Παπουτσάνης: «Χτίζει» ισχυρό εξαγωγικό προφίλ – Τι κάνει το «καραβάκι» στο ταμπλό

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Παπουτσάνης: «Χτίζει» ισχυρό εξαγωγικό προφίλ – Τι κάνει το «καραβάκι» στο ταμπλό
Οι εξαγωγές της ιστορική βιομηχανίας αποτέλεσαν 60% του συνολικού κύκλου εργασιών στο 6μηνο. Τα μεγέθη και η πορεία της μετοχής.

Οι εξαγωγές της εταιρίας Παπουτσάνης, μιας από τις παλαιότερες και στοργικότερες βιομηχανίες της Ελλάδας αλλά και του Χρηματιστηρίου Αθηνών, ανήλθαν σε 14,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, ποσό που αντιπροσωπεύει ποσοστό 60% του συνολικού κύκλου εργασιών, καταγράφοντας αύξηση ύψους 38% με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το δε σύνολο των πωλήσεων της Παπουτσάνης για τη συγκεκριμένη περίοδο, ανήλθε σε 24,19 εκατ. ευρώ, έναντι 20,92 εκατ. ευρώ που κατέγραψε την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (+15,7%) και αν συνεχίσει σε ανάλογο ρυθμό οδεύει προς σύνολο πωλήσεων για το 2021 κοντά στα 48 εκατ. ευρώ, αν και αυτό θα φανεί στους επόμενους μήνες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 23% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 8% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 54% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Η εισηγμένη ανακοίνωσε τις πωλήσεις πρώτου 6μήνου στα τέλη της περασμένης εβδομάδας με τη δημοσίευση να «περνάει λίγο στα ψιλά» λόγω και του… θέρους ή της ευρύτερης επικαιρότητας. Υπό μία έννοια όμως, εν μέσω πανδημίας, αυτά και μόνο τα νούμερα θα μπορούσαν να θεωρηθούν σημαντικά και αρκετά από το επενδυτικό κοινό, καθώς δείχνουν μια εταιρεία με ολοένα και πιο… διεθνοποιημένο προφίλ, που συνεχώς διευρύνει τις εξαγωγές της, με αντοχές, με συνεχιζόμενη αύξηση μεγεθών, με ικανοποιητικά περιθώρια κερδοφορίας.

Μπορεί, όπως έχει αναφέρει το insider και σε παλιότερο θέμα για την Παπουτσάνης, η πανδημία να βοήθησε την εταιρεία καθώς το παραγωγικό της προφίλ, η επέκταση σε νέες αγορές, η περαιτέρω σημαντική διεύρυνση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες του εξωτερικού και τα επιλεγμένα προϊόντα της, ιδίως στον τομέα αντισηπτικών και απολυμαντικών, ευνόησαν την ενίσχυση μεγεθών. Ωστόσο πλέον η ιστορική βιομηχανία έχει αρχίσει να καθιερώνεται τόσο ως ένας ισχυρός όμιλος με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό, όσο όμως και ως μια επενδυτική επιλογή στο ταμπλό.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η μετοχή της Παπουτσάνης πέρυσι τον Ιούλιο βρίσκονταν στα επίπεδα των 1,7 ευρώ, για να κινηθεί ανοδικά προς την περιοχή των 2,4 ευρώ (πέρυσι Οκτώβριο 2020 αλλά και Ιανουάριο 2021. Στη συνέχεια, και έως τα τέλη Μαΐου κινήθηκε σε στενό εύρος τιμών, κυρίως ανάμεσα στα 2,2 και 2,3 ευρώ, πριν υποχωρήσει προς τα 2,05-2,1 ευρώ στις αρχές Ιούλιου. Από αυτά τα επίπεδα επιχείρησε και πάλι να αντιδράσει φτάνοντας εκ νέου λίγο άνω των 2,2 ευρώ και στην κεφαλαιοποίηση των 60 εκατ. ευρώ περίπου.

Όπως είχε αναφέρει η εταιρεία προ ημερών, κατά την ανακοίνωση των μεγεθών 6μήνου, οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 2,5% το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Εκτός αντισηπτικών οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 41% σε σχέση με πέρυσι.

Στα ξενοδοχειακά προϊόντα, η κατηγορία κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 μειώθηκε κατά περίπου 5% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020. Σε κάθε περίπτωση με την εικόνα που έχει η εταιρεία σήμερα από τις παραγγελίες εσωτερικού αλλά και εξωτερικού και σε συνδυασμό με τις νέες συμφωνίες με διεθνείς αλυσίδες που αρχίζουν να υλοποιούνται η εκτίμηση είναι ότι το τρέχον έτος η κατηγορία θα παρουσιάσει αύξηση κατά τουλάχιστον 60% σε σχέση με το 2020.

Στα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα), η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε αύξηση 28% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε κυρίως από την περαιτέρω σημαντική διεύρυνση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες του εξωτερικού (οι σχετικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020) για την παραγωγή προϊόντων τους, συνεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει από το 2019 και συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Εκτιμάται ότι η καλή πορεία της κατηγορίας θα ενταθεί το υπόλοιπο του έτους, δεδομένου ότι ήδη βρίσκονται υπό υλοποίηση νέα έργα με υπάρχοντες και νέους πελάτες που θα αποδώσουν το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Όσον αφορά στις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών, η συγκεκριμένη κατηγορία αφορά κυρίως εξαγωγές και αναπτύχθηκε κατά 15%. Η ανάπτυξη οφείλεται στην εδραίωση της εταιρίας σαν έναν από τους βασικότερους προμηθευτές ειδικών σαπωνωμαζών στη διεθνή αγορά, στη συνεχή διεύρυνση του πελατολογίου αλλά και προσφερόμενης γκάμας προϊόντων

«Αν και το 2021 παραμένει ακόμα μία εξαιρετικά ρευστή χρονιά, με τη συνεχιζόμενη ανασφάλεια λόγω της πανδημίας και της επακόλουθης αρνητικής επίδρασης της στον τουρισμό, αλλά και λόγω των αυξήσεων τιμών των πρώτων υλών, ενέργειας και μεταφορικών να διαμορφώνει ένα περιβάλλον προκλήσεων, πιστεύουμε ότι θα συνεχίσουμε να σημειώνουμε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης διατηρώντας αλλά και ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της Παπουτσάνης στους τομείς που δραστηριοποιούμαστε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με κυρίαρχες προτεραιότητες τη βιωσιμότητα, την καινοτομία και την εξωστρέφεια, συνεχίζουμε να υλοποιούμε το επενδυτικό μας πλάνο, εστιάζοντας παράλληλα στη διαμόρφωση νέων εμπορικών πρωτοβουλιών, στην προώθηση των προϊόντων μας και στην είσοδο μας σε νέες κατηγορίες προϊόντων. Για το σύνολο του έτους και με βάση τις νέες συνεργασίες που είναι σε εξέλιξη εκτιμούμε ότι θα επιτύχουμε ανάπτυξη άνω του 20% σε σχέση με πέρυσι», σημείωσε ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider