Τα ξημερώματα της Τετάρτης έφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα τέσσερα βαγόνια που θα αποτελούν τον πρώτο συρμό του Μετρό, από το εργοστάσιο της «Hitachi» στη Νότια Ιταλία στην συμπρωτεύουσα και βρίσκονται πλέον στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη.
Τα αποκαλυπτήρια των νέων βαγονιών θα γίνουν στις 10 το πρωί της Πέμπτης και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, η παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να γίνει το Νοέμβριο του 2020 και την επέκταση προς Καλαμαριά το 2021.
Τα τέσσερα βαγόνια μεταφέρθηκαν οδικώς από το Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια μέχρι τη Θεσσαλονίκη πάνω σε δύο νταλίκες και το βάρος και ο όγκος των βαγονιών ήταν τέτοια, ώστε οι τράκτορες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων!
Όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ/ώρα.
Η δε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.