Το παρασκήνιο της συμφωνίας και η επόμενη μέρα του χρυσού deal Chipita – Mondelez

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το παρασκήνιο της συμφωνίας και η επόμενη μέρα του χρυσού deal Chipita – Mondelez
Ποια είναι η Mondelez και τι σηματοδοτεί η συμφωνία για εξαγορά της Chipita.

Ένα από τα μεγαλύτερα deal των τελευταίων ετών, η εξαγορά της Chipita από την Mondelez ανακοινώθηκε την Τετάρτη, με το ύψος του τιμήματος να υπολογίζεται σε περίπου 2 δισ. δολάρια.

Τα σενάρια περί διαπραγματεύσεων μεταξύ της ελληνικής βιομηχανίας σνακ και της αμερικανικής πολυεθνικής είχαν ξεκινήσει πριν από περίπου τρία χρόνια, αλλά διαψεύδονταν τότε από τον ισχυρό άνδρα της Chipita, Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Αναζωπυρώθηκαν εκ νέου πριν από μερικούς μήνες με πηγές της αγοράς να μιλούν για σχεδόν κλεισμένη συμφωνία και την εταιρεία να μην επιβεβαιώνει αλλά ούτε και να διαψεύδει τις σχετικές πληροφορίες.

Αυτή τη φορά, ωστόσο, η συμφωνία είναι γεγονός. Η Mondelez προχωρά στην εξαγορά της Chipita με την αλλαντοβιομηχανία Νίκας να εξαιρείται από τη συμφωνία, όπως επίσης και τα δικαιώματα μειοψηφίας στην κοινοπραξία της Chipita στην Ινδία. Σε ό,τι αφορά το τίμημα της εξαγοράς, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ανέρχεται σε περίπου δύο δισ. δολάρια και υπόκειται σε ορισμένες προσαρμογές κατά την ολοκλήρωση της συναλλαγής ενώ χρηματοδοτήθηκε μέσω ενός συνδυασμού έκδοσης νέου δανεισμού και υφιστάμενων ρευστών διαθεσίμων. Σημειώνεται ότι το Group Olayan ελέγχει ποσοστό περίπου 80% στην Chipita και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος ένα ποσοστό 14%. H συναλλαγή τελεί υπό την έγκριση αρχών ανταγωνισμού και την πλήρωση τελικών όρων, ενώ η Mondelēz International εκτιμά ότι η συναλλαγή θα συμβάλλει στην άμεση αύξηση των κερδών ανά μετοχή.

Ποια είναι η Mondelez

Με καθαρά έσοδα περίπου 27 δισ. δολάρια το 2020, η Mondelez διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της brands όπως τα μπισκότα Oreo, belVita και LU, τις σοκολάτες Cadbury Dairy Milk, Milka και Toblerone, τις καραμέλες Sour Patch Kids και τις τσίχλες Trident. Δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 150 χώρες σε όλο τον κόσμο και διαθέτει 133 εργοστάσια σε 45 χώρες. Στην Ελλάδα διαθέτει το εργοστάσιο σοκολάτας Παυλίδη, στην Πειραιώς.

Παρότι πρόκειται για μία εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις το 2012, χτίστηκε πάνω στα «θεμέλια» εταιρειών με ιστορία άνω των 100 ετών, όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα της, καθώς προήλθε από τη διάσπαση της Kraft Foods. Τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται διαρκώς στον χώρο των τροφίμων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μέσα στο 2021, εκτός από την Chipita απέκτησε επίσης την Grenade, μια κορυφαία εταιρεία προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, την αυστραλιανή εταιρεία τροφίμων στην κατηγορία των premium μπισκότων και κράκερ, Gourmet Food Holdings και την Hu, εταιρεία στην κατηγορία του well-being σνακ στις ΗΠΑ.

Τι «κερδίζει» από την απόκτηση της Chipita

Με την εξαγορά της Chipita, η Mondelez αφενός ενισχύει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο στην αγορά των σνακ, προσθέτοντας πλέον και νέα κατηγορία, αυτή των προϊόντων ζύμης, αφετέρου ενδυναμώνει την παρουσία της στις αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης όπου η δραστηριότητα της Chipita είναι έντονη.

Σημειώνεται ότι η Chipita η οποία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά και την παραγωγή συσκευασμένων κρουασάν και ψημένων σνακ, συμπεριλαμβανομένων των 7Days, Chipicao και Fineti , είχε έσοδα περίπου 580 εκατ. δολάρια το 2020, με τα προϊόντα της, τα οποία παράγονται σε 13 εργοστάσια συνολικά, να πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες σε όλο τον κόσμο, προσεγγίζοντας δύο δισ. καταναλωτών.

«Τα εμβληματικά brands και η σημαντική παρουσία της Chipita σε τόσες πολλές ελκυστικές αγορές αποτελούν ένα ισχυρό στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιο μας και στις μελλοντικές μας φιλοδοξίες για ανάπτυξη στην Ευρώπη και πέραν αυτής» δήλωσε ο Dirk Van de Put, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Mondelēz International επισημαίνοντας τη στρατηγική της εταιρείας «να γίνει ένας παγκόσμιος ηγέτης στην ευρύτερη κατηγορία των σνακ».

Στα σχέδια της Mondelēz International άλλωστε, είναι να χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της Chipita στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη προκειμένου να ενισχύσει τη δική της διανομή, φέρνοντας στην περιοχή τα brand που διαθέτει. Η συμφωνία αναμένεται επίσης να προσφέρει ευκαιρίες καινοτομίας και συνδυασμού σημάτων φέρνοντας τα brand σοκολάτας της Mondelēz International σε νέες κατηγορίες.

Έτσι, περίπου 40 χρόνια μετά τη ίδρυσή της η Chipita, που ξεκίνησε με βασικά προϊόντα τα τυρογαριδάκια και τα τσιπς και με το πέρασμα των ετών ανέπτυξε ένα χαρτοφυλάκιο με ισχυρά εμπορικά σήματα, μπαίνει πλέον σε νέα εποχή. «Η Chipita για περισσότερα από 40 έτη στηριζόμενη στην ποιότητα και την καινοτομία δημιούργησε μία νέα κατηγορία σνακ που οι καταναλωτές αγάπησαν διεθνώς» δήλωσε μετά τη συμφωνία ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος προσθέτοντας: «είμαι βέβαιος ότι η εξαγορά της Chipita από την Mondelez International θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους ανθρώπους της και τα προϊόντα της.»

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Eξαγορά της Chipita από τη Mondelēz International έναντι δύο δισ. δολαρίων

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider