Πώς ταρακουνά την αγορά των σούπερ μάρκετ η πρεμιέρα των ρωσικών Mere

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς ταρακουνά την αγορά των σούπερ μάρκετ η πρεμιέρα των ρωσικών Mere
Η άφιξη της ρωσικής εκπτωτικής αλυσίδας στην Ελλάδα αλλάζει το τοπίο στον κλάδο ενώ ερωτηματικό αποτελεί ποια θα είναι η ανταπόκριση των καταναλωτών.

Η «πρεμιέρα» των ρωσικών εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Μere στην ελληνική αγορά με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει εντός των ημερών στη Λάρισα και να ακολουθούν πιθανότατα μέσα στον μήνα σε Τρίπολη, Κόρινθο και Λαγκαδά, φέρνει αλλαγές και νέα δεδομένα στο κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Άλλωστε η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ήταν το 2008 της γερμανικής Aldi, η οποία δραστηριοποιείται επίσης στον χώρο του hard discount και δύο χρόνια αργότερα έκλεισε τα 38 καταστήματά της αποχωρώντας από την ελληνική αγορά. Aνάλογη πορεία ακολούθησε στη χώρα μας και η επίσης εκπτωτική, ισπανική DIA.

Έτσι το μεγάλο ερωτηματικό που θέτουν και στελέχη της αγοράς είναι πώς θα υποδεχθούν τη ρωσική αλυσίδα οι Έλληνες καταναλωτές αφού στο παρελθόν αντίστοιχα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, με εξαίρεση τα Lidl, δεν κατάφεραν να καθιερωθούν στη χώρα μας.

«Κάθε ανταγωνιστής είναι καλοδεχούμενος. Είναι προς όφελος του καταναλωτή η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών» είχε σημειώσει, ερωτηθείς, τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν είχε γίνει γνωστή η είσοδος της ρωσικής αλυσίδας στην ελληνική αγορά, ο Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Ιάκωβος Ανδρεανίδης. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, σχολιάζοντας την έλευση της MERE επεσήμανε μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ότι «υπάρχει χώρος για μια αλυσίδα καθαρά discount ως έχει σήμερα η ελληνική αγορά. Αν όμως οι παίκτες του λιανεμπορίου τροφίμων αποφασίσουν λόγω ανταγωνιστικότητας να κατεβάσουν τις σταθερές τιμές, όχι τις προσφορές, τότε θα αρχίσει να εκλείπει αυτή η ευκαιρία. Σήμερα ο τζίρος που κάνει το οργανωμένο λιανεμπόριο, περίπου το 45% - 46%, έρχεται από προωθητικές ενέργειες, άρα είμαστε ακόμα στο θέμα της τιμής δεν έχει έρθει το θέμα της διαχείρισης της αξίας στο προσκήνιο».

Σημειώνεται πως η αλυσίδα SVETOFOR (η οποία στην Ευρώπη αναπτύσσει το σήμα ΜERE) λειτουργεί συνολικά 1.800 καταστήματα στη Ρωσία, διαθέτει καταστήματα σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα. Εκτός από την Ελλάδα επεκτείνεται και σε Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο. Δραστηριοποιείται στον χώρο του hard discount, σχεδόν στο σύνολό της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και «υπόσχεται» τιμές έως και 40% κάτω από τον ανταγωνισμό. Στη χώρα μας όπως επισημαίνει η εταιρεία, συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους προτιμώντας ελληνικά προϊόντα ενώ προσφέρει «αυτόματες πληρωμές κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της»

Οι πωλήσεις μετά το lockdown

Aπό την άλλη πλευρά στον κλάδο, ο οποίος εν μέσω πανδημίας κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων και επιπλέον τζίρο περίπου 1 δισ. ευρώ, οι πωλήσεις το επόμενο διάστημα αναμένεται να επηρεαστούν από το άνοιγμα της αγοράς, η επαναλειτουργία της εστίασης και η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα. Όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς, μετά και το άνοιγμα εστιατορίων και καφέ, ένα μέρος του επιπλέον τζίρου που «κέρδισαν» οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, αναμένεται να κατευθυνθεί, ακόμη και σε ποσοστό που θα φτάσει το 50%, εκ νέου προς την εστίαση και το υπόλοιπο λιανεμπόριο.

Σύμφωνα με τα δύο σενάρια που παρουσίασε η εταιρεία ΙRI στο πρόσφατο συνέδριο σελφ σέρβις Food Retail Forum, προβλέπεται ότι οι πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων θα υποχωρήσουν φέτος από 2,3% έως 5,4% σε σχέση με το 2020. Από την πλευρά της η NielsenIQ με βάση τα σενάρια που παρουσίασε τον Μάρτιο προβλέπει ανάπτυξη 2,1% έως 6% με απόκλιση +/-1. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου του ΙΕΛΚΑ τέλος, ο κλάδος το πρώτο τρίμηνο του έτους «έτρεξε με ανάπτυξη τζίρου 5,5% - 6% ενώ για το σύνολο του 2021 αναμένεται ανάπτυξη 2% - 2,5%.

Παράλληλα με ενδιαφέρον αναμένεται να φανεί αν και σε ποιο ποσοστό θα επηρεαστούν, όσο χαλαρώνουν οι περιορισμοί στην αγορά, οι Online πωλήσεις του κλάδου, οι οποίες εκτοξεύθηκαν το 2020 και συνέχισαν σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και στις αρχές του 2021. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Convert Group, το πρώτο τρίμηνο του έτους, το κανάλι του Online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψε ανάπτυξη 282% στην αξία.

Τα δεδομένα μέχρι στιγμής πάντως δείχνουν οι Οnline αγορές στον κλάδο αποτελούν μία καταναλωτική συνήθεια που αναδύθηκε στην πανδημία και σε μεγάλο βαθμό θα διατηρήσουν και το επόμενο διάστημα οι καταναλωτές. Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους για την ανάπτυξη του online καναλιού τους και θα συνεχίσουν να το κάνουν και το επόμενο διάστημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αλλάζει το τοπίο στα σούπερ μάρκετ την επόμενη μέρα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider