Η μειωμένη κίνηση σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας το φετινό καλοκαίρι αποτυπώνεται και στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.
Αν και ο συγκεκριμένος κλάδος ήταν ανάμεσα στους κερδισμένους της πανδημίας με τον συνολικό τζίρο το πρώτο εξάμηνο του έτους να εμφανίζεται αυξημένος κατά 12,2% σε σχέση με το 2019, οι ιδιαίτερες συνθήκες του φετινού καλοκαιριού με τις μειωμένες αφίξεις τουριστών, έχουν επιδράσει αρνητικά στον τζίρο των επιχειρήσεων στις τουριστικές περιοχές.
Ενδεικτικό είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, στην περιοχή της Κρήτης που είναι κατεξοχήν τουριστικός προορισμός, την εβδομάδα που τελείωσε στις 26 Ιουλίου καταγράφηκε πτώση πωλήσεων που έφτασε το 14,3% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρσι.
Άλλωστε και την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου η Κρήτη εμφάνισε απώλειες ύψους 12,6% όπως και τον Ιούνιο που η πτώση έφτασε έως και το 19,4%.
Σημειώνεται ότι στις μετρήσεις της εταιρείας δεν συμπεριλαμβάνονται τα υπόλοιπα νησιά, ωστόσο δεδομένου ότι η Κρήτη υποδέχεται κάθε χρόνο μεγάλο όγκο τουριστών, θεωρείται ότι δίνει μία εικόνα που επικρατεί γενικότερα και στις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές.
Κατά την ίδια εβδομάδα, πτώση των πωλήσεων κατά 7,2% καταγράφηκε και στη βόρεια Ελλάδα.
H πορεία της κατανάλωσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Συνολικά ο τζίρος των σούπερ μάρκετ την την εβδομάδα που τελείωσε στις 26 Ιουλίου, για την οποία υπάρχουν τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΙRI, έφτασε τα 109,37 εκατ. ευρώ, οριακά αυξημένος κατά 0,4 % σε σχέση με την αντίστοιχη πέρσι.
Στην Αττική καταγράφηκε αύξηση 3,5% συγκριτικά με το 2019 και στην Θεσσαλονίκη 3,7%.
Συνολικά, από την αρχή του έτους ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ εμφάνισε αύξηση 11% σε σχέση με πέρσι. Την περίοδο της πανδημίας εκτοξεύτηκε έως και κατά 95,7% την εβδομάδα από 9 έως 15 Μαρτίου ενώ μετά την άρση του lockdown, ο ρυθμός πωλήσεων άρχισε σιγά σιγά να πέφτει.