Με την ημερομηνία επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου να παραμένει ακόμα άγνωστη, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας, με αφορμή τα μέτρα ενίσχυσης των επιχειρήσεων που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα, πρότεινε ως λύση, η κυβέρνηση παράλληλα να εξετάσει τη δυνατότητα να ανοίξουν άμεσα οι μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, με sms και χρονικό περιορισμό.
Σύμφωνα με την πρόταση που διατύπωσε ο κ. Καρανίκας, οι χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις οι οποίες είναι και οι πιο ευάλωτες στην παρούσα φάση ως βαρύτατα πληττόμενες, θα μπορούσαν με αυτό τον τρόπο να έχουν άμεσα κάποιο τζίρο και παράλληλα ένα κομμάτι της αγοράς να κινηθεί χωρίς να επιβαρυνθεί το επιδημιολογικό φορτίο. Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχες προτάσεις, να προηγηθούν δηλαδή και να λειτουργήσουν νωρίτερα από την υπόλοιπη αγορά οι μικρές επιχειρήσεις, διατύπωσαν σε δημόσιες τοποθετήσεις τους τις προηγούμενες μέρες και κάποιοι επιστήμονες, σε μία προσπάθεια να εξετάσουν διαφορετικούς τρόπους σε σχέση με τα ισχύοντα μέτρα, ώστε να αντιμετωπιστεί η νέα έξαρση της πανδημίας.
Χαμένο το πρώτο τρίμηνο του έτους
Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021 τα καταστήματα έχουν λειτουργήσει κανονικά μόλις 12 μέρες τον Ιανουάριο, οι χειμερινές εκπτώσεις όπως και η παράταση που δόθηκε, χάθηκαν, ενώ όσο το λουκέτο στην αγορά συνεχίζεται, από τη μία οι επιχειρήσεις φτάνουν σε οριακό σημείο και από την άλλη στην οικονομία το κόστος κάθε μήνα ανέρχεται σε 750 εκατ. ευρώ.
Ο εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι με άνοιγμα των μικρών επιχειρήσεων νωρίτερα από τα εμπορικά κέντρα και τα μεγάλα καταστήματα, αφενός θα λειτουργήσει θετικά για την εκτόνωση της καταναλωτικής ζήτησης που αναμένεται έντονη τις πρώτες μέρες και αφετέρου δεν θα υπάρξει αύξηση η κινητικότητας. Έτσι και σε συνδυασμό με τη χρήση του sms αποκλειστικά για το λιανεμπόριο που θα τεθεί σε εφαρμογή με το άνοιγμα τη αγοράς καθώς και με τον χρονικό περιορισμό που θα ισχύσει, θα αποφευχθούν εικόνες συνωστισμού αντίστοιχες με εκείνες που παρατηρήθηκαν σε εμπορικούς δρόμους και έξω από μεγάλες αλυσίδες.
Διαβάστε επίσης:
Κρίσιμος ο Απρίλιος για λιανεμπόριο και εστίαση – Τα τρία «στοιχήματα» των επαγγελματιών