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών που το Α΄ τρίμηνο του 2018 πραγματοποίησε ηλεκτρονικές αγορές μέσω του διαδικτύου έκανε 1 έως 2 αγορές και το 29,4% 3 έως 5 αγορές, ενώ αναφορικά με την αξία των προϊόντων ή των υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο 2018: πέντε στους δέκα (54,4%) πλήρωσαν έως 99 ευρώ για τις αγορές τους, τέσσερις στους δέκα (35,6%) από 100 έως 499 ευρώ και ένας στους δέκα (9,1%) από 500 ευρώ και άνω.

4 στους 10 κάνουν και τραπεζικές συναλλαγές

Τραπεζικές συναλλαγές όπως ενημέρωση για τραπεζικό λογαριασμό, μεταφορά, πληρωμή λογαριασμών κ.λπ. μέσω διαδικτύου πραγματοποίησε το 37,8% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το Α΄ τρίμηνο του 2018 εμφανίζοντας αύξηση 5,3% σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2017 (35,9%). Αγορά ή πώληση μετοχών, ομολόγων, κεφαλαίων ή άλλων επενδυτικών προϊόντων πραγματοποίησε το 0,5% των χρηστών ,αγορά ασφαλιστηρίων συμβολαίων ή ανανέωση υπαρχόντων ασφαλιστηρίων κάθε είδους, συμπεριλαμβανομένης π.χ. της ταξιδιωτικής ασφάλειας που πληρώνεται μαζί με την αγορά αεροπορικού εισιτηρίου το 4,6%, ενώ λήψη δανείων και ρύθμιση οφειλών σε οποιαδήποτε τράπεζα ή άλλο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα το 1,0%.

Στην έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ερωτήθηκαν 5.205 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider