Ικανοποιημένοι εμφανίστηκαν οι έμποροι από την προσέλευση των καταναλωτών την πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας της αγοράς, καθώς έπειτα από μία μακρά περίοδο με τα καταστήματα τους κλειστά, είδαν ξανά έσοδα να μπαίνουν στα ταμεία τους. Παρά το γεγονός, ότι οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές, τα ανοιχτά -έπειτα από 2,5 μήνες - καταστήματα και οι μεγάλες εκπτώσεις στα προϊόντα, προσέλκυσαν τους καταναλωτές.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης μιλώντας στο insider.gr έκανε λόγο για αισιοδοξία των εμπόρων από την εικόνα της πρώτης μέρας, τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στις περιφερειακές αγορές αλλά και στα εμπορικά κέντρα. Προχωρώντας σε μία πρώτη αποτίμηση και με τα μέχρι τώρα στοιχεία, ο κ. Καφούνης εκτιμά ότι η χθεσινή μέρα ήταν καλύτερη από μία κανονική, αντίστοιχη Δευτέρα.
Με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βρίσκονται όλο το προηγούμενο διάστημα σε οριακή κατάσταση, τα θετικά μηνύματα της Δευτέρας δίνουν «ανάσα» στους εμπόρους για τη συνέχεια. Οι εκπρόσωποι της αγοράς επαναλαμβάνουν πάντως την ανάγκη οι υγειονομικοί κανόνες να συνεχίσουν να τηρούνται ώστε να μην υπάρξει τρίτο - και καταστροφικό- λουκέτο στο λιανεμπόριο.
Ένδυση, υπόδηση και αθλητικά είδη
Στην κορυφή των προτιμήσεων στις αγορές των καταναλωτών την πρώτη μέρα, βρέθηκαν οι κλάδοι της ένδυσης και της υπόδησης ενώ ακολούθησαν τα αθλητικά είδη, σύμφωνα με όσα επεσήμανε στο insider.gr πρόεδρος του ΕΒΕΠ και ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης.
Ενδεικτικό ήταν άλλωστε και το γεγονός ότι οι ουρές που σχηματίστηκαν τη Δευτέρα, σε μεγάλους εμπορικούς δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ήταν κυρίως έξω από καταστήματα και μεγάλες αλυσίδες με ρούχα και παπούτσια, ενώ οι καταναλωτές περίμεναν υπομονετικά να μπουν για να ψωνίσουν έως και λίγα λεπτά προτού οι επιχειρήσεις κατεβάσουν ρολά στις 8 το βράδυ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο κατά την περίοδο που εφαρμόστηκε το click away, η ένδυση και η υπόδηση ήταν από τους μεγάλους χαμένους της λιανικής στην Αττική, σύμφωνα με στοιχεία του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, με απώλειες 30% και 29% αντίστοιχα.
Όπως φαίνεται λοιπόν, οι καταναλωτές κατά τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους ήταν διστακτικοί ώστε να προχωρήσουν σε αγορές ενδυμάτων και υποδημάτων μέσω click away καθώς δεν είχαν τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουν πριν τα αγοράσουν, κάτι που άλλωστε είχε επισημανθεί και από στελέχη της αγοράς όταν εφαρμόστηκε η συγκεκριμένη μέθοδος. Έτσι από την πρώτη μέρα που επαναλειτούργησε το λιανεμπόριο, εκμεταλλευόμενοι και τις μεγάλες εκπτώσεις στα συγκεκριμένα προϊόντα επέλεξαν να κάνουν αγορές προκειμένου καλύψουν τις ανάγκες σε προϊόντα, οι οποίες είχαν δημιουργηθεί όλο το προηγούμενο διάστημα κατά το οποίο τα καταστήματα ήταν κλειστά.
Διαβάστε επίσης:
«Ζεσταίνεται» η αγορά - Aυξημένη κίνηση και ουρές έξω από καταστήματα (pics)