Σημαντικές είναι οι επιπτώσεις της εξάπλωσης του κορονοϊού για τη σουηδική αλυσίδα ένδυσης Η&Μ, η οποία είδε τις πωλήσεις της σε μία από τις βασικές της αγορές, την Κίνα, να μειώνονται κατά 24%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο, δηλαδή το διάστημα από 1 Δεκεμβρίου 2019 έως και 29 Φεβρουαρίου 2020, μπορεί οι πωλήσεις του ομίλου να αυξήθηκαν συνολικά κατά 8% ή 5% σε τοπικό νόμισμα, ωστόσο στο δεύτερο μισό του τριμήνου διαπιστώθηκε σημαντική επιβράδυνση, λόγω την κατάστασης που επικράτησε στην Κίνα με την εξάπλωση του κορονοϊού.
Αναλυτικά, στο διάστημα από 1η Δεκεμβρίου 2019 έως και 23 Ιανουαρίου 2020 οι πωλήσεις της Η&Μ στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 27%. Η ζήτηση ωστόσο υποχώρησε σημαντικά μετά την εξάπλωση του ιού με αποτέλεσμα οι πωλήσεις στην ασιατική χώρα να υποχωρούν τελικά κατά 24% ολόκληρο το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Εξάλλου συνολικά 334 από τα 518 καταστήματα που διατηρεί ο όμιλος στην Κίνα ανέστειλαν τη λειτουργία τους τον Φεβρουάριο.
Κλείνουν καταστήματα και στην Ευρώπη
Τα μηνύματα για την πορεία των πωλήσεων και το τρέχον τρίμηνο δεν είναι πάντως ενθαρρυντικά με την Η&Μ να προειδοποιεί για περαιτέρω μείωση τζίρου και ειδικά στην Ευρώπη.
Άλλωστε τα καταστήματά της είναι πλέον κλειστά λόγω της εξάπλωσης του ιού σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως στην Ιταλία, την Ισπανία, το Βέλγιο, την Πολωνία τη Βουλγαρία και από την Τετάρτη και στην Ελλάδα, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες χώρες.