«Ζεσταίνει τις μηχανές του» το ΤΑΙΠΕΔ για την προκήρυξη των διαγωνισμών για την αξιοποίηση των, υψηλής γεωστρατηγικής σημασίας, λιμανιών του Βόλου και του Ηρακλείου, με το μοντέλο της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών έως 67%, στο πρότυπο των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.
Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, παρά τη δυσμενή υγειονομική και οικονομική συγκυρία, φέρεται, όπως σημειώνουν άνθρωποι της αγοράς που παρακολουθούν τις διαδικασίες με τα «λιμάνια», να προωθεί τις εξελίξεις στον τομέα των περιφερειακών λιμένων με ορίζοντα το επόμενο δίμηνο.
Κατά τις ίδιες πηγές, πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να είναι η προκήρυξη των διαγωνισμών για την αξιοποίηση των λιμένων Βόλου και Ηρακλείου μέχρι τον Απρίλιο, με τον ορίζοντα του Μαρτίου να αποτελεί ίσως μια πιο επιθυμητή επιλογή. «Αν και το χρονοδιάγραμμα», όπως αναφέρουν στο insider στελέχη ομίλων που έχουν λόγους να ασχολούνται με τη διαδικασία, «θα καθοριστεί από τις εξελίξεις και με την πανδημία». Πάντως, σε κάθε περίπτωση, παλιότερα και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ δήλωναν ότι επιθυμούσαν να έχουμε προκήρυξη διαγωνισμού μέσα στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου, με τον επόμενο μήνα να μοιάζει ως η πιο ιδανική επιλογή.
Τα δύο περιφερειακά λιμάνια θεωρούνται ώριμα προς αξιοποίηση, με τους επενδυτές, Έλληνες και ξένους, να ετοιμάζονται για τους διαγωνισμούς με στόχο την εκμετάλλευσή τους. Άλλωστε, η θέση τους κρίνεται ως στρατηγικής σημασίας, τόσο στα νότια (Ηράκλειο), ως σημαντικό κέντρο διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων στη λεκάνη της Μεσογείου, όσο και στο λιμάνι της ηπειρωτικής χώρας (Βόλος), δεδομένων των προοπτικών που διαθέτει λόγω της κομβικής θέσης του.
Για αυτό και λέγεται ότι για τα λιμάνια αυτά έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον ισχυρά εγχώρια και διεθνή ονόματα (όμιλος Γκριμάλντι, Goldair, αμερικανικές εταιρείες κ.λπ., ενώ κάποτε είχαν ακουστεί και ασιατικά-αραβικά κεφάλαια) καθώς μπορούν να συνδυάσουν και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότης ανά περίπτωση (κρουαζιέρα, εμπορικές, τουριστικές, μαρίνα, logistics κ.λπ.).
Την ίδια ώρα, από το ΤΑΙΠΕΔ προωθείται και η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των προσφορών για την αξιοποίηση των λιμανιών της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας. Πηγές από εταιρείες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση αυτών των λιμανιών, σημειώνουν ότι μπορεί να έχουμε εξελίξεις όσον αφορά στο ποιοι όμιλοι περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για Αλεξανδρούπολη και Καβάλα μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ για την Ηγουμενίτσα το χρονοδιάγραμμα «δείχνει» τον Μάρτιο.
Υπενθυμίζεται ότι:
Για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας» ενδιαφέρον εκδήλωσαν: ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ, DANTHIA SHIPPING COMPANY LIMITED, MARG LTD, PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LIMITED, QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS, ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED - MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε., ΟΛΘ ΑΕ.
Για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ) ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS, Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS (η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP - EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΟΛΘ Α.Ε.
Για το λιμάνι της Καβάλας εκδήλωσαν ενδιαφέρον τα σχήματα PFIC LTD, QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT, ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ IMERYS AE, GOLDAIR CARGO & I.M.G., ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA (η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΟΛΘ Α.Ε.