Την πεποίθηση πως «η δυναμική προοπτική που έχουν τα fintechs εμπνέει τις παραδοσιακές τράπεζες να γίνουν καλύτερες και τους υπενθυμίζει τις βασικές αρχές που τις κάνουν ξεχωριστές», εξέφρασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς, Χρήστος Μεγάλου, σε ομιλία του στο DelphiEconomic Forum.
«Η δυναμική προοπτική των fintechs στην αγορά μας ωθεί να επαναπροσδιορίσουμε τη δική μας πρόταση», επισήμανε ο κ. Μεγάλου, ο οποίος συμμετείχε σε συζήτηση με θέμα «Πώς το fintech αλλάζει τις τράπεζες».
Διευκρίνισε, δε, ότι οι παραδοσιακές τράπεζες μπορούν ευκολότερα να ενσωματώσουν στοιχεία που τους λείπουν, όπως η τεχνολογία και οι απλούστερες διαδικασίες, σε αντίθεση με τους νέους «παίκτες» στην τραπεζική αγορά που δυσκολότερα καλύπτουν κενά τους, όπως την τεχνογνωσία σε χρηματοοικονομικά προϊόντα, το «φυσικό» δίκτυο, την ανθρώπινη αλληλεπίδραση και τη δυνατότητα να εφαρμόζουν το τοπικό και διεθνές κανονιστικό πλαίσιο.
Το fintech ανταποκρίνεται σε μια βαθιά ανάγκη που έχουν οι πελάτες των τραπεζών, η οποία όμως συνήθως δεν διατυπώνεται με σαφήνεια. Οι ιδιώτες συχνά αισθάνονται ότι δεν έχουν τον έλεγχο των οικονομικών τους, για παράδειγμα, δεν αποταμιεύουν όσο θα έπρεπε, δεν χρησιμοποιούν τον δανεισμό με τον τρόπο που θα έπρεπε, και οι επιχειρήσεις ακόμη πιέζονται μεταξύ αναζήτησης κεφαλαίου κίνησης και υποχρεώσεων, σημείωσε ο κ. Μεγάλου, προσθέτοντας ότι ο παραδοσιακός τραπεζίτης μπορεί να δώσει τις λύσεις αφού γνωρίζει τους πελάτες του καλά και μάλιστα όχι μόνο τις ανάγκες, αλλά και τις φιλοδοξίες και τα όνειρά τους.
«Όσα fintechs κάνουν σωστά τη δουλειά τους, μπορούν να παίξουν θετικό ρόλο καθώς προβάλλουν τη δυνατότητά τους να είναι κοντά στους πελάτες, το μοντέρνο μάρκετινγκ, την φιλική γλώσσα, την έλλειψη γραφειοκρατίας. Στον αντίποδα, όμως, υπάρχουν αδυναμίες, όπως η προσφορά ενός ή λίγων προϊόντων, η έλλειψη επικοινωνίας με φυσικό πρόσωπο, ακόμη και δικτύου που χρειάζεται σε πολλές περιπτώσεις|, επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς.
Το μέλλον της τραπεζικής αγοράς είναι, σύμφωνα με τον κ. Μεγάλου, μια ισορροπία μεταξύ στοιχείων που φαινομενικά είναι αντιτιθέμενα. Οι τράπεζες, μεταξύ άλλων, πρέπει να είναι φιλικές και προσιτές και ταυτόχρονα, αυστηρές σε θέματα ασφάλειας και υπευθυνότητας, να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και να διαφυλάττουν παράλληλα τα προσωπικά δεδομένα των πελατών, να είναι ψηφιακές χωρίς να ξεχνούν τα οφέλη του φυσικού δικτύου και της ανθρώπινης επαφής με τον πελάτη.
Στην Τράπεζα Πειραιώς, παρότι έχουμε ακόμη δρόμο να διανύσουμε για να ικανοποιήσουμε τις υψηλές φιλοδοξίες μας, είμαστε υπερήφανοι για την πρόοδο που έχουμε κάνει, τόνισε ο κ. Μεγάλου και αναφέρθηκε στον ανασχεδιασμό της εφαρμογής του mobile banking της Τράπεζας ώστε να έχει την ιδανική μορφή για κάποιον που δεν έχει χρησιμοποιήσει mobilebanking, στην δημιουργία των e-branches που κάνουν το κατάστημα προσιτό σε όλους με τη βοήθεια της τεχνολογίας, στον ανασχεδιασμό του web και mobile banking ώστε να περιλάβουν υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους σε καθημερινή βάση.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς αναφέρθηκε ιδιαιτέρως στο ProjectFuture, το πρόγραμμα που ανέπτυξε η Τράπεζα για να προωθήσει την ενίσχυση των δεξιοτήτων, την δια βίου μάθηση και την δημιουργία θέσεων εργασίας για νέους. «Αξιοποιούμε την θέση της Τράπεζας για να υποστηρίξουμε το μέλλον της χώρας στην οποία ζούμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μεγάλου.