Οι κλάδοι του λιανεμπορίου που υπέστησαν το μεγαλύτερο πλήγμα την περίοδο που ήταν κλειστά τα καταστήματα, όπως η ένδυση και η υπόδηση, ήταν ανάμεσα σε εκείνους που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου, τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της αγοράς, έπειτα από το πολύμηνο lockdown. Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο διάστημα, το λιανεμπόριο λειτουργούσε μόνο με ραντεβού και περιορισμό 3 ωρών για τους πελάτες.
Έτσι, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο, η δραστηριότητα «Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» κατέγραψε αύξηση 113,7% με τον τζίρο στις 101.844 χιλιάδες ευρώ. Μία ποσοστιαία αύξηση που ακούγεται εντυπωσιακή και είναι ανάμεσα στις υψηλότερες του πρώτου μήνα επανεκκίνησης του λιανεμπορίου, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι η σύγκριση γίνεται με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, με την αγορά τότε, εντελώς κλειστή. Είναι σαφές ωστόσο ότι μετά το άνοιγμα των καταστημάτων οι καταναλωτές βγήκαν να ψωνίσουν προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί το προηγούμενο διάστημα σε είδη ένδυσης, καθώς πρόκειται για έναν κλάδο που όπως έχει φανεί όλη την περίοδο της πανδημίας, δεν τον «βοήθησαν» οι Οnline αγορές. Παράλληλα, ανάπτυξη 120,3%, εμφάνισε ο κλάδος της υπόδησης. Σημειώνεται ότι σε επίπεδο τριμήνου, η ένδυση είχε εμφανίσει απώλειες 18,1%.
Αύξηση 124,5% σημείωσε και ο κλάδος των παιχνιδιών καθώς ο Απρίλιος ήταν ο μήνας πριν από το Πάσχα, μία περίοδος δηλαδή που αποτελεί τη δεύτερη καλύτερη για τα παιχνιδάδικα. Και σε αυτή την περίπτωση, η σύγκριση γίνεται με τον Απρίλιο του 2020 σε συνθήκες αυστηρού lockdown και με σημαντικά προβλήματα εκείνη την περίοδο, στον χρόνο παράδοσης των παραγγελιών. Φέτος μάλιστα οι περιορισμοί που επικρατούσαν στην αγορά τον συγκεκριμένο μηνά (ραντεβού και συγκεκριμένος αριθμός ατόμων ενός των καταστημάτων) βοήθησαν περισσότερο τα μικρά καταστήματα παιχνιδιών έναντι των μεγάλων.
Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές μόλις άνοιξαν τα καταστήματα, αγόρασαν καλλυντικά, με τον κλάδο «Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε ειδικευμένα καταστήματα» να καταγράφει άνοδο 103,3% φτάνοντας τις 40.919 χιλ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2020, η αγορά των καλλυντικών εμφάνισε πτώση κατά 9%, με τις απώλειες πάντως να είναι μικρότερες των αρχικών προβλέψεων του κλάδου που εκτιμούσε ότι η μείωση θα ήταν σε διψήφιο αριθμό.