Μπορεί την πρώτη μέρα εφαρμογής του click away η κίνηση να ήταν υποτονική και να μην υπήρξαν εικόνες συνωστισμού και ουρές έξω από τα καταστήματα, ωστόσο παρατηρήθηκαν τα πρώτα προβλήματα κατά την προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα του λιανεμπορίου.
Οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων επαναλαμβάνουν ότι το click away είναι ανεφάρμοστο για αρκετά καταστήματα και κυρίως για όσα δεν διαθέτουν e-shop, χώρους για την παραλαβή των προϊόντων και αρκετό προσωπικό για να να διαχειριστεί τις παραγγελίες καθώς και πως με τη συγκεκριμένη μέθοδο ευνοούνται οι μεγάλες επιχειρήσεις.
«Υπάρχουν ελάχιστες προσδοκίες από το συγκεκριμένο μέτρο, πρέπει να επαναξιολογήσουμε τον τρόπο λειτουργίας» τονίζει στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.
H πρώτη μέρα, χθες, με τα καταστήματα να είναι προαιρετικά ανοιχτά ήταν αναγνωριστική και για καταναλωτές και για εμπόρους με τα καταστήματα να προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Όσα δεν διέθεταν e-shop εξυπηρετούσαν τηλεφωνικά τους πελάτες τους, ενώ αρκετά καταστήματα έβγαλαν πάγκους και ταμεία στην είσοδο ή ακόμη και στο πεζοδρόμιο για να παραδίδουν τα προϊόντα τους.
O προβληματισμός πάντως για το πως θα λυθούν διάφορα πρακτικά ζητήματα σχετικά με την παραλαβή των προϊόντων υπάρχει επίσης και για τα καταστήματα που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα και βάσει του χθεσινού ΦΕΚ μπορούν όπως και τα υπόλοιπα μαγαζιά να παραδίδουν με τη μέθοδο του click away σε εξωτερικούς πάντα χώρους.
Eν τω μεταξύ μία φωτογραφία του Αθηναϊκού Πρακτορείου που δείχνει μία γυναίκα να δοκιμάζει παπούτσια έξω από ένα κατάστημα αποτέλεσε την αφορμή ώστε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης να απευθύνει προειδοποίηση προς τους καταστηματάρχες να μην παραβιάζουν τα μέτρα, συμπληρώνοντας ότι «θα αναγκάσουμε να το σταματήσουμε».
«Κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο αυτή η φωτό. Δεν γνωρίζω αν είναι αληθινή αλλά αν είναι, αυτό προφανώς και απαγορεύεται. Οι αυριανοί έλεγχοι θα το λάβουν υπόψιν και θέλω για άλλη μία φορά να σας παρακαλέσω να μην παραβιάζετε τα μέτρα. Θα αναγκάσουμε να το σταματήσουμε. Κρίμα..» έγραψε στο twitter o κ. Γεωργιάδης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του συστήματος έγιναν χιλιάδες παραγγελίες με αυτό τον τρόπο ενώ στις μεγάλες αλυσίδες περίπου το 40% των νέων παραγγελιών που θα παραδίδονταν με ταχυμεταφορά θα τα παραλάβουν οι καταναλωτές με click away.
Οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες πάντως ήδη έχουν προσθέσει στα e-shop τους τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μέσω click away, ωστόσο άλλες όπως για παράδειγμα τα jumbo δηλώνουν αδυναμία να την εφαρμόσουν λόγω των υποδομών τους.
Σε κάθε περίπτωση πάντως οι έμποροι δηλώνουν ότι η μέθοδος click away δεν θα βοηθήσει ώστε να διασωθεί σημαντικό μέρος του χαμένου εορταστικού τζίρου ο οποίος υπολογίζεται ότι φτάνει περίπου τα 3,5 δισ. ευρώ.