Ανοδικές οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μετά το καλοκαίρι

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ανοδικές οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μετά το καλοκαίρι
Το καλοκαίρι λόγω των μειωμένων τουριστικών αφίξεων σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως για παράδειγμα στην Κρήτη, τα σούπερ μάρκετ είδαν πτώση στον τζίρο τους.

Με αύξηση πωλήσεων 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι «μπήκε» ο Σεπτέμβριος στα σούπερ μάρκετ, μετά και την επιστροφή των καταναλωτών στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Το καλοκαίρι άλλωστε λόγω των μειωμένων τουριστικών αφίξεων σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως για παράδειγμα στην Κρήτη, τα σούπερ μάρκετ είδαν σημαντική πτώση στον τζίρο τους.

Αναλυτικά, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (31 Αυγούστου έως 6 Σεπτεμβρίου) ο τζίρος σε 340 κατηγορίες προϊόντων αυξήθηκε κατά 5% φτάνοντας τα 120,5 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία των τροφίμων οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,4% ενώ σε εκείνη των προϊόντων για το σπίτι κατά 7,7%. Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατέγραψαν αύξηση κατά 7% και τα υπόλοιπα προϊόντα κατά 10,1%.

Την επόμενη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου για την οποία υπάρχουν και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της IRI, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,2% φτάνοντας τα 117,48 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή, ο τζίρος στην περιοχή της Κρήτης, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες περιοχές για τις οποίες υπάρχουν στοιχεία, συνεχίζει να κινείται πτωτικά και τον Σεπτέμβριο, περιορίζοντας ωστόσο τις απώλειες σε σχέση με τους καλοκαιρινούς μήνες όταν ξεπέρασε το 19% μέσα στον Ιούνιο.

Τα σενάρια έως το τέλος τους έτους

Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα ο κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ εμφανίζεται αυξημένος κατά 9,5%. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του έτους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα μας, είδαν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά 12,2% σε σχέση με πέρσι, ξεπερνώντας συνολικά το 1,8 δισ. ευρώ.

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020 η ΙRI είχε επεξεργαστεί δύο σενάρια ανάλογα με την πορεία της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση δευτέρου κύματος κορονοϊού το φθινόπωρο, ανέμενε αύξηση πωλήσεων κατά 8,1% στο τέλος του έτους. Σε περίπτωση που δεν υπήρχε δεύτερο κύμα ανέμενε μικρότερη αύξηση, της τάξεως του 5,3% στο τέλος του 2020.

Στελέχη της αγοράς επεσήμαναν όλο το προηγμένο διάστημα ότι ακόμη και με δεύτερο κύμα κορονοϊού το φθινόπωρο, οι αντιδράσεις των καταναλωτών αναμένονταν ηπιότερες σε σχέση ό,τι συνέβη στο ξέσπασμα της πανδημίας ενώ και ο κλάδος θα ήταν περισσότερο προετοιμασμένος.

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία του Σεπτεμβρίου πάντως, προκύπτει ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να γεμίζουν το καλάθι με προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού για το σπίτι σε μεγαλύτερες ποσότητες από ό,τι έναν χρόνο νωρίτερα. Τέλος, οι καταναλωτές σε μεγάλο βαθμό συνεχίζουν τη «συνήθεια» που απέκτησαν την περίοδο του lockdown, να κάνουν μαζικά και σύντομες αγορές από ένα κατάστημα (σούπερ μάρκετ) αντί να επισκέπτονται περισσότερα καταστήματα.

Διαβάστε επίσης:

Αλλάζει το τοπίο στα σούπερ μάρκετ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider