Τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία αποφάσισε να κλείσει η Nissan έως το 2023, σε μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης της λειτουργίας της για καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα. Όπως ανέφερε η ισπανική εφημερίδα El Pais, το κλείσιμο του εργοστασίου στη Βαρκελώνη θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια περίπου 2.800 θέσεων εργασίας.
Τα δύο εργοστάσια δεν είναι τα μόνα που θυσιάζονται στο βωμό του προγράμματος ανάκαμψης της ιαπωνικής εταιρείας. Η Nissan θα αποσύρει τη μάρκα χαμηλού κόστους Datsun από τη Ρωσία, θα σταματήσει τις πωλήσεις στην αγορά της Νότιας Κορέας και θα μειώσει τον αρθμό των μοντέλων που διαθέτει παγκοσμίως από 69 σε 55.
Στόχος η ανάκαμψη έως το τέλος του 2023
Το δεύτερο σχέδιο ανάκαμψης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε λιγότερο από ένα χρόνο προβλέπει πώς θα μειώσει το σταθερό κόστος, θα βελτιώσει τα προϊόντα της και θα αυξήσει τα μετρητά κεφάλαια, μετά από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού.
Η Nissan ανέφερε τον Απρίλιο ότι αναμένεται να παρουσιάσει ετήσια λειτουργική ζημιά έως 45 δισ. γιεν (417 εκατ. δολάρια) όταν θα ανακοινώσει τα αποτελέσματά της για το έτος έως τις 31 Μαρτίου, τη χειρότερη απόδοσή της από το 2008/09.
Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 4,8 εκατ. οχήματα την τελευταία οικονομική χρονιά της, παρουσιάζοντας πτώση 13%. Στόχος της, έως το τέλος του 2023, είναι να αυξήσει την παραγωγή της κατά 20% παγκοσμίως, στις 5,5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.
«Συμμαχία» Nissan, γκρουπ Renault και Mitsubishi
Το σχέδιο θα ακολουθήσει μία νέα στρατηγική που ανακοίνωσε χθες η Nissan και οι συνεργάτες της Renault και Mitsubishi για να εργαστούν πιο στενά στην ανάπτυξη και παραγωγή αυτοκινήτων για τη μείωση του κόστους και τη διασφάλιση της επιβίωσης του ομίλου.
Οι ηγέτες των τριών εταιρειών θα συνεργαστούν για την προώθηση της στρατηγικής τυποποίησης αμαξωμάτων, την επικέντρωση σε ένα «όχημα-μήτρα» (leader αυτοκίνητο) και με «οχήματα-αδέλφια» που θα κατασκευάζει η ηγέτιδα εταιρεία με την υποστήριξη των υπολοίπων μελών της συμμαχίας.
Για τη διασφάλιση ότι τα οχήματα του «leader» και των «followers» για κάθε εμπορικό σήμα θα παράγονται χρησιμοποιώντας την πιο ανταγωνιστική εγκατάσταση, προβλέπεται επίσης η ομαδοποίηση της παραγωγής, όπου απαιτείται.
Το πρόγραμμα leader-follower αναμένεται να προσφέρει εξοικονόμηση επενδύσεων έως και 40% για οχήματα που εντάσσονται πλήρως αυτό. Αυτά τα οφέλη αναμένεται να προκύψουν επιπρόσθετα από τις συμβατικές συνέργειες, που ήδη τρέχουν σήμερα.
Το πρόγραμμα leader-follower θα επεκταθεί από τις πλατφόρμες και τους κινητήρες σε όλες τις βασικές τεχνολογίες, όπως είναι η αυτόνομη οδήγηση και τεχνολογίες συνδεδεμένων αυτοκινήτων που βασίζονται στο λειτουργικό Android.
Αυτό το νέο επιχειρηματικό μοντέλο θα επιτρέψει στις εταιρείες-μέλη να αξιοποιήσουν στο έπακρο την πείρα και την ανταγωνιστικότητά τους για να ενισχύσουν τη συμμαχία στο σύνολό της, σε ένα ριζικά μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον αυτοκινήτων.