Ρεύμα: Κατά 100.000 πελάτες ενισχύθηκαν οι ιδιώτες προμηθευτές το 1ο τρίμηνο

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ρεύμα: Κατά 100.000 πελάτες ενισχύθηκαν οι ιδιώτες προμηθευτές το 1ο τρίμηνο
Μία ανάσα από το 1,5 εκατ. βρίσκεται πλέον ο συνολικός αριθμός καταναλωτών χαμηλής τάσης που προμηθεύονται ρεύμα από τους ιδιώτες παρόχους, τη στιγμή που η ΔΕΗ εκπροσωπεί 5,04 εκατ. περίπου μετρητές

Σημάδια κινητικότητας εμφάνισε η λιανική αγορά ρεύματος και το πρώτο τρίμηνο του έτους, με τους ιδιώτες προμηθευτές να ενισχύουν περαιτέρω τον αριθμό των μετρητών χαμηλής τάσης (δηλαδή νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων) που προμηθεύουν με ρεύμα στο διασυνδεδεμένο σύστημα.

Έτσι, οι πρώτοι τρεις μήνες του τρέχοντος έτους «έκλεισαν» με τους ιδιώτες παρόχους στο σύνολό τους να έχουν αυξήσει το πελατολόγιό τους κατά 100.000 καταναλωτές περίπου, συγκριτικά με το τελευταίο τρίμηνο του 2020 και αφαιρώντας τους μετρητές που εκπροσωπούνται από τους Προμηθευτές Καθολικής Υπηρεσίας ηλεκτρικής ενέργειας. Ως αποτέλεσμα, βρίσκονται μία ανάσα από τους 1,5 εκατ. μετρητές στο διασυνδεδεμένο σύστημα, αγγίζοντας τα 1,46 εκατ. περίπου.

Όπως είναι φυσικό, η αύξηση του πελατολογίου των ιδιωτών παρόχων «μεταφράζεται» σε αντίστοιχο περιορισμό του μεριδίου της ΔΕΗ στη χαμηλή τάση. Έτσι, αφαιρώντας τους καταναλωτές που εκπροσωπεί η εταιρεία ως Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας, στο πρώτο τρίμηνο του 2021 τα νοικοκυριά και οι μικρές επιχειρήσεις που προμηθεύει ρεύμα βρέθηκαν κοντά στα 5 εκατ., καθώς άγγιξαν τα 5,04 εκατ. περίπου, σε σύνολο 6,79 εκατομμυρίων ενεργών μετρητών.

Εξοικείωση με την αλλαγή παρόχου

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου προμήθειας, το γεγονός ότι οι ιδιωτικές εταιρείες «μετρούν» πλέον αρκετά χρόνια δραστηριοποίησης στην αγορά έχει δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης στο καταναλωτικό κοινό, αναφορικά με την αξιοπιστία τους. Επίσης, ολοένα περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις εξοικειώνονται με την ιδέα αλλαγής παρόχου, ώστε να αξιοποιήσουν το όφελος από μία χαμηλότερη χρέωση ή τις έξτρα υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένα συμβόλαιο.

Μάλιστα, όπως σημειώνουν, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν «πυκνώσει» και οι μετακινήσεις πελατών από ένα ιδιώτη πάροχο σε κάποιον άλλο. Επίσης, πάντοτε υπάρχουν καταναλωτές που «επαναπατρίζονται» στη ΔΕΗ, οι οποίοι ωστόσο είναι λιγότεροι από όσους το ίδιο χρονικό διάστημα μετακινούνται από αυτήν, με συνέπεια το «καθαρό» ισοζύγιο που προκύπτει να είναι αποχωρήσεις.

Τα μερίδια των εταιρειών

Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν ότι ο μηνιαίος αριθμός «φυγής» περίπου 35.000 καταναλωτών από τη ΔΕΗ, που παρατηρήθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο, κινείται στους ρυθμούς με τους οποίους έχει περίπου παγιωθεί ότι «ανοίγει» η εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, εκτιμούν ότι ενδεχομένως θα ανακοπεί αυτή η τάση, με δεδομένο ότι οι ιδιώτες πάροχοι έχουν ενεργοποιήσει τις ρήτρες αναπροσαρμογής στα τιμολόγιά τους, λόγω των υψηλών τιμών που διαμορφώνονται το τελευταίο διάστημα στις χονδρεμπορικές αγορές ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, η ΔΕΗ έχει προχωρήσει σε «επιθετικές» εμπορικές κινήσεις, βελτιώνοντας αισθητά το εταιρικό προφίλ της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ενίσχυση του πελατολογίου των ιδιωτών κατά το πρώτο τρίμηνο «μοιράστηκαν» σχεδόν όλες οι εταιρείες προμήθειας, με συνέπεια να μην μεταβληθεί η μεταξύ τους κατάταξη. Έτσι, με βάση τα μερίδια των μετρητών στη χαμηλή τάση, στην πρώτη δεκάδα εναλλακτικών παρόχων βρέθηκαν οι Protergia (3,76%), Elpedison (3,58%), ΗΡΩΝ (3,12%), Watt & Volt (2,56%), Zeniθ (2,27%), Volton (1,68%), NRG (1,72%), Αέριο Αττικής (1,34%) και Volterra (0,56%).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider