Η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινούν επίσημα έρευνα κατά της Facebook, για τις φερόμενες πρακτικές της διοίκησης του social media στην πολιτική απορρήτου για τις διαφημίσεις.
Σύμφωνα με τους Financial Times, η Κομισιόν έχει απευθύνει ήδη τρεις φορές ερωτήματα προς το μεγαλύτερο social media του κόσμου για το εάν καταπατά τα δεδομένα των εταιριών που πληρώνουν διαφήμιση στο Facebok μέσω δωρεών προώθησης στους χρήστες του στην πλατφόρμα του MarketPlace.
Η κ. Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε σχετικά:
«Το Facebook χρησιμοποιείται από σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε μηνιαία βάση και συνολικά περίπου 7 εκατομμύρια επιχειρήσεις διαφημίζονται σε αυτό. Το Facebook συλλέγει τεράστιες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του κοινωνικού δικτύου του και όχι μόνο, γεγονός που του επιτρέπει να στοχεύει συγκεκριμένες ομάδες πελατών. Θα εξετάσουμε διεξοδικά κατά πόσον τα δεδομένα αυτά παρέχουν στο Facebook αδικαιολόγητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ιδίως στον τομέα των διαδικτυακών μικρών αγγελιών, όπου γίνονται καθημερινές αγοραπωλησίες προϊόντων, και όπου το Facebook ανταγωνίζεται τις εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα. Στη σημερινή ψηφιακή οικονομία, τα δεδομένα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται με τρόπους που στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό».
Η Facebook αντιμετωπίζει έρευνα για παρόμοια υπόθεση και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τη βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) να ερευνά εάν το social media χρησιμοποιεί δεδομένα που συγκεντρώνει από επιχειρήσεις για να υπονομεύει τους ανταγωνιστές τους στην διαδικτυακή διαφήμιση.