Τα σχέδιά της για την αναμόρφωση του παράκτιου μετώπου του Ελληνικού, αλλά και το νέο τοπόσημο στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, τη Marina Galleria, που θα αναδείξουν την Αθηναϊκή Ριβιέρα σε κορυφαίο προορισμό παγκοσμίως, τα οποία παρουσίασε τη Τρίτη η Lamda Development, αποκάλυψαν, έστω και… διαδικτυακά, ένα μοναδικής αρχιτεκτονικής αισθητικής κτίριο με σκεπή που θυμίζει ιστίο σε ένα ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους το παραλιακό μέτωπο 3,5 χλμ. (με αμμώδη παραλία μήκους 1 χλμ.).
«Ο Κυματισμός» («The Ripple») της στέγης είναι το κεντρικό στοιχείο του οράματος του Kengo Kuma, με έμπνευση την ελληνική θάλασσα. Γεννιέται ένα υπερσύγχρονο συγκρότημα, ανοικτό στη θάλασσα, τον ήλιο και το Ελληνικό τοπίο. Ένα πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, σε απόλυτη αρμονία με το περιβάλλον και με ανεπανάληπτη αισθητική.
Όπως δε επανέλαβε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, το παράκτιο μέτωπο και η Marina Galleria θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάδειξη της Αθήνας σε δημοφιλή διεθνή προορισμό 12 μήνες το χρόνο.
Εκτιμάται ότι οι επισκέπτες της Marina Galleria θα ανέρχονται σε 7 εκατομμύρια κατά το πρώτο έτος λειτουργίας της.
Σχεδιασμένη από το διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικό γραφείο Kengo Kuma and Associates, το οποίο υπογράφει εντυπωσιακά έργα παγκοσμίως, η Marina Galleria φιλοδοξεί να προσφέρει στους επισκέπτες της μία πολύπλευρη και υψηλής αισθητικής εμπειρία αγορών, γαστρονομίας και ψυχαγωγίας, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διεθνείς τάσεις. Θα ένα αρχιτεκτονικό σημείο αναφοράς στη νέα μαρίνα του Άγιου Κοσμά και πόλος έλξης για επισκέπτες από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.
Αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, στο ισόγειο συγκεντρώνονται κυρίως εμπορικά καταστήματα, café και αίθρια ενώ στον πρώτο όροφο οι επισκέπτες θα βρουν πληθώρα από βραβευμένα εστιατόρια, κομψά καφέ και μπιστρό με θέα τη θάλασσα.
Πρόκειται για επένδυση συνολικού ύψους 100 με 125 εκατ. ευρώ, καθώς βάσει της πρόσφατης παρουσίασης της Lamda σε επενδυτική ημερίδα, το κόστος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 4,5 χιλ. ευρώ έως 5,7 χιλ. ανά τετραγωνικό μέτρο, και θα χρηματοδοτηθεί πλήρως από τη Lamda Development. Η επένδυση ολοκληρωμένη αποτιμάται (exit value) στα 190 με 235 εκατ. ευρώ, με απόδοση (yields) 6,75% και εκτιμώμενα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EDITDA) ετησίως σε 13 με 16 εκατ. ευρώ.
Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2023, ώστε η Marina Galleria να ανοίξει τις πόρτες της για το κοινό το 2025 (κατά το β΄ εξάμηνο, σύμφωνα με πρόσφατη παρουσίαση).
Ως προς την έκταση που καταλαμβάνει, το σύνολο είναι 22 χιλ. τ.μ. ενώ οι ωφέλιμοι χώροι προς ενοικίαση φτάνουν τα 19 χιλ. τ.μ. Θα περιλαμβάνει 100 καταστήματα, καφέ και εστιατόρια σε δύο ορόφους. Ειδικότερα, θα φιλοξενεί περίπου 70 εμπορικά καταστήματα και 30 χώρους εστίασης. Η Marina Galleria απέχει 18 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας και 26 χλμ. από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ενώ θα εξυπηρετείται από 2 στάσεις τραμ και θα έχει 5 εισόδους περιμετρικά.
Η Marina Galleria φιλοδοξεί να «φιλοξενήσει» κορυφαία ονόματα Ελλήνων και ξένων σχεδιαστών, της υψηλής ραπτικής και του high street fashion, ενώ προβλέπονται πολιτιστικές εκδηλώσεις, μουσικά δρώμενα, καλλιτεχνικές εκθέσεις και fashion festivals, κάθε στιγμή του χρόνου δίνοντας μια ευκαιρία ψυχαγωγίας για κατοίκους και επισκέπτες.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις η Lamda σημείωσε ότι όσον αφορά το χώρο της μόδας, έχει ήδη εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον και υπάρχει επικοινωνία με κορυφαία brands από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Αντίστοιχα, και στον χώρο της εστίασης, η Lamda βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με σημαντικά signature εστιατόρια από το εξωτερικό αλλά και Έλληνες σεφ και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται επιτυχημένα στον χώρο αυτό.
Στόχος είναι η Marina Galleria να φιλοξενήσει κορυφαία brands παγκοσμίως από τον χώρο της μόδας, του design, του retail, της γαστρονομίας, της τεχνολογίας κ.ά. Ωστόσο, είναι πρωταρχικής σημασίας για την εταιρεία η Marina Galleria να αντιπροσωπεύει τη μοναδικότητα της Ελληνικής κουλτούρας. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στην προσέλκυση αναγνωρισμένων ελληνικών brands και Ελλήνων δημιουργών. Παράλληλα έχουνε ήδη ξεκινήσει συζητήσεις και με Έλληνες σεφ και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται επιτυχημένα στον χώρο της εστίασης.
«Το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται είναι έντονο και υπερβαίνει τις προσδοκίες μας», αναφέρει η εταιρεία.
Οι άνθρωποι της Lamda δηλώνουν ότι επιθυμούν να δημιουργήσουν ένα χώρο, μοναδικό για τα Ελληνικά δεδομένα, που θα προσφέρει μία αξέχαστη εμπειρία αγορών, γαστρονομίας και διασκέδασης και θα αποτελέσει πόλο έλξης για Έλληνες και ξένους επισκέπτες 12 μήνες τον χρόνο. Σε αυτό θα συμβάλλουν καθοριστικά και τα διεθνή και ελληνικά brands μόδας και εστίασης που θα φιλοξενεί η Marina Galleria, ορισμένα από τα οποία θα αποκτήσουν για πρώτη φορά παρουσία στην Ελλάδα.
Σημαντικό ρόλο παίζει και η τοποθεσία της Marina Galleria, μπροστά στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, η οποία θα αναβαθμιστεί ώστε να προσελκύσει υψηλής ποιότητας θαλάσσιο τουρισμό.
Όσον αφορά ευρύτερα στην ανάπλαση του παράκτιου μετώπου, αυτή αποτελεί βασικό πυλώνα του επενδυτικού μας πλάνου για το Ελληνικό, καθώς θα επιταχύνει και θα αναβαθμίσει την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης για Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Τα έργα ανάπλασης του παράκτιου μετώπου θα ξεκινήσουν εντός του 2022. Το ύψος της συνολικής επένδυσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 1 δισ. ευρώ. Το σημαντικότερο μέρος του έργου θα ολοκληρωθεί εντός της επόμενης πενταετίας. Στόχος της Lamda είναι ορισμένα εξ αυτών να παραδοθούν και πριν από το πέρας της πενταετίας. Καθώς προχωράει το έργο, θα υπάρξουν σχετικές ενημερώσεις.
Η μαρίνα του Αγίου Κοσμά θα αναβαθμιστεί τόσο από πλευράς χωρητικότητας όσο και υπηρεσιών και παροχών. Θα διαθέτει 400 θέσεις ελλιμενισμού και θα μπορεί να φιλοξενεί σκάφη έως 80 μέτρα, κερδίζοντας εξέχουσα θέση στον χάρτη του παγκόσμιου θαλάσσιου τουρισμού.
«Χάρη στην προνομιακή της τοποθεσία, την υψηλής αισθητικής αρχιτεκτονική της και τη σχέση της με το υδάτινο στοιχείο, αλλά και την πολύπλευρη εμπειρία που θα προσφέρει στους επισκέπτες της, η Marina Galleria θα αποτελέσει έναν προορισμό νέας γενιάς, μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα», υπογράμμιζε η Chief Development Officer της Lamda Development για τη Marina Galleria, κα Μελίνα Παΐζη.
«Για τον σχεδιασμό της Marina Galleria, είχαμε τη μοναδική ευκαιρία να συνδυάσουμε στοιχεία και υλικά του ελληνικού τοπίου, ακολουθώντας μία σύγχρονη φιλοσοφία σχεδιασμού. Έτσι, γεννήθηκε μία νέα τυπολογία: ένας υπερσύγχρονος εμπορικός προορισμός, ανοιχτός προς τη θάλασσα, τον ήλιο και το ελληνικό τοπίο», σημείωσε προχτές ο κ. Άρης Καφαντάρης, Διευθυντής Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού του αρχιτεκτονικού γραφείου Kengo Kuma & Associates.