Το «μπλοκάρισμα» του εμπορευματοφόρου πλοίου Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ στα τέλη του προηγούμενου μήνα έφερε στο προσκήνιο το ζήτημα του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων.
Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις από τα δεκάδες πλοία που παρέμειναν ακινητοποιημένα δημιούργησαν ανησυχία στις αγορές και παρότι ανέβασαν προσωρινά τις τιμές, η πραγματικότητα είναι πως τα κόστη μεταφοράς εμπορευμάτων από την Κίνα προς τις ΗΠΑ είναι σε ήδη υψηλά επίπεδα, εδώ και αρκετούς μήνες, σύμφωνα με το Bloomberg.
Μάλιστα, οι υψηλές τιμές στον κλάδο, ήρθαν για να μείνουν, καθώς οι εταιρείες μεταφορών προχωρούν σε ετήσια συμβόλαια που αναγκάζουν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν το κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρουν για να καλύψουν τη διαφορά.
Μάλιστα, οι τιμές βρίσκονται σε τόσο υψηλά επίπεδα, ώστε η Federal Reserve προσπαθεί να δημιουργήσει όρους και νομισματική πολιτική που θα βασίζεται στην ταχύτητα ανάλαμψης της αμερικανικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι τιμές καταγράφουν αύξηση κατά 25 - 50% σε σχέση με τα κόστη που ίσχυαν πριν από ένα χρόνο, την ίδια περίοδο.
«Η αγορά αναμένει αυτή η κατάσταση να συνεχιστεί, χωρίς πτώση τιμών στο άμεσο μέλλον», σχολιάζει σχετικά ο George Griffiths, συνεργάτης της S&P Global Platts και προσθέτει πως τα τελευταία γεγονότα στη Διώρυγα του Σουέζ, ενισχύσουν αυτή τη στάση «δύναμης» των εταιρειών μεταφοράς.