Με τη διαβεβαίωση από τον περιφερειάρχη Αττικής, Γ. Πατούλη, πως η Περιφέρεια Αττικής θα στηρίζει τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πανδημία, με σειρά δράσεων, ολοκληρώθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η συζήτηση για την πορεία του προγράμματος ενίσχυσης των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που υλοποιεί η Περιφέρεια, με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής (2014-2020) ύψους 250 εκ. ευρώ.
Στη συνεδρίαση μετείχε και ο προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Δ. Δρόσης, ο οποίος παρουσίασε αναλυτικά επιμέρους στοιχεία του προγράμματος, ανακοινώνοντας ότι «εντός του Μαΐου θα ξεκινήσει η εκταμίευση της χρηματοδότησης, σύμφωνα με τους πίνακες που θα αναρτηθούν προσεχώς, ενώ το ίδιο διάστημα θα ολοκληρωθεί και η αξιολόγηση όλων των αιτήσεων». Ο περιφερειάρχης, στην εισήγησή του ανέφερε ότι εγκρίθηκαν 4.608 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από πληττόμενες μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ περίπου, για τις οποίες ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιολόγησης και θεμελιώνουν δικαίωμα ένταξης στο πρόγραμμα.
Επισημαίνεται πως στο αμέσως προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί από τις ιστοσελίδες του ΠΕΠ Αττικής, του ΕΦΕΠΑΕ και της ΕΛΑΝΕΤ και θα αναρτηθεί και στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η σχετική απόφαση ένταξης των επιχειρήσεων αυτών, οι οποίες θα ενημερωθούν σχετικά με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει μαζί με αναλυτικές οδηγίες για την υποβολή του αιτήματος καταβολής της χρηματοδότησης.
Υπενθυμίζεται ότι στο πρόγραμμα έχουν υποβληθεί 42.254 αιτήματα, από 38.500 πολύ μικρές και από 3.754 μικρές επιχειρήσεις.
Ο κ. Πατούλης υπογράμμισε πως η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας συνεχίζει τη διαδικασία της αξιολόγησης με αμείωτους ρυθμούς, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου η έκδοση του συνόλου των αποφάσεων έγκρισης και παράλληλα να ξεκινήσει η διαδικασία εκταμίευσης των ποσών χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις.
Ολοκληρώνοντας ο περιφερειάρχης την τοποθέτησή του, ευχαρίστησε θερμά τη Διαχειριστική Αρχή, επισημαίνοντας ότι εργάζεται αδιάκοπα και με υψηλό αίσθημα καθήκοντος, με στόχο την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών, αλλά και τη διεκπεραίωση τους με κριτήρια απόλυτης νομιμότητας, διαφάνειας και αντικειμενικότητα. «Στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας και κατόπιν συνεχών διαβουλεύσεων με τον υπ. Ανάπτυξης, καταφέραμε να διασφαλίσουμε έγκαιρα, αρχικά το ποσό των 200 εκ. ευρώ και ακολούθως επιπλέον 50 εκ. ευρώ, για την ενίσχυση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που έχουν πληγεί σε μεγάλο βαθμό από την πανδημία. Σ΄αυτή τη διαδικασία προτεραιότητά μας ήταν να ενισχυθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις, με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας. Προφανώς και αντιλαμβανόμαστε πως σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν, αυτή η ενίσχυση δεν αρκεί. Ωστόσο εξετάζουμε συνεχώς τρόπους στήριξης και νέων κατηγοριών επιχειρηματιών, μέσω και νέων προγραμμάτων, προκειμένου να στηρίξουμε και περαιτέρω την επανεκκίνηση του επιχειρείν. Δεν σταματάμε εδώ», υπογράμμισε ο κ. Πατούλης.
Ο προϊστάμενος της Διαχειριστικής Αρχής, Δημήτρης Δρόσης, κατά τη συζήτηση περιέγραψε τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων στο πρόγραμμα, επισημαίνοντας πως θα ενισχυθούν με ποσά από 5.000 έως 40.000 ευρώ, περίπου 10.000 μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις της Αττικής. Πρόσθεσε δε, πως θα ενισχυθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις, ενώ μετά από σχετικές πρωτοβουλίες του κ. Πατούλη, σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας, επιτεύχθηκαν τα εξής:
* H δυνατότητα συμμετοχής περισσότερων επιχειρήσεων στο πρόγραμμα (με διεύρυνση του αριθμού των πληττόμενων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, μέσα από την αύξηση του αριθμού των ΚΑΔ που δικαιούντο να συμμετάσχουν)
* Η αύξηση του αρχικά διαθέσιμου προϋπολογισμού, που έφθασε τελικά στα 250 εκ. ευρώ
* Η μείωση του γραφειοκρατικού φορτίου των επιχειρήσεων (βεβαιώσεις πρωτοδικείων κλπ)
* Η μείωση του ανώτατου ορίου χρηματοδότησης από 50.000 σε 40.000 ευρώ, προκειμένου να επιδοτηθεί μεγαλύτερος αριθμός επιχειρήσεων.
Παράλληλα, δόθηκε ιδιαίτερη μέριμνα για την υποστήριξη των επιχειρήσεων στην υποβολή των προτάσεών τους ( μέσα από τη λειτουργία helpdesk, παροχής υπηρεσιών τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, χρήση διάφορων εργαλείων υποστήριξης).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ